UPC bra eller dåligt för spel?

apa
Medlem
UPC bra eller dåligt för spel?

Jag ska snart flytta och funderar på att byta från bbb till nåt billigare alternativ. Det enda jag behöver är en bra ping. Hastigheten är mindre viktig.

Har någon nån erfarenhet av UPC? Brukar dom ge en stabil ping?

Lägenheten ligger i Stockholms närförort.

Medlem

Jo, de har bra uppkopplingar. Min kompis som har 8/8 har 0(!) i ping på olika Quake 3 servrar (som ligger i Sverige såklart), och han rekommenderade precis Chello

Medlem

Har just nu UPC/Chello men kommer flytta och byter till BBB. UPC fungerar kanon. Har kanske haft ett avbrott under alla år jag varit kund hos dem. Får bra ping också, men är inte det samma sak som snabb hastighet?
Jag byter till BBB för UPC inte finns dit jag flyttar.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

apa
Medlem

Logiskt sett borde snabb hastighet också medföra relativt bra ping. Dock kan väl vissa isp ha problem med routing osv vilket gör att pingen suger.

Tack för svaren, jag kanske vågar byta från bbb nu iaf

Inaktiv
Skrivet av apa:

Logiskt sett borde snabb hastighet också medföra relativt bra ping. Dock kan väl vissa isp ha problem med routing osv vilket gör att pingen suger.

Tack för svaren, jag kanske vågar byta från bbb nu iaf

Tyvärr har inte "hastigheten" på ditt nät någon betydelse för pingen. Hastighet då snackar vi bandbredd (det vill säga hur mycket data man kan skicka/ta emot).


signatur

Spel: Intel Core 2 Duo E6600 | Asus P5W DH Deluxe | 2048MB Corsair PC6400 DDR2 | 1x WD raptor 36Gb 1x Hitachi 250Gb | POV 7800GT

Medlem

pingen är ett mått på svarstiden till en annan dator, alltså hur lång tid det tar för ett litet datapaket att färdas till den andra datorn och tillbaks igen och har inget att göra med överföringshastigheten som är hur mycket data du kan lasta genom din lina varje sekund

1
Skriv svar