Bytes: Spel-PC mot Mac Mini

Medlem
Bytes: Spel-PC mot Mac Mini

Hejsan. Jag önskar byta min spel-PC mot en 2011 års Mac Mini med Core i5.

Specifikationer:

Chassi: Antec Three Hundred
Nätaggregat: Corsair VX450
Moderkort: ASUS P5Q Pro
Processor: Core 2 Duo E8400 3Ghz
Ram-minne: 4GB DDR2 Corsair XMS2
Grafikkort: XFX GeForce GTX 260 (216SP)
SSD-Hårddisk: Intel X25 G2 80GB
Lagrings-hårddisk: 500GB Samsung Spinpoint 7200rpm SATA
Optisk lagring: DVD-RW brännare SATA
Operativsystem: Windows 7 Home Premium 64bit Original

Datorn finns i Stockholm men kan skickas.

Inga andra byten är aktuella. Tveka inte att dra iväg ett mail, vi kan nog förhandla fram något Pengar fram eller tillbaka kan säkert utbytas

Jag nås på mail johan-82@live.se

http://img521.imageshack.us/img521/3078/50154694.jpg

Medlem

Jag skulle inte kalla din dator en spel-PC då det enda spelet du kan tänkas maxa är Hugo.
En ny mac mini från 2011 är fan bättre än datorn du vill byta med.

Medlem

Den maxar allt jag använt den för iaf. Typ starcraft 2, diablo 3 betan, nya star wars the old republic etc. Och där man inte kan maxa kan man alltid ställa ner lite och lira. Så tack för ett meningslöst inlägg!

Medlem
Skrivet av DroopySWE:

Den maxar allt jag använt den för iaf. Typ starcraft 2, diablo 3 betan, nya star wars the old republic etc. Och där man inte kan maxa kan man alltid ställa ner lite och lira. Så tack för ett meningslöst inlägg!

Du ljuger, lol. Get tha F*ck out of dodge bro. Du ljuger, du ljuger!

Medlem

Spel pc eller inte, men MAC har ett betydligt större andrahandsvärde än PC datorer. Så jag skulle nog snarare tro att du kommer behöva lägga lite pengar emellan då en dator från 08/09 (baserat på när GTX260 släpptes) inte är värd lika mycket som en Mac Mini från 2011 (baserat på den som kostar runt 5500kr på prisjakt). Dvs om du inte hittar någon som inte bryr sig om hårdvaran i sig och bara vill casual spela lite vid sidan av, typ wow etc.

Antar att du gör det ifs men lägg upp på Blocket och på Sweclockers, där det kan finnas större chans att hitta någon intresserad.
Även om tanken är god, att sätta upp annonsen på en spel sida, så är det större chans att någon som sitter på en MAC är på Sweclockers, som är intresserad av att skaffa en speldator.

En annan bra sak kan vara att skriva vilken upplösning du "maxar allt" i och ännu bättre om du kan få med FPS, medel minimum etc. Det är sånt folk som spelar ofta är intresserad av att veta.

Min dator med ett GTX580 t.ex. kör SWTOR i 1920x1080 med 118fps som max men medel ligger runt 50 och har varit nere så lågt som 13fps. Jag hoppas det beror på beta koden som spelet hade förra helgen men det är inte direkt imponerande för ett så "fult" spel med ett GTX580. FPS är uppmätt med FRAPS "benchmark" verktyg.

Medlem

Greenz: Du är mer än välkommen att komma hit och inspektera hur den presterar så får du se. Jag ljuger inte.

Fuidama: Jag förutsatte inte att personen jag byter med skulle betala extra. Jag skrev som jag gjorde för att jag menade att om han/hon ville ha pengar i mellan så är jag inte omöjlig.

Annonsen ligger på både blocket och sweclockers också. Jag försöker bara nå ut till så många som möjligt.

Jag spelar i 1920x1080.

Hoppas att det klarade upp saker

Medlem

Väldigt tveksam att ditt specc maxar nått av de nya spel, det är på gränsen att den maxar wow nu med 16aa, 8 multisample och allt upskruvad till ultra på 1920x1080 upplösning, simple as that + dx 9 graffe, Jag har byggt datorer och vet vad din rig klarar, kanske bör modda till litte annons, det här är en surf dator som höggst för att spela css


signatur

I got an offer you cant refuse!

Medlem

Precis vad jag också tycker, du sa det bra. Faktum är att min fru har en exakt likadan rig minus ssd disken så ja.. jag vet nog också vad jag pratar om, och nej, jag åker ingenstans. Jag är lat.

Skrivet av Freywiind:

Väldigt tveksam att ditt specc maxar nått av de nya spel, det är på gränsen att den maxar wow nu med 16aa, 8 multisample och allt upskruvad till ultra på 1920x1080 upplösning, simple as that + dx 9 graffe, Jag har byggt datorer och vet vad din rig klarar, kanske bör modda till litte annons, det här är en surf dator som höggst för att spela css

Medlem
Skrivet av Freywiind:

Väldigt tveksam att ditt specc maxar nått av de nya spel, det är på gränsen att den maxar wow nu med 16aa, 8 multisample och allt upskruvad till ultra på 1920x1080 upplösning, simple as that + dx 9 graffe, Jag har byggt datorer och vet vad din rig klarar, kanske bör modda till litte annons, det här är en surf dator som höggst för att spela css

Osäker på processorn här men GTX 260 klarar sig ganska bra i dagens spel. Hade ett sådant fram tills BF3-släppet och just BF3 och The Witcher 2 var de enda spelen jag inte kunde maxa det mesta på (AA hade det kortet alltid problem med).

Har dock ingen aning om hur E8400 presterar idag, jag kör dock med en QX6850 och har inga som helst problem med de senaste spelen.

Medlem
Skrivet av DroopySWE:

Den maxar allt jag använt den för iaf. Typ starcraft 2, diablo 3 betan, nya star wars the old republic etc. Och där man inte kan maxa kan man alltid ställa ner lite och lira. Så tack för ett meningslöst inlägg!

Precis, spel som inte är direkt grafiktunga och enligt mig är direkt fula. Jag är mer intresserad vad du har för inställningar på framför allt The Witcher 2 men även på de konsollportade BF3 och Arkham City.

Medlem

Varför saboterar ni hans tråd?

Vill ni inte byta, så ge den i det istället för att komma med helt ot som vilka inställningar han har i diverse spel.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem
Skrivet av Konfucius:

Varför saboterar ni hans tråd?

Vill ni inte byta, så ge den i det istället för att komma med helt ot som vilka inställningar han har i diverse spel.

Sabotera gör vi inte vi bara påpekar och rätt ska vara rätt.


signatur

I got an offer you cant refuse!

1
Skriv svar