FZ.se
Bli medlem på FZ:s forum!
Här i FZs forum ansvarar medlemmarna själva för vad de skriver. Här gäller inte det utgivaransvar som finns på FZ.se. Läs våra regler.
walter_iego
Titel Rikskändis
Registrerad 2010-02-04
Inlägg 11 745

Den här sommaren har jag plöjt genom det mesta som är bra till Xbox 360. Nyligen avslutade jag GoW3 (Gears Of War), och nu känns det inte lönt att ha kvar konsolen längre. De "roligare" titlarna kommer ju till PS3:an senare i år, nästa år, så är det lönt att ha kvar den, eller ska jag sälja?

Jozo
Titel Storröjare
Registrerad 2006-06-11
Inlägg 3 964

Tja, om du har så taskig ekonomi så att du inte kan ha kvar båda, sälj. Annars ha kvar. Det är alltid roligt att ha möjligheten att plocka fram konsolerna efter ett par år och plöja igenom (de då) klassikerna.

walter_iego
Titel Rikskändis
Registrerad 2010-02-04
Inlägg 11 745

Jozo skrev:
Tja, om du har så taskig ekonomi så att du inte kan ha kvar båda, sälj. Annars ha kvar. Det är alltid roligt att ha möjligheten att plocka fram konsolerna efter ett par år och plöja igenom (de då) klassikerna.

Nej då, ingen taskig ekonomi alls. Men jag tycker inte om att spara prylar bara för sparandes skull. Behåller aldrig några konsolspel heller. De spel jag sparar är till PC. Det skulle vara trevligt om framtida konsoler tillåter oss att spela de "gamla klassikerna", så vi slapp spara på gammal elektronik.

WildThing
Titel Moderator
Registrerad 2005-10-30
Inlägg 4 890

Tja, om du inte är trött på Gears så kommer ju det nya nästa år. Vet inte hur sugen du kanske är på det dock. Spela ett så har du spelat de alla.

Man ska ju inte glömma arcade liren dock. Tycker rent generellt att Xboxen har fler intressantare titlar där än det finns på PSN, även om de kommit ikapp på senare år. Deadlight är en sådan titel som iaf jag är sugen på även om recensionerna sa att det var sisådär.

Jag skulle nog behållt, men jag byter inte in eller säljer spel längre. Hade en elak episod med min PS2:a som jag bytte in som jag ångrar än idag :<

Bojkott
Titel Proffs
Registrerad 2008-02-13
Inlägg 1 590

Du kan ju alltid se om det finns några schysta titlar på första Xbox som är kompatibel med 360, men du kanske redan har gått igenom dom spelen?

Annars är jag i samma sits som du. Jag spelar i stort sätt aldrig på min 360 och har funderat på att sälja den. Spelar jag på konsol så spelar jag på PS3 för det mesta, och där ser ju även framtiden rätt ljus ut. 360 handlar mest om Kinect just nu, och jag gillar inte det konceptet. Lär dock ha kvar min tills nästa Xbox kommer. Det kan ju dyka upp nåt trevligt spel på XBLA som kan vara värt att köpa.

walter_iego
Titel Rikskändis
Registrerad 2010-02-04
Inlägg 11 745

WildThing skrev:
Tja, om du inte är trött på Gears så kommer ju det nya nästa år. Vet inte hur sugen du kanske är på det dock. Spela ett så har du spelat de alla.

Man ska ju inte glömma arcade liren dock. Tycker rent generellt att Xboxen har fler intressantare titlar där än det finns på PSN, även om de kommit ikapp på senare år. Deadlight är en sådan titel som iaf jag är sugen på även om recensionerna sa att det var sisådär.

Jag skulle nog behållt, men jag byter inte in eller säljer spel längre. Hade en elak episod med min PS2:a som jag bytte in som jag ångrar än idag :<

"Deadlight" har fått varierande betyg, så jag är lite osäker på den, men det verkar vara ett annorlunda spel på ett bra sätt.

