Skulle behöva storhjälp!

Medlem
Skulle behöva storhjälp!

Hej hej, skulle behöva hjälp med min dator, har läst igenom mycket här på forumet och har hittat mycket som kan hjälpa men lyckades ändå köra fast.

Läget är så här jag formaterade just om min dator till windows7, men alla drivrutiner ballade ur, så jag sket i det och körde in XP istället för det var lättare att hitta drivrutinerna.
Men min dator kan inte hitta mitt nätverkskort, och jag läste om andra problem och har följt de flesta stegen där, men när jag kollar tillverkarens hemsida så hittas inte ens min model.

Det är en bärbar dator from ASUS( Asus f5 Entertainment system) med (fulla) moderkorts namnet ASUSTeK Computer Inc. (model) F5RL med chipset ATI RS400/RC400/RC410
(det här är då allt jag kan hitta om moderkortet, och jag har inte lyckats hitta nå drivrutiner att ladda hem från asus hemsida eller så) Och jag har ingen större lust att köpa ett program som kostar flera hundra bara för att hitta drivrutiner som ska vara på tillverkarens hemsida

Det är nog inte smart att installera W7 på en dator som är anpassad för WinXp? Ta inte illa upp, men är det en genuin Windows 7 version du försöker installera på datorn, dvs. inte en som du laddat ned på nätet?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Den kom med Vista, men den började bete sig som... något som alltid bör ha hjälm och bör bo på hem, så tänkte att win7 sku vara ett bättre alternativ, och OSet var nedladdat från microsofts hemsida, och har en legit key för att kunna formatera om och installera på nya datorer, och efter allt jag läst så ska det gå hur bra som helst att ha XP på min dumburk! Men letar som sagt efter tips på hur jag kan få den att hitta nätverkskortet, eller drivrutiner till det som ska sitta i, för jag har inte lyckats och jag har kämpat i över 14 timmar med allt nu.

Medlem

Ange det fullständiga dator namnet inte bara f5 utan ex f5sl så är det lättare för folk att veta vad du har för dator drivrutinerna ska såklart finnas på asus sida annars kan det finnas hos ATI som är moderkort tillvärkaren

Medlem

aaah robby tack för tipset om ATis hemsida, och det är F5RL som är modellen!

Programmet "driver genious" hjälpte mig när jag ville få bort Vista från min laptop, den hittade exakt de drivrutiner jag behövde. Lycka till!


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Tack walter, det beskriv precis vilka jag behövde, nu får jag bara hoppas på att allt går som de ska!

Medlem
Medlem

Tack alla för er hjälp, har nu fått in internet på dator så ska nu kunna dra windows update utan problem och då kommer det inte vara några mer problem som jag kan förutse än så länge! Tack så mycket!

1
Skriv svar