Skumt grafik artat problem..

Medlem
Skumt grafik artat problem..

Tjaba!
Har..
AMD 6400 x2
Hiper R 580W Modular Nätagg..
Asus M2N32 Deluxe Sli
LeadTek Geforce 8800GTS 512MB

Jo jag upptäckte för ett tag sen att mitt grafikkort är lite konstigt. Jag lirade Fallout 3 och helt plötsligt frös datorn..alltså så jag var tvungen trycka på reset knappen! Jaha tänkte jag och ominstallerade de nyaste Geforce drivisarna.. samma visa igen..hmm testade Fable - The Lost Chapters och frys igen. Sen testade jag äldre drivisar med samma resultat.
Vet inte varför men jag kände för att testa GTA - San Andreas steam vs.. eftersom jag ändå fått det billigt. Funkar underbart helt utan problem.
Jag tror att när mitt kort fullbelastas eller halv belastats even så lägger det av. Hinner alldrig kolla värmen då men i idle har jag fina värden.. jag tror att det kanske är mitt nätagg men det ger väl samma ström även om mitt kort är i idle eller 50%-100% eller?
Skulle vara tacksam för tips på problem lösning.
/Hendrik


signatur

-Look behind you a three headed monkey!- Guybrush

Ditt grafikkort tar olika mängd ström beronde hur hårt du belastar det. Du kan använda dig av Everest för stressa datorn.

Inaktiv

Som redan nämnt när du använder högre upplösning ökar effektåtgången dramatiskt. Prova med lägre inställningar och se om det fryser då också.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Inaktiv

Lustigt för jag har exakt samma problem med Fallout 3. Har inte hittat någon lösning på problemet.

Medlem

Antialising problem? Forced V-Sync?, stäng av, kanske hjälper...

Ska jag vara riktigt ärlig så tror jag inte det är något fel verken på ditt grafik kort eller nätagg eller något överhuvud taget hur jag vet detta är för att jag har ett sämregrafik kort nvidia 7900gt
jag körde fallout3 på full grafik och med en upplösning på 1650x1050 bara för att testa hade några mindre lags någon gång ibland men inte så att datorn freezade skulle vara lite nyfiken på om du kör vista eller xp eller windows 7 beta


signatur

[size="14"]Posted By Writemaster[/size]

Medlem

Låter so väreproble.

TSX|WritemasterTM: Snackar i nattössan gör vi alla ibland.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

1
Skriv svar