GoW3 blir nog sista Gears Of War för mig. Det såg ut som GoW, men kändes som något helt annat. Tror inte på en omstart, men vi får se.

Jag har haft 3 Xboxar :) Har inte ångrat att jag sålt dem, inte än i varje fall.

walter_iego
Titel Rikskändis
Registrerad 2010-02-04
Inlägg 11 745

Bojkott skrev:
Du kan ju alltid se om det finns några schysta titlar på första Xbox som är kompatibel med 360, men du kanske redan har gått igenom dom spelen?

Annars är jag i samma sits som du. Jag spelar i stort sätt aldrig på min 360 och har funderat på att sälja den. Spelar jag på konsol så spelar jag på PS3 för det mesta, och där ser ju även framtiden rätt ljus ut. 360 handlar mest om Kinect just nu, och jag gillar inte det konceptet. Lär dock ha kvar min tills nästa Xbox kommer. Det kan ju dyka upp nåt trevligt spel på XBLA som kan vara värt att köpa.

Visste inte att gamla Xbox spel var kompatibla med Xbox 360. Vet du vilka titlar det är i sådana fall?

Det har blivit ca. 10 Xbox 360 spel på befintlig konsol, och ca. 30 på PS3:an, har varit större utbud helt enkelt.

Pooslice
Titel Proffs
Registrerad 2002-08-16
Inlägg 1 265
KoP
KoP
Titel Storröjare
Registrerad 2006-09-08
Inlägg 2 549

Plöjj igenom indiegames sektionen som finns på Xbox live marketplace. Finns många guldkorn. :)

Bonik
Titel Stammis
Registrerad 2002-11-03
Inlägg 344

Pooslice skrev:
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Xbox_games_compatible_with_Xbox_360

Alla Xbox spel finns inte med på compatibility listan.
Verkar de här 2 gamla xbox spel kan ej köras på xbox360 har någon testat att köra dessa spel?:
- The Warriors
- Bruce Lee Quest of the Dragon

** På xboxlive marketplace inte heller alla gamla xbox spel finns.
Jag rekommenderar dessa "Black" och "Grabbed by the Ghoulies"

walter_iego
Titel Rikskändis
Registrerad 2010-02-04
Inlägg 11 745

Pooslice skrev:
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Xbox_games_compatible_with_Xbox_360

Tackar, ska kolla in listan, visste som sagt inte ens om att den fanns.

Bonik
Titel Stammis
Registrerad 2002-11-03
Inlägg 344

På MS webbsida finns den listan ochså (List of original Xbox games playable on Xbox 360) här:
http://support.microsoft.com/kb/2552032/en-us

Paddington
Titel Proffs
Registrerad 2011-06-10
Inlägg 1 419

Ha ha ska det startas konsolkrig hära walter? :D

Men generellt så säljer jag inte konsoller eller spel. Helt plötsligt får man ett sug efter nåt gammalt lir och då är det mera värt att ha möjligheten att spela. Det måste vara akut med platsbrist om jag ska sälja. Jag ångrar inte att jag sålde min PS eftersom man kan spela dom spelen på PS2 (som jag har), men jag ångrar att jag gjorde mig av med vissa spel. Men inte supermycket, de går ju få tag på och emulera och så. Men PS2an är den bästa gamingmaskinen jag haft. Den säljer jag aldrig. Jag köper fortfarande spel till den. Tourist Trophy här senast. Grymt bra spel, spelade igår innan sängdax.

walter_iego
Titel Rikskändis
Registrerad 2010-02-04
Inlägg 11 745

Bonik skrev:
På MS webbsida finns den listan ochså (List of original Xbox games playable on Xbox 360) här:
http://support.microsoft.com/kb/2552032/en-us

Tackar för den, den var mer utförlig. Helt plötsligt känner jag att jag kanske får tänka om. Finns ju lite trevliga spel där man gärna hade spelat om.

walter_iego
Titel Rikskändis
Registrerad 2010-02-04
Inlägg 11 745

Paddington skrev:

