Medlem
Tre skärmar

Funderar lite på hur det går till för att få igång 3 skärmar på datorn. Sitter på 2 skärmar just nu men har en till stående bakom mig och det känns lite onödigt.

Just nu har jag ett 4780 kort med 2 DVI och 1 s-video utgång. Kan man göra om s-video till vga eller liknande med någon konverter eller är det att köpa ett till grafikkort som gäller för att kunna ha en tredje skärm? Kan båda grafikkorten mata ut bild om man kör på Crossfire?
Och en sista fråga då. Vilka olika uttag kan man konvertera till vad?

Tacksam för svar.


signatur

osv.

Medlem

Gjorde en snabb sökning och verkar som det inte går.

Citat:

although there are 3 physical connections (2 dvi/vga and a tv out), there are really only 2 display "paths" so only 2 of the 3 connections can be enabled at ony one time. you need a second card to support 3 displays (or the dualheadtogo hardware option).


signatur

Asus P5Q Pro | E8500 3.16GHz | XFX HD4890 1GB | Corsair 2x2GB | Corsair 620W | Spinpoint F1 1TB | Antec P183 | BenQ G2411HD 24" | Dell 17"

Medlem

Ahu... okej.
Tack för svaret


signatur

osv.

Medlem

Det går om du skaffar en Triplehead2go, men den kostar så mycket att det är billigare att köra Crossfire.


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Skrivet av Shrudder:

Det går om du skaffar en Triplehead2go, men den kostar så mycket att det är billigare att köra Crossfire.

Det är billigare att köpa 5850

Medlem

frågan är om man vill ha "en" skärm eller tre separata. För horisontell spanning över alla tre skärmarna krävs det att grafikkortet stöder det (eller triplehead2go som nämndes).

Jag har för mig att det finns nåt mjukvarufusk för det men själv gick jag från 3x1280 till en 26" samsung @ 1920x1200 pga platsbrist. Nöjer man sig med tre separata eller bara horisontell spanning över 2 + 1 extra så duger det med i princip vilka kort som helst.

Anledningen att jag inte gillar att köra två skärmar är att skarven kommer precis mitt i synfältet, så för min del är antingen 1 eller 3 skärmar för spanning.


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

1
Skriv svar