GameStop - Byta/sälja spel

Medlem
GameStop - Byta/sälja spel

Hej,

Vad tror ni att man kan få för att byta in NHL09 och Dark Sector hos GameStop? Räknar ju självklart inte med någon jättesumma, utan funderar mest på att gör det för att slippa betala fullt butikspris för NHL10.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

Varning: deras kampanjs finstilta text säger att du kan endast byta de spel som finns med på en lista som finns i kassan! Mitt tips är att ringa o fråga!!!

Medlem

har för mig att det inte går att byta in EA sport spel men det kan dock vara äldre, som BeeJac sa ring och fråga eller så kan du gå in i butiken och fråga.

jag bytte in 2 spel och fick köpa fifa 10 för 199:- så det kan vara likadant för NHL 10

edit:

"Följande titlar är exkluderade och kan inte bytas in för att ta del av våra inbyteskampanjer, men vi köper dem gärna separat.

EA Sports 08 and older, 2k8 and older, PES 08 and older, Darkness, End War, Far Cry 2, Football Manager 2006, Kameo, Kane & Lynch, King Kong, Kung Fu Panda, Lego Indiana Jones, Live Arcade Unplugged, Perfect Dark Zero, Prey, Project Gotham Racing 3 , Sega Superstars Tennis, Timeshift, Tomb Raider Underworld, WWE Smackdown vs Raw 07" taget från gametop/EB games hemsida. angående Xbox 360 spel

det verkar som det är frittfram för dig och byta, om du har några andra spel har du som sagt listan här

Medlem

Jo, har redan haft mina ögon på exkluderingslistan så vet att spelen i fråga inte ska vara några problem att byta in. Vad jag frågade efter var om någon hade koll på ungefär hur mycket man skulle behöva pröjsa för ett "fullpris"-spel om man bytte in två spel, vilket jag nu har fått svar på. Så... Tack för svar!

Exkluderingslistan finns förövrigt på deras hemsida.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem
Skrivet av mr.bear:

Jo, har redan haft mina ögon på exkluderingslistan så vet att spelen i fråga inte ska vara några problem att byta in. Vad jag frågade efter var om någon hade koll på ungefär hur mycket man skulle behöva pröjsa för ett "fullpris"-spel om man bytte in två spel, vilket jag nu har fått svar på. Så... Tack för svar!

Exkluderingslistan finns förövrigt på deras hemsida.

japp det var därifrån jag fick den, men jag ville citera så att det skulle bli lättare att se

Om du inte vill köpa NHL 10 så kanske något annat spel lockar, jag bytte även in 2 spel och fick Dragon Age för 1kr.

Tack själv.

Medlem

Jag bytte in 6st spel, varav alla kostade mellan 100 och 150kr och fick Left 4 Dead 2, Brutal Legend och Assassins Creed 2 förbokade för endast 3kr, mitt livs bästa affär.

Medlem
Skrivet av shmutt:

Jag bytte in 6st spel, varav alla kostade mellan 100 och 150kr och fick Left 4 Dead 2, Brutal Legend och Assassins Creed 2 förbokade för endast 3kr, mitt livs bästa affär.

ja det är en bra deal som dem har, så om du har några spel över som bara ligegr och skräpar så kan man ju lika gärna byta in dem och få nya fräsha spel

Medlem
Skrivet av shmutt:

Jag bytte in 6st spel, varav alla kostade mellan 100 och 150kr och fick Left 4 Dead 2, Brutal Legend och Assassins Creed 2 förbokade för endast 3kr, mitt livs bästa affär.

Får man fråga vilka det var?

Medlem

Har 6 xbox 360 spel som jag inte använder. Har tänkt byta in dom och köpa fable 3, borde väll kunna få köpa fable 3 för max 100 kr om jag byter in dom ?

Medlem

FrenchHotCat, beror ju helt på vilka spel det är, vissa spel tar dom inte in så bäst är nog att antingen kolla deras hemsida om det finns en lista eller maila/ringa och fråga om dom tar in dom spelen du vill bli av med.