Men generellt så säljer jag inte konsoller eller spel. Helt plötsligt får man ett sug efter nåt gammalt lir och då är det mera värt att ha möjligheten att spela. Det måste vara akut med platsbrist om jag ska sälja. Jag ångrar inte att jag sålde min PS eftersom man kan spela dom spelen på PS2 (som jag har), men jag ångrar att jag gjorde mig av med vissa spel. Men inte supermycket, de går ju få tag på och emulera och så. Men PS2an är den bästa gamingmaskinen jag haft. Den säljer jag aldrig. Jag köper fortfarande spel till den. Tourist Trophy här senast. Grymt bra spel, spelade igår innan sängdax.

Inget konsolkrig här inte. Jag har ägt de flesta plattformar, och de har alla sina för- och nackdelar, men i slutändan handlar det alltid om vad för slags produkter man kan köpa till dem.

PS2:an jag hade för något år sedan fick gå varm varje dag, men till slut hade jag spelat det mesta och hade ingen lust att spela om något, så känns det fortfarande idag.

Jag håller fast vid Xbox:en ett tag till så får vi se vad jag gör av den ;)

Grumbledock
Titel Storröjare
Registrerad 2009-05-23
Inlägg 2 754

Paddington skrev:

Håller helt med, en Pc byter man vid behov men en konsol sparar man, annars mister man alla goa gamla spel samt möjligheten att njuta av gamla kontroller och grafik :P
Mitt SNES dammas av nu och då när man ska lira klassikerna, sparar en 360 också för framtida bruk om behovet finns (aka ingen bakåtkompabilitet i 720).
Känns onödigt att sälja dem, andrahandsvärdet är inte så bra så här sent i generationen och de bästa spelen släpps ju sist, så vi har det bästa kvar ännu :)

Mellanare
Titel Veteran
Registrerad 2003-12-23
Inlägg 760

walter_iego skrev:
Den här sommaren har jag plöjt genom det mesta som är bra till Xbox 360. Nyligen avslutade jag GoW3 (Gears Of War), och nu känns det inte lönt att ha kvar konsolen längre. De "roligare" titlarna kommer ju till PS3:an senare i år, nästa år, så är det lönt att ha kvar den, eller ska jag sälja?

Walter, vilka är dessa "roligare" spel som kommer till PS3 du pratar om?
Jag sitter nämligen i en omvänd sits så jag är nyfiken på om jag kanske ska behålla PS3an ändå. Valde PS3 i next-gen kriget, skulle valt båda om jag haft råd. Har varit mycket nöjd och har alltid gillad PS3ans kontroll bättre samt att PSN är gratis.

Men jag har spelat ut alla de roliga titlarna till PS3 som Uncharted, MGS, LittleBigPlanet etc. och sitter med Skyrim som jag anser är ospelbart på PS3. Dessutom skulle jag vilja spela Witcher 2, Halo-serien och GoW-serien.

Så jag funderar på att gå över till X360 där jag har de flesta av mina polare när jag vill spela online.
Men jag har försökt leta lite om det kommer några intressanta titlar PS3 det kommande året men inte hittat mycket intressant som är exklusivt till PS3.

Visst har vi Dust 514 som skulle vara ballt då jag är gammal EVE-spelare men det är inte anledning nog att hålla kvar mig. Agent från Rockstar North verkade ha ett riktigt ballt koncept men spelet verkar dött. Kanske får se det på PS4...

Så vilka är dessa roligare titlar du nämner? Vill gärna veta så jag kan fatta ett mer informerat beslut. Att behålla PS3an eller gå över till X360. :-)

walter_iego
Titel Rikskändis
Registrerad 2010-02-04
Inlägg 11 745

Mellanare skrev:
walter_iego skrev:

Walter, vilka är dessa "roligare" spel som kommer till PS3 du pratar om?
Jag sitter nämligen i en omvänd sits så jag är nyfiken på om jag kanske ska behålla PS3an ändå. Valde PS3 i next-gen kriget, skulle valt båda om jag haft råd. Har varit mycket nöjd och har alltid gillad PS3ans kontroll bättre samt att PSN är gratis.

