Uppgradering, tips?

Medlem
Uppgradering, tips?

Tjena!

Är en skit cool kille som nyligen köpt Battlefield 4 men upptäckt att jag förmodligen måste uppgradera min dator för att slippa lagg.
Mina specs idag:
Moderkort: Gigabyte P55-UD3 (1156 socket)
Processor: Intel i7 860 2,8 gz
Ram: corsair vengance 8gb ddr3
Grafikkort: Geforce gtx 680 (riktig pungsmäll)
HDs: 120gb SSD + 1tb mög.
Nätagg: 750w

Är något av en amatör med vad jag tänker mig är att köpa ett nytt moderkort och en processor, bygga skitet själv och hoppas på det bästa. Har ej byggt en dator från grunden förut men bytt många delar i min burk (HD, ram, grafikkort, nätagg).

Låter detta som en bra idé? I sådana fall vilka delar skulle ni kunna rekommendera? Skulle vilja hålla mig till runt 3000 kr i utgifter.

Tack på förhud. Jensapågen over and out.

Medlem

Du borde klara dig med det du har. Tror inte du kommer få ett bättre moderkort och en bättre processor för 3000kr.

Skrivet av Welo:

Du borde klara dig med det du har. Tror inte du kommer få ett bättre moderkort och en bättre processor för 3000kr.

Håller med, du har en hygglig burk. Du borde kunna köra på High och få 60 fps


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Det borde räcka det du har, Jag lirar bf4 på min burk med gtx 580 funkar fint.
.

Inaktiv

Har du prestanda problem med den där riggen så är det nog bara att sänka MSAA och/eller vad alla efterträdare heter till vanlig AA. Efter det är det phsyics som tar hästkrafter och sist men inte minst skuggor om så behövs.


signatur

The definition of insanity?

Medlem

Post Process quality är det som dödar frameraten för mig iaf, sänker jag till medium så ökar frameraten avsevärt.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Testpilot

Du har ju en bra burk med bra grafikkort , det är bara lite tweaks med grafikinställningarna som du behöver göra.

Jag antar du lirar i 1920x1080 , då skall du få mellan 40-60
http://www.sweclockers.com/artikel/17810-prestandaanalys-batt...

Medlem

Troligen har du inte de senaste grafikdrivrutinerna. Gå till www.geforce.com och hämta den senaste betan för ditt grafikkort. Och när du installerar välj custom/advanced och bocka i clean install. Sedan checka att du har de senaste chipset drivrutinerna från ditt moderkorts hemsida specifikt för ditt moderkirt. Om du är osäker bara installera dem senaste vilket kommer skriva över de gamla

Medlem

Tack för svaren. Har lirat spelet en del och får hela tiden fps drops som alla kallar det. Kollat runt lite på forum och sådär och det verkar vara många som har det. Säkert bara att vänta på att dice fixar det.

1
Skriv svar