Gears of War 1, 2 och 3: Den stora tråden.

Medlem
Skrivet av WildThing:

Och varför ska Carmine dö hela tiden? Min favvokaraktär all times i hela Gear ^_^

De är olika personer, Bröder, 3 totalt. Så nästa broder dycker nog upp i nästa tipar jag på.

Medlem

kul lirbande ikväll grabbar. får ta och köra lite vanliga MP typ annex,guardian osv någon kväll sen :). Horde är verkligen ingen höjdare enligt mig.

Medlem
Skrivet av swyzak:

kul lirbande ikväll grabbar. får ta och köra lite vanliga MP typ annex,guardian osv någon kväll sen :). Horde är verkligen ingen höjdare enligt mig.

Var det med dig jag lirade Horde med?


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av Rizzt:
Skrivet av WildThing:

Och varför ska Carmine dö hela tiden? Min favvokaraktär all times i hela Gear ^_^

De är olika personer, Bröder, 3 totalt. Så nästa broder dycker nog upp i nästa tipar jag på.

Jaja men det vet jag ^_^ Men det är något med dem 2 som vi sett hittils som ändå gör att dem är skönast.

FÖ, anpassar sig horde efter antalet spelare?


signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av WildThing:
Skrivet av Rizzt:
Skrivet av WildThing:

Och varför ska Carmine dö hela tiden? Min favvokaraktär all times i hela Gear ^_^

De är olika personer, Bröder, 3 totalt. Så nästa broder dycker nog upp i nästa tipar jag på.

Jaja men det vet jag ^_^ Men det är något med dem 2 som vi sett hittils som ändå gör att dem är skönast.

FÖ, anpassar sig horde efter antalet spelare?

Inte vad jag har märkt. Har lirat med 4 st spelare och själv med lika tuff motstånd.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Roligaste banan måste vara sista då man får

köra brumaken


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Night Hawk:

Roligaste banan måste vara sista då man får

köra brumaken

Jo men lite väl lätt. Min favorit var banan

inuti ormen.

Så jävla nasty.

Jag har några väldigt intressanta ämnen som kan vara kul att diskutera. Håll er undan om ni inte har klarat spelet än.

1. Vad hände med Dizzy?
2. Varför kidnappar Locust Horde människor, och vad gör dem med dem? Varken Maria eller Tai sade någonting och uppförde sig väldigt konstigt. Vad tror ni?


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Som jag förstått det så tas människor till fånga för att användas som arbetskraft, men samtidigt som dom används till det så bryter väl locust ner dom psykiskt och fysiskt med tortyr osv, när man hittar Tai så tycks ju han inte må så värst bra och ser väldigt torterad ut, antar att dom torterar soldater mer än civil befolkningen.

Vad gäller Dizzy så får man väl aldrig reda på om han strök med eller inte, förhoppningsvis så överlevde han, han va lite små rolig med sin southern dialekt och halm hatt

Jag gillar spelet skarpt iaf, det är helt klart större och fläskigare, gillar dom förbättrade ljuden på vapnen, Lancern har ett riktigt trevligt köttar ljud nu.
Tycker dom lyckats höja det grafiskt ett par snäpp också, speciellt ställen där damm, dimma, och glöd osv flyger runt i luften.

Är gärna på och kör lite MP/Co-Op, bara att hagla friend requests, har väl en del av er på listan redan men fler är alltid välkommet

Medlem
Skrivet av Epun:

Vad gäller Dizzy så får man väl aldrig reda på om han strök med eller inte, förhoppningsvis så överlevde han, han va lite små rolig med sin southern dialekt och halm hatt

Sist man såg honom var då han och Tai battlade mot Skorg. Antingen så dödade Skorgen Dizzy och fångade Tai, eller så fångade han båda två men bara Dizzy har hittats.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av WaltX:
Skrivet av swyzak:

kul lirbande ikväll grabbar. får ta och köra lite vanliga MP typ annex,guardian osv någon kväll sen :). Horde är verkligen ingen höjdare enligt mig.

Var det med dig jag lirade Horde med?

Jo visst tusan vare det :D. Näeh som sagt. Om inget annat händer i så är jag lätt med att köra lite mera MP med lite mer svenskar. Blir lätt trött på alla Amerikaner,britter osv.

Medlem
Skrivet av WaltX:

Sist man såg honom var då han och Tai battlade mot Skorg. Antingen så dödade Skorgen Dizzy och fångade Tai, eller så fångade han båda två men bara Dizzy har hittats.

ahh just ja, ja risken för att dom tog han eller dödade han är väl rätt stor antar jag

Medlem
Skrivet av WaltX:
Skrivet av Epun:

Vad gäller Dizzy så får man väl aldrig reda på om han strök med eller inte, förhoppningsvis så överlevde han, han va lite små rolig med sin southern dialekt och halm hatt

Sist man såg honom var då han och Tai battlade mot Skorg. Antingen så dödade Skorgen Dizzy och fångade Tai, eller så fångade han båda två men bara Dizzy har hittats.