Medlem

Förr så var inte listan så stor, så då kunde man misbruka den enormt. Numera tycker jag inte ens att "Byt in 2 spel för bla kronor" är värt det. Ska du byta in rakt av så får du förmodligen inte så mycket. Allt handlar ofc om vilka titlar det är, men Gamestop är jävligt snåla på sådant.


signatur

Videomupp

Medlem

Oftast tjänar man bäst om man köper spelen någon annanstans och byter in dem på Gamestop snarast efter man klarat ut dem.
Mina exempel som jag gjort är Final Fantasy 99kr på Media markt, fick sedan 320kr för de spelet på Gamestop.
Köpte i fredags Star Wars Force Unleashed 2 på premiären för 399kr på Media Markt, bytte in det idag efter klarat ut de på 3-4h(varning för de spelet) och fick 360kr. Spelade alltså ut hela spelet för 39kr + nytt spel som jag tog istället för pengarna.


signatur

"It aint about power, it's about balance!" InitialD

Medlem

jag byter in spel på gamestop skit ofta, det är ju bra om man har några spel skräpandes hemma och det kommer ut nåtsom man vill ha. men man ska inte lämna in dom mot pengar om dom inte är helt nysläppta för annars får man nästa ingenting, man ska lämna in dom för ett sånt där "lämna in 2 spel, förhandsboka för 1 kr" grej, jag blev erbjuden ca 600 spänn för MoH, red dead redemption, oblivion, bionic commando och bioshock :@

Medlem

ngn som vet vad man får för:

Medal of Honor?
Red Dead Redemption

för kontanter?

Medlem

Jag jobbar själv på gamestop så jag svarar gärna på lite frågor om ni har några

MoH: Tror det ligger på 340kr i butik så du kan dra av 20% på det (görs när man vill ha ut det i cash)

RDR: 240kr i butik så det blir väll runt 200kr i cash har jag för mig.

Medlem

Fattar inte hur man kan tycka att game och gamestops erbjudanden är bra? Sälj spelen på tradera istället och köp nya spel på elgiganten eller mediamarkt. Först då kommer ni tjäna några kr.

Några exempel på spel jag köpt nyligen Halo Reach 279:-, Fifa 11 399:-, COD BO 399:-, Fable 3 499:- och NHL 11 499:-. Spelen är antingen till Ps3 eller 360.

Medlem
Skrivet av Varnberg:

Fattar inte hur man kan tycka att game och gamestops erbjudanden är bra? Sälj spelen på tradera istället och köp nya spel på elgiganten eller mediamarkt. Först då kommer ni tjäna några kr.

Några exempel på spel jag köpt nyligen Halo Reach 279:-, Fifa 11 399:-, COD BO 399:-, Fable 3 499:- och NHL 11 499:-. Spelen är antingen till Ps3 eller 360.

Grejen är ju det att vi på Gamestop kan tyvärr inte ha så långa priser som t.ex elgiganten eller mediamark då dom säljer så mycket mer än bara spel och kan då pressa priserna så lågt (tror inte ens dom går plus när dom säljer spel) men eftersom vi BARA säljer spel och tillbehör, har inte vi den lyxen.

Sen så när man byter spel så är marginalerna olika för vilket spel det är så man kan både på plus och minus, det beror ju allt på.

MvH André

Medlem

Så klart det är så det vet ju alla att det är lockpriser. Men tyvärr har inte jag som privatperson råd med "den lyxen" att slänga ut flera hundra när jag inte behöver.

Sen förstår jag inte hur gamestop/game kan komma undan med sina ockerpriser på begagnat heller. Säljer ju spelen för nästan dubbla priset dom köper in dom för, om inte mer.

Medlem
Skrivet av Varnberg:

Så klart det är så det vet ju alla att det är lockpriser. Men tyvärr har inte jag som privatperson råd med "den lyxen" att slänga ut flera hundra när jag inte behöver.

Sen förstår jag inte hur gamestop/game kan komma undan med sina ockerpriser på begagnat heller. Säljer ju spelen för nästan dubbla priset dom köper in dom för, om inte mer.

Så sant, och det har du rätt i.

För övrigt så är Game en egen butik och Gamestop en annan

Ja, det handlar ju om att köpa billigt och sälja för mer, oftast är marginalen det dubbla, dvs att vi köper för 80kr och säljer för 160 eller dylikt, annars går det inte att göra någon vinst, det måste finnas marginaler på allt.

1
Skriv svar