GTAO karaktärer försvinner?!

Medlem
GTAO karaktärer försvinner?!

Hej alla fzare. Idag när jag skulle lira GTA Online märkte jag att min karaktär var borta. Var runt rank 6-10 så var inte jätte surt. Har läst på rockstars forum att flera haft problem med detta. Tycker nu när folk måste göra nya karaktärer att det ska finnas ett sätt att skippa all tutorial. Den är lång och dryg att göra igen. Sen när jag ändå tar upp detta kan jag även ta upp Karaktär skaparen den är så förbaskat dålig. Den är svår att förstå och går knappt att göra en karaktär man blir nöjd med för man fattar ingenting av den. Kan förstå att GTA online teamet har mycket press på sig just nu men dom bör kunna släppa patch eller något för att fixa detta.

Medlem

det kallas beta av en anledning


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem
Skrivet av Fenix:

det kallas beta av en anledning

Men vart står det/vem har sagt att GTAO är i Beta?

jkw
Medlem
Skrivet av Fenix:

det kallas beta av en anledning

Det är väl ingen beta på GTA V Online nu så vitt jag vet.

Medlem
Skrivet av Welo:

Hej alla fzare. Idag när jag skulle lira GTA Online märkte jag att min karaktär var borta. Var runt rank 6-10 så var inte jätte surt. Har läst på rockstars forum att flera haft problem med detta. Tycker nu när folk måste göra nya karaktärer att det ska finnas ett sätt att skippa all tutorial. Den är lång och dryg att göra igen. Sen när jag ändå tar upp detta kan jag även ta upp Karaktär skaparen den är så förbaskat dålig. Den är svår att förstå och går knappt att göra en karaktär man blir nöjd med för man fattar ingenting av den. Kan förstå att GTA online teamet har mycket press på sig just nu men dom bör kunna släppa patch eller något för att fixa detta.

Kompis till mig råkade ut för samma sak och jag läste på lite om problemet och det verkar som så att man ska inte stänga av spelet direkt i Online läget utan man ska trycka på Leave GTA Online först för att gå till single för att göra en Hard Save!!

Skapa heller inte en ny karaktär på den slot som din gamla karaktär fanns då Rockstar håller på att lösa problemet och dom försöker rädda din karaktär som kommer då dyka upp i den sloten!

Medlem

GTAO är inte i någon form av beta :S vart fick du denna information ifrån? Spelet är officiellt släppt och så är alla tilläggs funktioner till det

Medlem
Skrivet av zobino:

GTAO är inte i någon form av beta :S vart fick du denna information ifrån? Spelet är officiellt släppt och så är alla tilläggs funktioner till det

Nej inte alla Bank heist finns inte ännu men kommer troligen i nästa patch

Medlem
Skrivet av Welo:
Skrivet av zobino:

GTAO är inte i någon form av beta :S vart fick du denna information ifrån? Spelet är officiellt släppt och så är alla tilläggs funktioner till det

Nej inte alla Bank heist finns inte ännu men kommer troligen i nästa patch

men räknas inte det bara som en vanlig patch då blizzard lovar ju att lägga in vissa saker hela tiden i nya patcher
Aja, skit samma. INTE det tråden går ut på

Medlem
Skrivet av zobino:
Skrivet av Welo:
Skrivet av zobino:

GTAO är inte i någon form av beta :S vart fick du denna information ifrån? Spelet är officiellt släppt och så är alla tilläggs funktioner till det

Nej inte alla Bank heist finns inte ännu men kommer troligen i nästa patch

men räknas inte det bara som en vanlig patch då blizzard lovar ju att lägga in vissa saker hela tiden i nya patcher
Aja, skit samma. INTE det tråden går ut på

Men du har rätt det räknas som en vanlig patch

Medlem

Har tappat ett par karaktärer med, senaste för några dagar sedan då även min polare tappade sin. Var runt samma rank som du. Det finns ett sätt att kolla om karaktären finns kvar på cloud servern och det är genom att gå in på Rockstars social club hemsida och gå in på GTA V delen. Där ska du kunna se alla dina karaktärer och deras stats. Finns din online karaktär kvar där så finns karaktären kvar och du bör inte skapa en ny karatär på samma slot som den låg på.

Är den inte där så är karkatären borta för alltid och det finns ingenting man kan göra åt saken. Rockstar jobbar dock på det och försöker hitta vad felet är. Det finns lite information på denna support sida om det: http://support.rockstargames.com/hc/en-us/articles/200435267-...