Det är JUST sånt här som jag menar då jag säger att Epic verkligen är kassa på att berätta en historia. Varför i hela helsike skulle vi inte få reda på dessa delar? Eller vad poängen med Sires var? Eller varför Locust Queen är mänsklig? Eller avslöja lite mer om Adam Fenix då han är lika lös som en person som han var i ettan? Eller kanske utveckla hela "Locust inbördeskriget" bortom "DEM SKA DÖ FÖR DEM LYSER" aspekten. Det är fullt godkänt att lämna saker olösta till en eventuell uppförljare MGS style, men kan vi inte få svar på NÅGOT iallafall?

Om något vet ovanstående genom att ha läst alla dokument som kanske avslöjar allt så får ni gärna svara dock då jag inte samlat alla än

FÖ så gillar jag början och slutet bäst, då man slåss i sjukhuset och i staden, den icke sänkta versionen dvs. Gillar då krigskänslan är total och det inte bara är en själv och ens teammedlemmar, då man känner av kriget lite mer.


signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av WildThing:

men kan vi inte få svar på NÅGOT iallafall?

Vi fick ju reda på hur Locust Queen såg ut och vem Dominic sökte efter. I ettan fick man veta att han sökte någon "stranded" men inte vem.

Nej men jag förstår hur du menar. Det finns så mycket som måste besvaras. Svaren får vi säkert i uppföljaren. Rösten i slutet av crediten stärker möjligheten om att få veta mer om Adam Fenix ytterligare i 3'an.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av WaltX:
Skrivet av WildThing:

men kan vi inte få svar på NÅGOT iallafall?

Vi fick ju reda på hur Locust Queen såg ut och vem Dominic sökte efter. I ettan fick man veta att han sökte någon "stranded" men inte vem.

Nej men jag förstår hur du menar. Det finns så mycket som måste besvaras. Svaren får vi säkert i uppföljaren. Rösten i slutet av crediten stärker möjligheten om att få veta mer om Adam Fenix ytterligare i 3'an.

Är inte Adam Fenix död? Tyckte att det lätt så i ettan i alla fall

. Hideo kojima borde hjälpa epic med story delen


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Night Hawk:
Skrivet av WaltX:
Skrivet av WildThing:

men kan vi inte få svar på NÅGOT iallafall?

Vi fick ju reda på hur Locust Queen såg ut och vem Dominic sökte efter. I ettan fick man veta att han sökte någon "stranded" men inte vem.

Nej men jag förstår hur du menar. Det finns så mycket som måste besvaras. Svaren får vi säkert i uppföljaren. Rösten i slutet av crediten stärker möjligheten om att få veta mer om Adam Fenix ytterligare i 3'an.

Är inte Adam Fenix död? Tyckte att det lätt så i ettan i alla fall

. Hideo kojima borde hjälpa epic med story delen

Det verkar inte så nej.

Han verkar samarbeta med Locust. Jag menar, Locust Queen är ju en människa, så varför inte?


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Inaktiv

Gears of War 2 är helt enkelt skit bra. Ska nog hem till brosan i helgen och lira lite Co-op. Orkar inte köpa spelet själv

En massa spoliervarningar som jag ej vågar läsa..

Medlem

Hur många kan man vara på coop på split screen i gow2? I cod waw kan man väl vara 4 pers på split screen ä det samma på gow2?:)

Medlem
Skrivet av thecleffz:

Hur många kan man vara på coop på split screen i gow2? I cod waw kan man väl vara 4 pers på split screen ä det samma på gow2?:)

Två stycken i splitscreen.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Ja så klart dom och marcus


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Medlem

Har hört att co-op ska vara väldigt kul och lira


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem

Måste bara påpeka att ni har varit väldigt duktiga med att spoilertagga i tråden

Dock känner jag mig ganska utanför när det är svart i hela tråden... men hellre det än att få hela upplevelsen/handlingen upptryckt i ansiktekt.


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem
Skrivet av Jericho:

Har hört att co-op ska vara väldigt kul och lira

Jo då fan, speciellt Horde mode.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Så varvat GOW2 för första gången atm med polare genom nätet och kan säga att jag inte har haft så roligt med nån spel och njutit av grafik/stämmning som nu när jag spelade GOW2...Älskar alla röster,grafik och allt snack i spelet...dialogerna och allt GUNPOWDER var ju suveränt

Medlem

Tycker Wildthing har totalt fel. Storyn var grym, och om du kommer ihåg ifrån 1a spelet så snackar ju Dom om sin fru där med , så det är inte taget ur luften direkt.

