skrivbordet dallrar?

Medlem
skrivbordet dallrar?

Hej e det nån som har eller haft samma problem?
jag har byt skärm, men problemet kvarstår, å det dallrar mest i vänster hörna på skärmen. kan det va grafikkortet? jag har inga problem när jag spelar spel, å datorn e snart ett år, å alla drivisar e uppgraderade,

Medlem

Låter som att skärmen har börjat ge vika, har aldrig hört att ett grafikkort kan skapa sånna problem. Men det försvinner när du spelar?

Edit: Läste att du provat att byta skärm, och då är det mest troligt ett grafikproblem. Kolla temperaturen på kortet!

Medlem
Skrivet av 73mpl4R:

Låter som att skärmen har börjat ge vika, har aldrig hört att ett grafikkort kan skapa sånna problem. Men det försvinner när du spelar?

Edit: Läste att du provat att byta skärm, och då är det mest troligt ett grafikproblem. Kolla temperaturen på kortet!

okej, ja ska kolla, jag har inte haft nåt sånt problem förut, å när jag spelar så går det skit bra..

Medlem

låter väldigt skumt att problemet försvinner när du spelar. då är det inte inte temperatur problem. något som jag kommer tänka på är frekvensen(hertz) på bildskärmen. ställ ner hertzen till standard 60 och se om det hjälper.

Medlem
Skrivet av mad-dog:

låter väldigt skumt att problemet försvinner när du spelar. då är det inte inte temperatur problem. något som jag kommer tänka på är frekvensen(hertz) på bildskärmen. ställ ner hertzen till standard 60 och se om det hjälper.

Hej, jag har provat det med, nä jag får ge mig, å lämna in den. Jag har som sagt aldrig haft nåt sånt problem men nån gång ska man väl va först, hehhe

Medlem

Tror det här kommer lösa problemet [http://www.youtube.com/watch?v=rzWGRmeVOO4]


signatur

Asus P5Q Pro | E8500 3.16GHz | XFX HD4890 1GB | Corsair 2x2GB | Corsair 620W | Spinpoint F1 1TB | Antec P183 | BenQ G2411HD 24" | Dell 17"

Medlem
Skrivet av Achronos:

Tror det här kommer lösa problemet [http://www.youtube.com/watch?v=rzWGRmeVOO4]

TJA! Hahahaha, den va bra:D nästan så har jag,hehehe nä inte riktigt så illa;)

Medlem

Enda gången jag har haft en dallrande skärm är när min bashögtalare stog för nära min gamla CRT-skärm.

Vet inte om magnetfält stör plattskärmar.

Annars är min enda rekommendation att aldrig sluta spela då det tydligen fungerar bäst då.


signatur

Neva knock on 'eavens door.
Ring da bell an scurry, ee 'ates dat.

Medlem

kan även vara att ditt graffekort har blivit överhettat och tog skada.
fungerar det inte att byta skärm så byt grafikkort.
hade liknande ditt problem.


signatur

Google is your friend!!!

1
Skriv svar