Medlem
Uppgradering!

Hej!

Vill uppgradera lite men vet inte vad riktigt.. Spelar för tillfället Battlefield 4 och kommer att spela nya spel som kommer.

Nuvarande rigg:
i7 2700k @ 4,2Ghz
8GB DDR3 1600Mhz
GTX 660 Ti 2GB
P67A-GD55
1TB HDD
Corsair HX850W

Skärmen är någon Acer på 60Hz skärm, så frågan är ju ifall man ska köpa någon 120/144Hz skärm för bättre flyt? Förslag? Vill kunna köra Ultra i BF4 men då krävs ett nytt grafikkort, även där vad har ni att rekommendera?

EDIT: Tänkte på PCI-E 3.0... stor skillnad gentemot gen2? värt att köra 3.0?

MVH


signatur

2.8 Ghz | 3GB RAM | 160 GB HDD | Antec Twelve Hundred :) |

Medlem

Första prio vad är din budget.
Där är knappt någon skillnad om du kör pci e 2.0 eller 3,0

Medlem
Skrivet av creepy:

Första prio vad är din budget.
Där är knappt någon skillnad om du kör pci e 2.0 eller 3,0

Beror på vad som skall inhandlas, är det skärm inte mer än 2500:-.. Grafikkort kan jag tänka mig o lägga runt 3000:- +/-.


signatur

2.8 Ghz | 3GB RAM | 160 GB HDD | Antec Twelve Hundred :) |

Medlem

Kommer jag kunna köra BF4 med 60+fps Ultra isf?


signatur

2.8 Ghz | 3GB RAM | 160 GB HDD | Antec Twelve Hundred :) |

Skrivet av tobbz:

Kommer jag kunna köra BF4 med 60+fps Ultra isf?

http://www.sweclockers.com/artikel/17810-prestandaanalys-batt...


signatur

Out of everything I've lost, I miss my mind the most!

Medlem
Skrivet av TheShadyShader:
Skrivet av tobbz:

Kommer jag kunna köra BF4 med 60+fps Ultra isf?

http://www.sweclockers.com/artikel/17810-prestandaanalys-batt...

Tack! det är ju bra prestanda för pengarna helt klart, har youtubat lite när folk lirar med detta kort och verkar gå grymt bra.. Tror jag slår till!


signatur

2.8 Ghz | 3GB RAM | 160 GB HDD | Antec Twelve Hundred :) |

Medlem

Hade jag varit du så hade jag förmodligen kört på ett till 660Ti för SLI. Hade den setupen innan, och måste säga att BF4 och Metro; LL flöt på bra mycket bättre än med mitt nuvarande GTX 780 OC... Så spara några slantar och köp ett beg 660ti till. Kostar nog runt 1000kr på sweclockers marknaden eller liknande!

Medlem
Skrivet av a10388:

Hade jag varit du så hade jag förmodligen kört på ett till 660Ti för SLI. Hade den setupen innan, och måste säga att BF4 och Metro; LL flöt på bra mycket bättre än med mitt nuvarande GTX 780 OC... Så spara några slantar och köp ett beg 660ti till. Kostar nog runt 1000kr på sweclockers marknaden eller liknande!

Om jag kan få bättre prestanda än ett 780 OC för runt 1000 lappen så är det ju mest värt Men hur är det med 2st 2GB kort i SLI? framtidssäkert? var inne på något forum där någon snackade om att dom kommande spelen kommer att kräva 3GB och kommer bli problem om du kör 2st 2GB kort i SLI? låter skumt imo men jag vet inte..

TACK


signatur

2.8 Ghz | 3GB RAM | 160 GB HDD | Antec Twelve Hundred :) |

Medlem
Skrivet av tobbz:
Skrivet av a10388:

Hade jag varit du så hade jag förmodligen kört på ett till 660Ti för SLI. Hade den setupen innan, och måste säga att BF4 och Metro; LL flöt på bra mycket bättre än med mitt nuvarande GTX 780 OC... Så spara några slantar och köp ett beg 660ti till. Kostar nog runt 1000kr på sweclockers marknaden eller liknande!

Om jag kan få bättre prestanda än ett 780 OC för runt 1000 lappen så är det ju mest värt Men hur är det med 2st 2GB kort i SLI? framtidssäkert? var inne på något forum där någon snackade om att dom kommande spelen kommer att kräva 3GB och kommer bli problem om du kör 2st 2GB kort i SLI? låter skumt imo men jag vet inte..

TACK

Jaa, det som är "sämre" är rendreringstiderna, men det är inte ens märkbart förutom i ex. afterburner. Statistiken visar sämre rendrering, men det är såpass lite så man märker inte ens av det.
Sen måste jag bara påpeka att det OFTAST är bättre med singelkort, vissa spel är ju inte helt optimerade för SLI, men uppkommande titlar bör vara det. Personligen så tycker jag att det är framtidssäkert, så länge du inte ska köra 4k upplösning... (Det lär t.o.m titan i 3 way SLI få svettas med i de flesta spel)

Här har du en sida som visar några benchmarks där man kan se "skillnaden". Desto mer vram --> desto högre upplösning. http://www.pugetsystems.com/labs/articles/Video-Card-Performa...

1
Skriv svar