Seriekoppla nätagg?

Medlem
Seriekoppla nätagg?

Har fått i uppdrag att fixa igång en gammal dator.
Då jag inte har tänkt lägga ut massa pengar på ett nytt nätagg så funderar jag på om man på något sätt kan seriekoppla 2 st 300w för ändamålet?

Antingen att de jobbar "tillsammans" eller att man bara kopplar ena till endast grafikkortet och det andra till övrigt (moderkort, hårddiskar, cd-läsare osv)

Har nämligen tänkt sätta in mina gamla datordelar nu när jag köpt nytt moderkort, ram, cpu och grafikkort, så jag tror inte systemet klarar sig på endast 300w agget.

Utrymme är inget problem eftersom det är ett Maxitower chassi jag har att leka i.

Vad som ska in är
4-5 hårddiskar
cd/dvd läsare
moderkort
amd x2
nåt äldre ati kort som jag inte minns exakt modell

Tacksam för all hjälp och förslag jag kan få
/Daniel


signatur

Stupid people do stupid things
Smart people outsmart each other

Medlem

Antar att det skulle funka att t.ex koppla in 1a nätagget till bara moderkortet och det 2a till allt annat.


signatur

Asus P5Q Pro | E8500 3.16GHz | XFX HD4890 1GB | Corsair 2x2GB | Corsair 620W | Spinpoint F1 1TB | Antec P183 | BenQ G2411HD 24" | Dell 17"

Medlem

Hehe nu när jag inte är trött som en zombie (därför man inte ska posta på forums mitt i natten) så upptäcker jag att strömkontakten från nätagget inte är kompatibelt med kontakten på moderkortet.
20pin på nätagg
24pin på moderkort

Så antar att jag måste köpa ett nyare nätaggregat lik förbannat


signatur

Stupid people do stupid things
Smart people outsmart each other

Man kan köpa en addapter 20pin till 24pin. Men, jag säger detta:
Köp ett Corsair 450W.


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem

Corsair VX 450W 80+

Fraktfritt med sweclockers.com aswell


signatur

Asus P5Q Pro | E8500 3.16GHz | XFX HD4890 1GB | Corsair 2x2GB | Corsair 620W | Spinpoint F1 1TB | Antec P183 | BenQ G2411HD 24" | Dell 17"

Medlem

Ooh tack för tipset! En sån får det bli!


signatur

Stupid people do stupid things
Smart people outsmart each other

1
Skriv svar