Ett tips är dock att inte subscriba till support sidan för du kommer inte bara få alla uppdateringar som Rockstar gör utan även alla inlägg som folk gör på sidan. Hade 70+ emails som väntade mig en morgon på grund av det så jag la in sidan på favoriter och kollar en med jämna mellanrum istället.

Have fun :3

Medlem

Gubbarna försvinner när du inte är uppkopplad mot deras cloudsystem, misstaget de flesta är att klicka "continue without saving" och hamnar på sin karaktärslista men alla slots är tomma.

Så länge du inte skapar en ny karaktär så är du in the clear så fort det patchas och servrarna fungerar,

Medlem

Problemet är dock att karaktärerna faktiskt försvinner utan att folk gör någonting. Jag har tappat ett flertal karaktärer även fast jag stängt av som Rockstar säger att man ska (genom att gå tillbaka till single player läget och sedan stänga av spelet). Har väntat i dagar efter att karaktären har försvunnit men den har inte kommit tillbaka även fast cloud servern har kommit upp igen.

Det är problem på deras sida som de håller på att fixa men det går att få ner chansen att din karaktär är borta genom att följa deras guider om hur man ska stänga av spelet.

Som jag skrev tidigare, det finns sätt att kolla om karaktären är helt borta eller inte genom att gå till social club sidan och kolla dina stats. Ser du karaktären där så är du in the clear och kan bara vänta in att karaktären kommer tillbaka (men även i detta fall kan karaktären försvinna... Det hände mig).

Har bara varit med om att de har tagit 140K som jag köpte en lägenhet för, som jag sedan inte hade när jag loggade in igen men pengarna var borta.
Tråkigt för er som har problem med karaktärer, hoppas Rockstar löser det snart.


signatur

Out of everything I've lost, I miss my mind the most!

Medlem
Skrivet av Bunisher:

Har tappat ett par karaktärer med, senaste för några dagar sedan då även min polare tappade sin. Var runt samma rank som du. Det finns ett sätt att kolla om karaktären finns kvar på cloud servern och det är genom att gå in på Rockstars social club hemsida och gå in på GTA V delen. Där ska du kunna se alla dina karaktärer och deras stats. Finns din online karaktär kvar där så finns karaktären kvar och du bör inte skapa en ny karatär på samma slot som den låg på.

Är den inte där så är karkatären borta för alltid och det finns ingenting man kan göra åt saken. Rockstar jobbar dock på det och försöker hitta vad felet är. Det finns lite information på denna support sida om det: http://support.rockstargames.com/hc/en-us/articles/200435267-...

Ett tips är dock att inte subscriba till support sidan för du kommer inte bara få alla uppdateringar som Rockstar gör utan även alla inlägg som folk gör på sidan. Hade 70+ emails som väntade mig en morgon på grund av det så jag la in sidan på favoriter och kollar en med jämna mellanrum istället.

Have fun :3

Men hur kommer det sig att pengarna på banken ligger kvar då?
Min karaktär syns inte på social club men pengarna som jag hade på banken ligger som sagt kvar.

Medlem

Banken är inte samma som din karkatär. Din bank är över alla dina karaktärer som du har, inte per karaktär. Antingen så ligger banken någon annan stans på servern än vad dina karaktärer gör eller så ligger de på en helt egen server.

Det finns dem som tappat alla pengarna från banken med så även dem är inte säker.

Jag vet inte hur deras server arkitektur ser ut så detta är bara gissningar dock.

Medlem
Skrivet av Bunisher:

Banken är inte samma som din karkatär. Din bank är över alla dina karaktärer som du har, inte per karaktär. Antingen så ligger banken någon annan stans på servern än vad dina karaktärer gör eller så ligger de på en helt egen server.

Det finns dem som tappat alla pengarna från banken med så även dem är inte säker.

Jag vet inte hur deras server arkitektur ser ut så detta är bara gissningar dock.

Okay, börjar ju bli lite less på att vänta. Spelet e ju bra jävla roligt när det väl funkar.

Medlem

Visst är det så. Spelar med en polare lite nu och då men börjar bli lite jobbigt när vi inte kommer åt varandra för att servern inte vill det eller att det finns en chans att karaktären försvinner.

1
Skriv svar