Medlem
Testa nätagg

Jag har ett litet problem med min dator.
Idag vägrade den starta upp när jag kom hem från jobbet. Den fick ström ett par sekunder sen dog den.
USB-portarna gav ström då det lös från tb och mus.
De dog dock också efter en stund utan att starta igen.

LED lampan lyser när strömmen är på men inget annat funkar.

Har skruvat isär burken och provat sätta upp det hela utanför. Går inge bra dock för även med bara processor, en ram-bricka och ström (har integrerat gfx) är det enbart LED-lampan som ger minsta liv ifrån sig. Ja, de där få sekunderna med ström som fanns i början är också borta nu.

Misstänker att det är nätagget men långt ifrån säker.
Har testat med "Gem-metoden" men blir inte helt klok på den.
Utan någon fläkt inkopplad startar den fint.
Sätter jag dock in t.ex. en fläkt till startar båda upp på låg hastighet för att ganska snabbt stanna bägge två. I filmen från Corsair rullar det ju på ganska bra hela tiden. Det ser ut som att nätagget blir överbelastat när det blir mer än den egna fläkten som drar igång. Likadant som när man försöker starta en dator med för svagt nätagg.

Grejen är den att datorn är ca en vecka gammal. Då dog nätagget i min gamla dator och tog lite annat med sig. Köpte direkt ett nytt nätagg VX Corsair 750w, som nog tyvärr dog direkt av moderkortet. Kopplade in det o de smällde till samtidigt som två proppar gick när ja drog på strömmen. Det bytte jag alltså för en vecka sedan till en likadan 550w samtidigt som ja köpte nytt paket med resten. 750w var overkill då det inte handlar om något monster.

Eftersom jag redan varit där och bitchat och tjatat mig till ett byte vill man vara säker innan man går dit igen och byter.

Datorn har gått som en dröm i en vecka men idag tog det alltså slut.

Bor förresten i ett gammalt 50-60 tals hus där de just nu håller på att byta hiss och de är säkert och pillar på de centrala elledningarna. Första datorn dog några dagar efter de satt igång den andra en vecka efter. Kan det vara dem som förstör mina nätagg?

Medlem

La in ett case hos corsairs support och det tog inte mer än 5 minuter före de skickade instruktioner om vart man skulle skicka sitt trasiga nätagg för att få det bytt. Men det lär ju gå på ett par veckor så får gå ner till affären o byta imorgon.

Inaktiv

Gött att Corsair har en sån support Tråkigt med företag som käftar massa

1
Skriv svar