Titel Veteran
Registrerad 2004-02-05
Inlägg 876
Intressant, men hemsk, artikel om det hårda arbetet bakom Xbox-kontrollerna:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6973780.ab
Jag har inget emot att börja piratkopiera Xbox-spel nu.
Titel Proffs
Registrerad 2007-08-23
Inlägg 1 902
där har ni nog svaret på RROD
Titel Kändis
Registrerad 2006-12-15
Inlägg 7 327
Fy vad hemskt!
rolle90 skrev:
där har ni nog svaret på RROD
Handkontrollerna har ingenting med RROD att göra.
Titel Storröjare
Registrerad 2006-06-11
Inlägg 3 921
Titel Proffs
Registrerad 2003-04-09
Inlägg 2 264
Pretorian24 skrev:
Shysst resonerande, är det mindre fel att piratkopiera för att microsoft anlitar en fabrik som har taskiga arbetsförhållanden? (för att göra hårdvara dessutom, har INGET med spelen att göra) *sigh*
Sen att Aftonhoran spinner rubriken som att det är Microsoft som betalar deras lön, ja det e ju bara *facepalm*
OnT:
Det här är tyvärr inget ovanligt, finns massor kläd/pryl/matproducenter runtom i världen som har liknande arbetsvillkor för sina anställda.
Vill ni undvika sånt, köp rättvisemärkta varor istället.
Titel Kändis
Registrerad 2003-07-25
Inlägg 5 500
Inget ovanligt att stora företag utnyttjar väldigt billig arbetskraft. Hemskt är det dock. Microsoft borde veta bättre.
Titel Pelletsbud
Registrerad 2009-03-29
Inlägg 2 047
Ja det är en hemsk artikel, men jag är inte ens säker på att microsoft visste om det. Jag menar de har ett kontrakt med en fabrik i kina! Jaha där arbetar visst arbertarna för 3 kr timmen i arbetsförhållanden=skit. och sen att piratkopiera spel har ju inget med detta att göra
Raderad
Titel
Registrerad 2013-05-21
Inlägg 0
Nästa gång jag spelar så ska jag smeka min handkontroll och tänka på en stackars kinesbrud kanske har satt ihop den åt mig för 3kr/timmen.
Titel Hemmavan
Registrerad 2009-11-21
Inlägg 117
Vill bara påpeka två saker. Aftonbladet får allt att låta om jordens undergång och 3 kr är mer i kina än här.
En framgångsrik läkare tjänar ungefär 800 kr i mån och det är en del där...
Titel Hemmavan
Registrerad 2009-03-14
Inlägg 251
tänk vad dessa personerna hade tjänat om de inte jobbat där!
0kr i timmer!
Raderad
Titel
Registrerad 2013-05-21
Inlägg 0
S467 skrev:
Vill bara påpeka två saker. Aftonbladet får allt att låta om jordens undergång och 3 kr är mer i kina än här.
En framgångsrik läkare tjänar ungefär 800 kr i mån och det är en del där...
Exakt. Tror Kinas BNP/capita ligger på runt tusenlappen i månaden och då har ändå deras BNP ökat en hel del sen förra året.
3kr/timme kan väl jämföras med en svensk knegarlön. Kanske något lägre men inget att göra stora rubriker om i alla fall.
Titel Stammis
Registrerad 2007-09-12
Inlägg 368
Pretorian24 skrev:
Förlåt men det där makes no sense...