Telia behöver er hjälp - Thomson + WoW

Telia behöver er hjälp - Thomson + WoW

Hej!

Som flera av er säkert märkt så tampas vissa spelare med att spelet slumpmässigt kopplar ner och även problem med laddningsbilden. Då det har kommit/skrivits en del om detta vill jag informera om att Telias bild av det hela kvarstår: Problemet berör kunder, operatörer och hårdvaruleverantörer över hela världen. Vi är dock väldigt angelägna att bidra till en lösning och vi arbetar både med dataspelsföretag och med hårdvaruleverantören för att åstadkomma detta.

Vi jobbar på en lösning och som ett led i testandet vill vi gärna ha kontakt med cirka 15 Telia-kunder som också är online-spelare och som upplever problem med WoW.

Fyll i uppgifterna via länken om du är intresserad så väljer vi ut vilka som får hjälpa till att testa: http://goo.gl/KnK20.

Tack på förhand och vänliga hälsningar
Christoffer Svensson
Telia Kundservice

Medlem

trololololo


signatur

M'kay?

Medlem

Seems legit...

Medlem

Ett bra sätt att visa att länken är säker är att även posta den fulla versionen.

HTTPS eller inget säger jag!

Medlem

Länken går till http://proof.telia.se/enkatpoll.asp?ProofID=18446 .

Problemet är ju erkänt, däremot ser jag också det som lite mystiskt att telia kundtjänst skulle regga sig här. Men världen kanske producerar mirakel..?

Edit:

Länken postad ovan har "© TeliaSonera 2011" medans telia.se bara har ©Telia. Vet inte om det är betydande. Dessutom känns sidan i länken väldigt.. ren, och alltför.. Tom.

Om detta nu är sant, hett tips till kundtjänst (Christer Svensson), är att inte lägga dessa undersökningar på sidor som saknar direkt anknytning till den "officiella" sidan, då det ser suspekt ut.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Hej igen!

Länken och min förfrågan är legit För att vi ska kunna hitta en snabbare lösning på problemet så behöver vi som jag tidigare nämnt ett gäng kunder som vill ställa upp på olika test.

Min önskan är därför att ni som upplever problem fyller i formuläret ovan så kommer vi att kontakta er.

Med vänlig hälsning
Christoffer Svensson
Telia Kundservice

Medlem

Tyvärr så säger det inte så mycket om du ger lovord, jag tror att många här vill ha ett mer konkret bevis på att det inte är ett scam-försök. Ingen misstro från min sida alltså, men man vet ju hur internet fungerar, no?

När du ändå finns här (Utgår nu från att du är legit), så tänkte jag också fråga då det är relaterat;
Ni är medvetna om att problemet finns i stor utsträckning inom andra spelsammanhang än WoW?


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Skrivet av r3lev4nt:

Tyvärr så säger det inte så mycket om du ger lovord, jag tror att många här vill ha ett mer konkret bevis på att det inte är ett scam-försök. Ingen misstro från min sida alltså, men man vet ju hur internet fungerar, no?

När du ändå finns här (Utgår nu från att du är legit), så tänkte jag också fråga då det är relaterat;
Ni är medvetna om att problemet finns i stor utsträckning inom andra spelsammanhang än WoW?

Om du klickar på Sidansvarig och Teknikansvarig-länkarna i den så kallade Proofen så går både dessa till en @teliasonera.com-adress. Jag hoppas att det konkret nog

Vi känner till att problemet kan drabba liknande spel som har "Loading screens" och dessa felsöks i samband med problemet som jag nämnt. Då det till störst del är just WoW-spelande kunder som lyft problemet är de det jag nämner.

Med vänlig hälsning
Christoffer Svensson
Telia Kundservice

Medlem
Skrivet av TeliaKundservice:
Skrivet av r3lev4nt:

Tyvärr så säger det inte så mycket om du ger lovord, jag tror att många här vill ha ett mer konkret bevis på att det inte är ett scam-försök. Ingen misstro från min sida alltså, men man vet ju hur internet fungerar, no?

När du ändå finns här (Utgår nu från att du är legit), så tänkte jag också fråga då det är relaterat;
Ni är medvetna om att problemet finns i stor utsträckning inom andra spelsammanhang än WoW?

Om du klickar på Sidansvarig och Teknikansvarig-länkarna i den så kallade Proofen så går både dessa till en @teliasonera.com-adress. Jag hoppas att det konkret nog

Vi känner till att problemet kan drabba liknande spel som har "Loading screens" och dessa felsöks i samband med problemet som jag nämnt. Då det till störst del är just WoW-spelande kunder som lyft problemet är de det jag nämner.

Med vänlig hälsning
Christoffer Svensson
Telia Kundservice

Är inte bara spel med loading screen där det buggar ut.
BF3 är ett exempel (av MÅNGA) där om man inte stänger av UPNP i thomson routrarna så blir man dissconnectad efter ca 10minuter. Det spelar ingen roll hur många portar du öppnar är samma sak iaf. Är det bara folk som spelar wow ni vill ha hjälp från? Eller är det folk som har fel i andra spel också?

Medlem

Kommer inte in alls med Thomson routern på BF3. jävligt irriterande, så har en backup lina från ComHem här. ska ju fan inte behövas, men de vägrar skicka ut splittern.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem
Skrivet av zOlid:

BF3 är ett exempel (av MÅNGA) där om man inte stänger av UPNP i thomson routrarna så blir man dissconnectad efter ca 10minuter.

BF3 speciferar faktiskt att det vill ha UPNP avstängt. Tror inte att det är specifikt bara Thomson-gateways som har detta problem.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av r3lev4nt:
Skrivet av zOlid:

BF3 är ett exempel (av MÅNGA) där om man inte stänger av UPNP i thomson routrarna så blir man dissconnectad efter ca 10minuter.

BF3 speciferar faktiskt att det vill ha UPNP avstängt. Tror inte att det är specifikt bara Thomson-gateways som har detta problem.

Skillnaden är väll att på alla andra modem/routrar så om du låser upp alla portar som bf3 använder så slipper du problemen. Det gör du inte med thomson modemen. (är iaf så jag uppfattat det)
Jag måste stänga av upnp varenda gång jag ska starta bf3. Spelar ingen roll att jag har öppnat varenda port som bf3 vill åt.

Medlem

jag har ju tele2 med deras bredband+ip telefoni i ett, men efter att jag bytte ifrån telia till tele2 så har jag bara fått problem med online spelandet. teia enligt mig var kanske dyra men nog fan funkade det. ska sägas att jag hade telias adsl 8mbit , nu har jag däremot nätverks uppkoppling eller vad det kallas.

men för att återgå till battlefield, så nu kan jag inte hämta uppdateringar till bf serien eller spela spelen online, jo kanske en gång av hundra försök


signatur

Wasted.White.Boys

1
Skriv svar