Medlem
Vent Server

Har presis fixat en vent server och allting flyter på förutom det viktigaste. Ingen kommer in på den bara jag själv:S Har ingen router så portar ska jag väl inte behöva öppna eller?


signatur
nj
Medlem

Om du nu har någon ADSL-uppkoppling där modemet har flera nätverksportar så finns det risk för att det har en inbyggd routerfunktion. Ett snabbt och enkelt sätt att kontrollera om du sitter bakom en router är helt enkelt att starta en kommandprompt (start -> kör -> cmd) och skriva ipconfig, står din IP som 192.168.x.x så sitter du bakom en router.

Annars så kan det vara en mjukvarubrandvägg på din dator som behöver ställas in rätt, tex Windows inbyggda om du inte har någon separat installerad.

Medlem

Nej ipn är inte sån så någon router är det inte och windowsbrandväggen är avstängd.Sedan har jag f-secure.Det som man får gratis med telia,men det har jag ställt in att det ska tillåta alla program


signatur
Inaktiv

En sak är i alla fall ganska säker .... det är någon inställning som ställer till det. När man tillåter i antivirusprogram/stänger brandvägg bör man helt enkelt starta om datorn. De har en tendens att fortsätta blockera och för att de ska ställa om sig så som man ställde om dem bör man starta om.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Medlem

Jag har startat om men utan skillnad


signatur
Medlem

Det är då väl bara att ansluta till IP:n "localhost" utan citationstecken?

Medlem
Skrivet av mrburner:

Det är då väl bara att ansluta till IP:n "localhost" utan citationstecken?

Det är dom andra som inte kommer in på den.

Har du ställt in i inställningarna(F-Secure) att den ska tillåta Port in och ut?

Medlem

Ja det har jag xphome


signatur
Inaktiv

Provat och avinstallera f-secure?

Inaktiv

på den dator du kör vent servern har du någon annan brandvägg förutom F-secure ?

Kan rekomendera att försöka fixa något annat än den. Kör f-secure i skolan och gillar inte det programmet. Hur sitter ventrilo server datorn koppla till internet direkt i modem ?

Inaktiv

Öppna portar i brandvägg vet jag att man måste göra i vissa, testa å se om du hittar en sådan funktion...

Medlem

Hmm bara en fråga kan du spela samtidigt som du har en vent server på samma upkopling ??

Jag laggar med MSN på min 1/24 uppkopling

Medlem

Du måste ställa in i .ini-filen vartifrån den skall acceptera anslutningar.

1
Skriv svar