Medlem
Skrivet av Oneone:

Tycker Wildthing har totalt fel. Storyn var grym, och om du kommer ihåg ifrån 1a spelet så snackar ju Dom om sin fru där med , så det är inte taget ur luften direkt.

Nämnde han sin fru i huvudtaget i ettan? Jag hade för mig att ha sa att han letade efter en "stranded" och att han hade en tatuering med namnet "Maria" i ett hjärta på högra armen.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av Oneone:

Tycker Wildthing har totalt fel. Storyn var grym, och om du kommer ihåg ifrån 1a spelet så snackar ju Dom om sin fru där med , så det är inte taget ur luften direkt.

Svarar i spoilers bara för att hålla traditionen

Det handlar inte om huruvida det är taget ur luften eller inte, det är att JAG tycker att det känns påkrystat och lite fånigt. Men dem ska ha cred för scenen i fråga där man hittar henne, den var smart gjord

Men om du tycker att storyn är grym är din åsikt, och min är att den är inte nödvändigtvis kass i sig, men kasst genomförd och lämnar mycket att önska^_^


signatur

Videomupp

Medlem

Vad tror ni om att

Locust Queen kan vara Marcus Fenix mamma? Hon var ju människa precis som Marcus är. Jag menar, varför skulle Locust drottningen vara en människa? Det måste ligga någonting bakom det. Dessutom sa hon "you should of followed your father". Och Adam Fenix sa i slutet "what have you done?!". Alltså är det möjligt att både Marcus mamma och pappa är på Locust sida. Vad tror ni?


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av WaltX:

Vad tror ni om att

Locust Queen kan vara Marcus Fenix mamma? Hon var ju människa precis som Marcus är. Jag menar, varför skulle Locust drottningen vara en människa? Det måste ligga någonting bakom det. Dessutom sa hon "you should of followed your father". Och Adam Fenix sa i slutet "what have you done?!". Alltså är det möjligt att både Marcus mamma och pappa är på Locust sida. Vad tror ni?

Näeh lille walter om jag nu får kalla dig det. Sådär får det inte vara, Vill jag se, Allt sådant där dravell så slår jag på tv'n och kollar på tv såpor såsom "Vänner och Fiender" eller "melrose place". Att det skulle vara hans kära mor blir alldeles för larvigt. Dock tror jag att det kan vara Adam Fenix första försök till att skapa en Locust eller något i den stilen. Att Locust skulle vara onda i från början tror jag inte heller. Kan nog vara så att de skulle försöka göra något annat alá super soldater eller något ? näeh jag vet inte. Tror inte jag vill spekulera i det allt för mycket heller då man kanske blir besviken när man kommer få tag på trean.

Medlem

Naeeeeee, det vette fan faktiskt. Då hade det väl varit mer interagering mellan dem två som inte gick bortom "DU SKA DÖ!" "Nej DU ska!" chattret dem har. Däremot så tror jag på en annan teori, och det är att Locust är skapade av människorna, och drottningen (kanske en av skaparna in that case) har tröttnat på mänsklighetens krig och vill utrota allt som inte är rena som hennes Locusts. Adam Fenix kan ju då vara en av dem som skapat Locust. Det han säger i slutet KAN ju ha att göra med att nu kommer mänskligheten slåss mot varandra, typ dem som är Cogs vs alla andra (Vilket iofs inte är så satans många). En teori som inte verkar HELT far off om man tänker på det, men ändå bara en teori.


signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av WildThing:

Naeeeeee, det vette fan faktiskt. Då hade det väl varit mer interagering mellan dem två som inte gick bortom "DU SKA DÖ!" "Nej DU ska!" chattret dem har. Däremot så tror jag på en annan teori, och det är att Locust är skapade av människorna, och drottningen (kanske en av skaparna in that case) har tröttnat på mänsklighetens krig och vill utrota allt som inte är rena som hennes Locusts. Adam Fenix kan ju då vara en av dem som skapat Locust. Det han säger i slutet KAN ju ha att göra med att nu kommer mänskligheten slåss mot varandra, typ dem som är Cogs vs alla andra (Vilket iofs inte är så satans många). En teori som inte verkar HELT far off om man tänker på det, men ändå bara en teori.

Jo det är mycket möjligt. Smart teori där.

Det märks precis i början av Gears 2 då drottningen pratar att hon är emot kriget mellan människorna. Hon säger typ att det är människornas fel att det blev så här. Så din teori är mycket möjlig.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Skriv svar