Uppgradera dator till BF3

Medlem
Uppgradera dator till BF3

Jag skulle behöva lite hjälp med vad som behöver uppgraderas på min dator tills det är dags för BF3

Jag är lite noob på specs och sånt men här är mina:

Operating System: Windows Vista™ Home Premium (6.0, Build 6002) Service Pack 2 (6002.vistasp2_gdr.101014-0432)
Language: Swedish (Regional Setting: Swedish)
System Model: M52L-S3P
BIOS: Award Modular BIOS v6.00PG
Processor: AMD Athlon(tm) 7750 Dual-Core Processor (2 CPUs), ~2.7GHz
Memory: 2046MB RAM
Card name: NVIDIA GeForce GTS 250

Medlem

Om du vill köra spelet på medium så måste du nog endå byta ut helst alla delar uppgradera till 4 kärning processor, köpa grafikkort runt 2-3k och sen uppdatera från vista, 4gb ram är att föreslå!

Bort med Vista omedelbart. Windows 7 64 är inte så farligt dyrt idag, tyvärr tror jag inte resten av hårdvaran kommer klara det så bra. Hur mycket har du i budget?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Det mesta kommer behöva uppgraderas, så du får nog förbereda dig på att köpa en ny burk.

Men eftersom det är BF3 du anpassar dig efter så är det inte direkt värt att köpa nytt redan nu eftersom det är ett halvår kvar innan spelet släpps, så du kommer få mycket bättre delar då för samma pris som du betalar för sämre hårdvara idag.

Gör en ny tråd i oktober (en månad innan release) och fråga samma fråga, då kan folk hjälpa dig bygga ihop en så bra dator som möjligt, allt du behöver säga är hur mycket pengar du är villig att spendera.
Så börja spara ihop pengar redan nu så har du en bättre dator att köpa när det är dags för BF3.


signatur

Life is too short to remove USB safely.

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Bort med Vista omedelbart. Windows 7 64 är inte så farligt dyrt idag, tyvärr tror jag inte resten av hårdvaran kommer klara det så bra. Hur mycket har du i budget?

Har väl en 4-6k ungefär

Medlem

Har du 4-6k och vill kunna spela BF3 så håller jag fast vid mitt förra inlägg och spara helt enkelt, 4-6k kommer inte räcka till en dator som klarar av BF3, om du inte vill spela med lägsta grafikinställningar.

Spara ihop ett par tusen till fram i några månader och köp en riktigt fin dator så du kan njuta av BF3 fullt ut när det släpps. Och skulle du inte vilja lägga ner mer än 6k på en dator så kommer dagens bästa hårdvara kanske gå för 6k då BF3 släpps.

Skulle endast rekommendera att uppgradera inför BF3 redan nu för någon som har stor budget och kan punga fram 10k

Jag köpte nyss datordelar för 9300kr (-1300kr om man inte behöver ett nätagg) och den datorn förväntar jag mig att kunna spela BF3 med på medium/high inställningar.

Det jag köpte var:
Gigabyte GeForce GTX 570 OC 1280MB
Asus P8P67 PRO REV B3
Intel Core i7 2600K 3,4GHz (överklockat till 4.7Ghz)
Corsair 8GB (2x4GB) 1333MHz XMS
Fractal Design Newton R2, 800W modulär

Vill du verkligen uppgradera nu så får du satsa på en liknande dator som jag har här ovan. Bantar du ner till 6k så kommer du ha en dator som klarar av Low/medium inställningar.


signatur

Life is too short to remove USB safely.

Medlem

Tror ni denna setupen skulle kunna klara BF3 hyffsat bra?

Intel i5 2500k 3.30Ghz
Asus P8P67 PRO Rev B3
Corsair 4GB XMS 1600Mhz
2st Asus Radeon HD6870 1GB GDDR5 (Crossfire)
Corsair HX 750W modulärt nätagg.


signatur

2.8 Ghz | 3GB RAM | 160 GB HDD | Antec Twelve Hundred :) |

Medlem
Skrivet av tobbz:

Tror ni denna setupen skulle kunna klara BF3 hyffsat bra?

Intel i5 2500k 3.30Ghz
Asus P8P67 PRO Rev B3
Corsair 4GB XMS 1600Mhz
2st Asus Radeon HD6870 1GB GDDR5 (Crossfire)
Corsair HX 750W modulärt nätagg.

Tror du kommer kunna maxa spelet med den setupen


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem

Rekommenderar AMD/ATI HD6950, kan uppgraderas till HD6970 med firmware-uppdatering.

Har precis bytt original-kylaren till en Arctic Cooling Accelero extreme Plus. 940 Mhz core, 1420 mhz RAM, håller sig runt 55 grader under load. Drar det allra mesta väldigt fint, med maxad grafik i 1080p.

Kortet kostar ca 2300. Om det kniper på med performance kan man köpa ett till vid senare tidpunkt

Övrig setup:
AMD X4 955BE, stock (Noctua kylare)
8GB OCZ 1333mhz DDR3
OS: Intel 80gb SSD
Lagring: 2x WD Black 1tb, raid 1.

//HB

Medlem
Skrivet av daskedennis:
Skrivet av tobbz:

Tror ni denna setupen skulle kunna klara BF3 hyffsat bra?

Intel i5 2500k 3.30Ghz
Asus P8P67 PRO Rev B3
Corsair 4GB XMS 1600Mhz
2st Asus Radeon HD6870 1GB GDDR5 (Crossfire)
Corsair HX 750W modulärt nätagg.

Tror du kommer kunna maxa spelet med den setupen

Härligt att höra!

Bytte även ut Corsair HX 750W till ett 850 istället (bäst att vara på säkra sidan)
Lade även till 8GB 1600Mhz minnen


signatur

2.8 Ghz | 3GB RAM | 160 GB HDD | Antec Twelve Hundred :) |

Medlem

Ska ju inte vara alltför hård på kraven.
Glöm inte att BF ska gå att spela på PS3 / Xbox 360.
För 6k får du delar som klarar av såna spel utan problem.
Min dator är lite drygt 3 år gammal, 12k nyköpt; Klarar samtliga spel som kommer till konsollerna på medium/high.


signatur

Jag har ätit pannkaka!

1
Skriv svar