Sidewinder X6 problem.

Medlem
Sidewinder X6 problem.

Fick för några dagar sen hem mitt Sidewinder tangentbord.

Dock har jag ett smärre problem. Jag använder inte Media player (sämst) och har då istället Winamp. Sidewinder tangentbordet har mediaknappar som många andra lite dyrare tangentbord. Som många vet så är Sidewinder serien utvecklad av Microsoft... Tyvärr..

Mina mediaknappar funkar perfekt i media player, inga problem alls. Men som sagt jag använder ej Media player. Och testar då att trycka på play, funkar. Byter låt nångång, pausar. Funkar inte, ingenting funkar helt plötsligt av mediaknapparna, eller jo Mute. Men inte Play/pause eller liknande knappar.

Ibland funkar knapparna i Winamp, ibland inte. Det handlar om tur känns det som.. Någon som vet lösning på detta?

Medlem

Vet bara att mina mediaknappar fungerar i Winamp när det är det fönstret som är markerat eller vad man ska säga. Enda programmen där mediaknapparna fungerar för mig är i WMP och Spotify. Har ett G15.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

Ibland funkar det att ha Winamp som som aktivt program, men jag vill ju kunna spela och kunna använda Winamp. WMP är ju värdelöst.

Inaktiv

Funkar inte med alla "skins". De nyare verkar inte ha stöd för MS-media knappar.

M.v.h. Johan...

Medlem

Tackar för svaret och ska testa och se!

1
Skriv svar