Stänger av sig ibland

Medlem
Stänger av sig ibland

Min burk har börjat bete sig lite udda. Vid uppstart, eller om jag har lämnat den orörd en längre stund, så kan den bara stänga av sig helt plötsligt. Det verkar som om hårdisken får arbeta lite och sen - power off.

Det går utmärkt att köra spel och surfa och sånt, men om jag lämnar datorn i windows och kommer tillbaks efter nån timme så är det inte säkert att den är på då. Att den stänger av sig vid uppstart har jag bara varit med om en gång, den hann inte gå in i windows ens, inga pip, inga varningar.

Datorn är ny, så det var inte längessen jag formaterade den och så vidare.

Idéer? Kan det vara hårdisken, minnena, Windows?

Inaktiv

Samma problem här.


signatur

Last.fm
nah, you're just curious George....like the monkey

Medlem

Jag hade ett liknande problem för länge sedan, jag stängde av alla energisparfunktioner som finns och jag tror att det hjälpte, minns inte riktigt.


signatur

I would never lie. I wilfully participated in a campaign of misinformation. - Fox Mulder

Medlem

tony du verkar ha problem med att datorn går i viloläge och klarar därför inte att återgå till windows igen

ktyssa ur stöd för viloläge så ska problemet vara löst tror jag


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem

Jag är tvungen att återuppliva denna tråd, för mina problem har inte försvunnit. Jag trodde att de var borta men nu har de på något sätt hittat tillbaka.

Så här är det, att min dator stänger av sig utan förvarning. Det kan hända när som helst. Det har hänt tre ggr idag redan.
Jag trodde att Windows hade med saken att göra, men när jag gick runt i bios och kollade inställningarna så stängde den av sig igen. Jag blir tokig.

Det känns som agget, men dator är ny, fast jag kan ju haft otur med ett "dåligt" agg. Kan det vara något annat? Kan jag testa något annat innan jag testar ett annat agg?
Det värsta är ju att jag inte vet om den ska stänga av sig, så vitt jag vet så kan den vänta en vecka eller månad innan den gör det igen, så att testa ett annat agg är ju inte tvärgjort.

Medlem

har samma fel på en burk här med ingen aning om vad det är


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

När jag startade burken imorse ville den göra en diskcheck. När jag äntligen fick den igenom utan att stänga av sig själv så gör den det ändå när jag äntrar Windows.
Jag var tvungen att plugga in min gamla burk

Kan det vara fel på hårdisken? Får nog kontakta Komplett och höra vad de tycker, jag vill inte förlora garantin.

Medlem

har du kollat flöäkten till agregatet de kan vara den som orsakar en överhättming och sen slår överhettningsskyddet ut


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem

Jag mailade komplett och fick tipset att dammsuga datorn (jepp) och kolla minnena. Eftersom datorn är ny trodde jag inte att damm var problemet men jag öppnade burken iaf och kollade.
Det var inget damm där men jag passade på att kolla kablarna, och kolla, en av strömkablarna till moderkortet satt löst.

Jag hoppas att detta var lösningen och jag har kunnat köra burken utan problem hittills. Eftersom Komplett tipsade om att dammsuga datorn så kan väl inte garantin ryka nu när jag har öppnat den? Jag har mailet som bevismaterial

Medlem

Ojojoj, nu startar snart diskussionen om dammsuga eller inte dammsuga, det kommer bli blodigt

Kul att den verkar funka nu iaf


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

har faktiskt samma problem som du, förlåt om jag drar upp den men jag har samma problem och jag skulle gärna vilja veta hur man löser det

Medlem

testat det som står i tråden?

Medlem
Skrivet av zatsja:

har faktiskt samma problem som du, förlåt om jag drar upp den men jag har samma problem och jag skulle gärna vilja veta hur man löser det

15mån gammal tråd.*vissel* 15månader gammal tråd*klappar händerna*!


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Inaktiv

Gammal tråd ja. Det stämmer utmärkt att det brukar vara glapp i en kontakt som sitter i moderkortet.


signatur

Bra kylning IsTheShit

1
Skriv svar