XIM4 eller CronusMAX

Medlem
XIM4 eller CronusMAX

Go'kväll tanter och farbröder.

Är det någon som har erfarenheter gällande XIM4 eller CronusMAX till Xbone?

Jag har varit PC-spelare hela mitt liv men har det senaste åren övergått mer och mer till konsol då rygg/axlar/armar i princip är dödförklarade p.g.a allt spelade. Jag får dock aldrig lika bra aim eller styrning med handkontrollen som jag får med tangentbord och mus. Så jag tänkte försöka mig på spelande i soffläge - utan handkontroll. Jag har kommit fram till att det borde stå mellan en CronusMAX eller XIM4 för att göra detta möjligt, om man läser recensioner. Dock inte nödvändigt, finns det andra lösningar så välkomnar jag dem. Erfarenheter, tips?

K thx bye

phi
Medlem

Kan bara tala för min erfarenhet av XIM3 till 360.

Är du en redan duktig FPS-spelare och sedan lägger till det faktum att du spelar med mus mot alla andra som har handkontroll så är det inte så svårt att lista ut att du kommer sitta med en K/D på +30 varenda match.

Sen kan man väl diskutera huruvida det är "fusk" eller ej men om jag ska vara fullkomligt ärlig så försvann nöjet med att spela FPS i multiplayer på konsol pga XIM3. Så det slutade med att jag sålde den. Enligt mig är det ganska lamt att köra med XIM3/XIM4 i multiplayer men i singleplayer ser jag inga problem med det.

Kort sagt; den gör vad den ska.

Medlem

Jag spelar inte MP längre då jag inte orkar med stämningen online, så fuskandet kan man utesluta. Jag håller med om att det är orättvist och lamt att köra tangentbord/mus mot handkontroll.

XIM3 funkade säkert bra, dock undrar jag lite över XIM4/CM till Xbone just för att det är en såpass ny konsol. Har hört vissa säga att det varit problem på den fronten. Tack för svar.

Medlem

Jag har en CronusMax och inte upplevt några problem, sen finns det ju vissa spel som gör att det inte fungerar riktigt lika bra, t.ex Destiny som har lite olika acceleration beroende hur mycket man drar spaken på handkontrollen, men jag har testat med inställningar från deras egna forum och tyckte det fungerade någorlunda ok.

Men till Battlefield 4 fungerar det som på PC och inget lagg, gick från att vara sämst till ligga i topp

Är det nån som vet om man kan bli bannad eller liknande om man använder CronusMAX?

1
Skriv svar