B-B-B-Banänäbrääken skrev:
Mjao men med dagens snabba gpu och cpu:er så har jag fått uppfattningen att en mekanisk hårddisk är den komponenten som kommer på efterkälken. Sen är det säkert som du säger med tillräckligt minne så löser det sig ändå
Det är lite som B-B-B-Banänäbrääken, Tybalt och mfl säger! Det handlar om att balansera de olika komponenterna.
Jag vill nämligen ha 2 saker;
1. så många fps som möjligt, minst 75/sek för en så flimmerfri bild som möjligt.
2. snabba komponenter för att ha en så liten fördröjning/karens för att snabba upp, dvs minska. den sammanlagda "pingen".
Jag har insett sedan länge att allt det här, komponenter-lina/uppkoppling/svarande server, är att betrakta som en kedja. Svårigheten ligger i att finna tester som visar på hur de olika delarna påverkar helheten och varandra. Det är inga probs att hitta vilken Cpu, graffe/Gpu, RAMminne jag ska välja men när jag kommer till en hårddisk så får du värden som ger mej ingenting begripligt... Rent logiskt fattar jag att det påverkar men inte hur mycket.
Jag planerar att byta moderkort, Ram, Cpu samt Gpu/graffe förutom att byta HD'n som var topic.
Detta kommer jag att göra tack vare alla intressanta tankar från er. Det hade varit kul om det fanns något som kunde säga hur ett onlinespelande påverkas! Men de samlade erfarenheterna från er och det lilla jag lyckats hitta på annan plats pekar i den riktning jag anade.