Temp på P4 cpu 3.4ghz

Medlem
Temp på P4 cpu 3.4ghz

Vad är det för ngn normaltemp på en p4 3.4 ghz.. ligger på 60 grader idle nu? är det ngn fara? har ej överklockat!

Medlem

vet ej, kolla den här tråden på sweclockers. där kan du kanske få ett hum om vad som kan vara rimligt. med 60 grader idle låter obehagligt högt...


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

min P4 3.2GHz processor ligger runt 43 grader i idle läge, och jag använder en Zalman CNPS-7700-CU som kylare.

Medlem

P4-3.2GHz, Zalman 7000 ger mig 33-34 grader i vila. Jag har dock både en fläkt i fronten på datorn och en där bak, bägge 120mm (som körs avsiktligt på lågt varvtal).

Du säger att du har 60 grader... har du inga fläktar alls? Vad är dina övriga temperaturer?

Mitt moderkort är på 33 grader, disken är på 31 grader och grafikkortet (6600GT 128MB) på 64 grader. Allt i vila.

Medlem

Och i min är det 45 grader i skuggan...

kunde inte låta bli:P

Medlem

jag har 30 grader på den andra temp mätaren gissar att det är luftvärmen inne i datorn... har en stor fläkt vid processorn (bakåt) samt en som suger ut luft i en pci plats.. verkar dock funka fint.. börjar tro att det är nggt fel i bios eftersom andra med samma moderkort ASUS p5B verkar ha problem med temp.. men ej läst om ngn som rasat ännu... är väl en liten tröst iaf men det kan förkorta livslängden om tempen stämmer

Medlem

Har du orginal fläkt på prollen? Hade runt 50-60 grader när jag spelade/spelat men när jag bytte ut den (Till Artic Cooling fläkt har jag för mig) blev det mera normalt..

Medlem

jepp är orignal fläkt..lever om mycket kan gissa att den inte är den bästa

Medlem

Originalfläkten inte den bästa? Den är skräp och låter troligen som en dammsugare (det gjorde min). Byt!

1
Skriv svar