Men jag har spelat ut alla de roliga titlarna till PS3 som Uncharted, MGS, LittleBigPlanet etc. och sitter med Skyrim som jag anser är ospelbart på PS3. Dessutom skulle jag vilja spela Witcher 2, Halo-serien och GoW-serien.

Så jag funderar på att gå över till X360 där jag har de flesta av mina polare när jag vill spela online.
Men jag har försökt leta lite om det kommer några intressanta titlar PS3 det kommande året men inte hittat mycket intressant som är exklusivt till PS3.

Visst har vi Dust 514 som skulle vara ballt då jag är gammal EVE-spelare men det är inte anledning nog att hålla kvar mig. Agent från Rockstar North verkade ha ett riktigt ballt koncept men spelet verkar dött. Kanske får se det på PS4...

Så vilka är dessa roligare titlar du nämner? Vill gärna veta så jag kan fatta ett mer informerat beslut. Att behålla PS3an eller gå över till X360. :-)

"The last of us..."

"Beyond: Two Souls..."

m.fl.

Mellanare
Titel Veteran
Registrerad 2003-12-23
Inlägg 760

walter_iego skrev:
"The last of us..."

"Beyond: Two Souls..."

m.fl.

Om du har lust att lista alla du tycker är intressanta kommande releaser till PS3 skulle det uppskattas mycket. :)
Som jag sa, har inte råd med båda konsolerna, måste välja mellan att sälja PS3an och köpa 360 eller behålla PS3an.

Du kanske vill byta? :D

Paddington
Titel Proffs
Registrerad 2011-06-10
Inlägg 1 419

Mellanare skrev:
har inte råd med båda konsolerna
Hur mycket betalt får du för din begagnade plus spel när en ny PS3 kostar 2000kr? För det är den "inte råd" skillnaden vi pratar om.

Turtle_droid
Titel Stammis
Registrerad 2008-08-30
Inlägg 425

Själv funderar man på o överge 360:n då man tröttnat på o ha microsoft overlords som ska ha betalt för allt men ändå tycker det är ok att ha reklam överallt!

DarkZide8
Titel Proffs
Registrerad 2007-08-01
Inlägg 1 413

Paddington skrev:

Känner mig likadan. Om jag hade spelat igenom allting som är kul till xb360 så hade jag ändå inte sålt den. Dyker alltid upp något tillfälle då man vill spela om. Är ganska säker på att jag kommer vara nostalgisk för både Dead Rising och Deadly Premonition när 360n är "uråldrig" :)

Nerdowitz
Titel Nykomling
Registrerad 2012-11-30
Inlägg 7

Själv tycker jag man ska behålla konsoller oavsett märke, jag kommer aldrig sälja ett spel eller en konsoll till. Ångrar jag sålde en P2 silver editon "utrustad" och med 50 spel till för 8 år sedan. saknar även vissa spel som är svåra att få tag på idag. Jag har sålt PS3 spel som jag ett par år senare köpt igen.

I källaren ligger mitt Dreamcast, super nintendo och min 8 bitars och de bara måste jag ha kvar trots jag inte spelat dem på åratal. Har blivit nostalgiker och nerdigare än någonsin men det står jag för :)

Ok har man uselt med cash så varför inte, men vad får man för en gammal 360 idag? så frågan är Är det värt det?

Online just nu

Du är inte inloggad. Logga in för att få tillgång till fler funktioner.

Forumet modereras av FZ Crew.
Har du synpunkter på modereringen, var vänlig kontakta oss.

Anmäl inlägg och trådar som bryter mot forumets regler.

Alla kan läsa det här forumet.
Inloggade användare kan skriva i det här forumet.

Just nu är 452 medlemmar online. 17 foruminlägg har postats idag.

FZ