Sålt! (DVI-HDMI konverter för PS3 & PS4 HDMI videocapture)

Medlem
Sålt! (DVI-HDMI konverter för PS3 & PS4 HDMI videocapture)

Detta är ett av få alternativ som finns för oss europeer som önskar cappa och streama PS3 och PS4 (tills att dess omni-HDCP patchas ut), skaffades tidigt i år som en reserv när jag tröttnade på suddiga komponent-captures vid streamande. Kräver strömadapter 5V 1A och HDMI till DVI(hane) kablage.

Fungerar helt enkelt plug & play, har använts tillsammans med Hauppauge HDPVR2 mycket framgångsrikt, denna reserv-enhet har testats för att bekräfta att den fungerar (med PS3 och ett par HDCP-skyddade smartphones MHL video-output). Ingen latens eller förändring i färg, passthrough från HDPVR2 är det som förändrar färg och lägger till lite latens. 1080p60 kapabelt.

Hade tänkt mig 200 kronor med gratis frakt inom landet så att priset blir jämförbart med att importera en HDMI splitter som har samma effekt, detta är en dammsamlare och jag vill sprida glädjen att gå från komponent till HDMI. Nypris är $50+ via HDMI and MORE (Amazon USA).

Om detta är mega-ajabaja trots allt, vg. radera annons och låtsas som att det regnar. Om FZ eller andra som arbetar inom fältet behöver HDCP-suddande illa kvickt före PS4an kommer, kontakta mig så ger jag er alla länkar och information ni behöver.


signatur

Jag är numera långhårig enbart i sinnet.

Medlem

Är enheten fortfarande aktuell till att säljas? Jag är intresserad men pga juletid så måste jag hålla i pengarna lite, men finns det möjlighet att du kan hålla den inom kommande veckan? Jag inväntar slantar så jag kan inte använda "Köp nu"-attityd, men inom månaden iaf.

Är strömadaptern universal när det gäller spänningen? För kontakten räcker med att man använder adapter för kontaktdon - kan bara inte se om det är amerikansk eller brittisk


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

Jajamensan! Skicka PM när du är redo, den här strömadaptern är Amerikansk 110v och kräver step-down eller en ny fräsh 5V 1A (150kr på ClasO kanske?)


signatur

Jag är numera långhårig enbart i sinnet.

Medlem

Se PM!


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

1
Skriv svar