Medlem
Frysningar

Jo men hejsan!

Nu är de så att på senare tid har min xbox börjat att frysa när man spelar, det började lite smått att frysa en gång på ca 4 tim när jag spelade Halo 3 men jag trodde de var hack i skivan.

Tills idag när jag fick mitt ex av GTA 4, nu kan jag inte ens köra tio meter med bilen i början utan att det ska frysa, med varierande resultat:(

min box är köpt i dec 06 så min fråga är: Hur länge räcker garantin och vad täcker den.

jag frågar er eftersom jag har tappat bort min kartong:P


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Medlem

Har för mig att du måste ha kvar kartongen, inte säker dock.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Ser ut som ett RRoD-tecken. Min xbox hann bara frysa sig 2-3 gånger innan den röda lampan dök fram.

Medlem

När min 360 gick sönder så skulle jag sicka den i en brun kartong och inte orginalet.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av JakeTheSnake:

Ser ut som ett RRoD-tecken. Min xbox hann bara frysa sig 2-3 gånger innan den röda lampan dök fram.

min har hängt sig ett tjugotal gånger så jag börjar bli lite orolig.....

men ingen har ännu svarat på den egentliga frågan, hur länge räcker garantin?


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Medlem

Har för mig att dom förlängde garantin med 3 år ocm man fick RROD.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

hmmm, kanske dags för blöta handuks taktiken då?:P


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Medlem

Orsaken till frysningar är överhettning.
Ni är inte ensam med dessa problem. Microsoft jobbar på att ta fram 65nm kanske kommer det lösa överhettning problemet och ring of death.

I går annonserades dessa nyheter:
reghardware länk

"Known for its relatively hardware fragility, the original design of the Xbox 360 would frequently fall to the ?Red Ring of Death? failure, which Microsoft terms as the three flashing red lights. While improvements in cooling and a CPU die shrink to 65nm in the Falcon revision have surely improved the situation, the problematic GPU still sits with its 90nm process"
källa dailytech.com länk

Medlem

Se till att inte ha 360n i en hörna eller liknande då de inte blir mycket till luft cirkulation

Medlem

Microsoft säger att man inte ska ha den i stående position utan i liggande....stående försämrar kylningen.

Medlem
Skrivet av Smewii:

Microsoft säger att man inte ska ha den i stående position utan i liggande....stående försämrar kylningen.

Stämmer det? Har du en källa på det? Vore ju ganska festligt med tanke på all reklam för boxen där den står upp...


signatur

I hear voices in my head. They come to me.
They understand. They talk to me.

Medlem

Xboxen tar in kall luft i bottnen så det stämmer ganska väl. Starta den och håll handen under så känner du själv


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

Ja, men ett uttalande från MS vore ändå kul att se!


signatur

I hear voices in my head. They come to me.
They understand. They talk to me.

Medlem

de har de väll snackats om ända sedan xboxen kom ut på markenaden om jag inte minns fel?


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

1
Skriv svar