Status: Error: File system is damaged.

Medlem
Status: Error: File system is damaged.

Jag har precis köpt en ny dator.
Men redan från början kändes det som ngt var fel med det hela, mitt HDD life la av med "Axcess Violation". sen när jag installerade ett spel så knasar det efter varje game med ett "Axcess Violation". så jag laddade hem O&O defrag, och testade HDDn, så fick jag dettta som svar på C: --> Status: Error: File system is damaged.

Kan ju alldrig vara bra, är det bara att formatera eller borde jag lämna in disken?

Tack på förhand.:up:


signatur

Cooler Master Mystique | Intel Core 2 Duo E6600 | Asus P5B-V | Corsair | Asus Radeon X1950PRO | Western Digital Caviar SE16 500GB | Hiper Type-R 580w

Medlem

Lämna in direkt och kräv en ny hdd, gör inte som mig , vänta o försök fixa det , när du insett att det inte går så har företaget som sålde datorn gått i konkurs och du kan inte göra ett dugg...

så in med dig i affären o KRÄV en ny!

Inaktiv

kolla smartdata och reparera filsystemet. filsystem kan haverera även utan underliggande hårdvarufel, och då är det ju dumt att byta en fungerande disk.

edit: program för båda operationerna hittas här.


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Medlem
Skrivet av nolimitsoya.:

kolla smartdata och reparera filsystemet. filsystem kan haverera även utan underliggande hårdvarufel, och då är det ju dumt att byta en fungerande disk.

edit: program för båda operationerna hittas här.

Lessen, men jag hittar inte vilket program du menar?
Hur stor är chansen att filsystemet pajar efter en vecka. Eller snarare efter dagen efter. Ska nog kolla upp bytesrätten å så, och lite smådetaljer.

kontaktat komplett.se nu, få se va det blir för svar.
Annars tack för en bra länk


signatur

Cooler Master Mystique | Intel Core 2 Duo E6600 | Asus P5B-V | Corsair | Asus Radeon X1950PRO | Western Digital Caviar SE16 500GB | Hiper Type-R 580w

1
Skriv svar