Guitar Hero 2 [360]!

Medlem

Jag köpte min via discshop, fan om man måste skicka den till dom som sen skickar mig en ny, nån som vet?

Medlem
Skrivet av b0bl00i:

Jag köpte min via discshop, fan om man måste skicka den till dom som sen skickar mig en ny, nån som vet?

Ring och fråga. Brukar gå att få en ny via nätbutiker om man ringer, som sagt.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Vill man spela under tiden man väntar men inte vill öppna den ska det ju gå rätt så bra att sätta några gummisnoddar mellan whammyn och knappen till axelremmen, som gör att whammyn spänns tillbaka ordentligt.

Problemet ligger ju i att whammyn inte alltid återställer sig när man tryckt ner den och sen släppt den, så nästa gång man ska använda den så är det som om man aldrig släppt upp den. Blir ju lite knasigt..

Medlem

Pratade med Discshop, dom påstod att det var det var ett mjukvarufel med svajjen som åtgärdas via patch från exempelvis XboxLive! här är nummeret till PanVision i sthlm, har man ytterligare frågor ska man ringa hit.

020-791133 (gäller endast 360 GH2)

GL:up:

Medlem

Ja där ser man. Ska försöka att inte lyssna alltför mycket på tillverkarna av defekta produkter i fortsättningen när de går ut och bekräftar hårdvarufel, och uppmanar berorda konsumenter att byta gitarrerna till fungerande modeller.

Discshop har ju onekligen bättre koll på läget

Men, sarkasm åsido, det låter lite som skitsnack när Red Octane faktiskt gick ut och bekräftade att vissa av deras gitarrer är fel, och att man bör byta ut dem i butiken.

Inaktiv

Jag fick en ny "bad version" men denna tycks fungera.


signatur

"Jesus loves me yes I know"

Medlem
Skrivet av eDy:

Jag fick en ny "bad version" men denna tycks fungera.

Det där lät oerhört... dumt? Du fick en trasig gitarr som fungerar? Då är det väl inget fel på den?


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem
Skrivet av b0bl00i:

Pratade med Discshop, dom påstod att det var det var ett mjukvarufel med svajjen som åtgärdas via patch från exempelvis XboxLive! här är nummeret till PanVision i sthlm, har man ytterligare frågor ska man ringa hit.

020-791133 (gäller endast 360 GH2)

GL:up:

Tack för numret! Det kan vara bra att behöva..


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Inaktiv
Skrivet av mr.bear:
Skrivet av eDy:

Jag fick en ny "bad version" men denna tycks fungera.

Det där lät oerhört... dumt? Du fick en trasig gitarr som fungerar? Då är det väl inget fel på den?

Har du hängt med lite så hade du vetat att gitarrerna tillverkades i 2 olika modeller.

De med strömsladden bredvid pedalingången under gitarren är en s.k "bad version"
Det var iaf vad de stod på bilderna som cirkulerade för ett tag sedan.
Men alla "bad version" var inte kassa utan man kunde få en som fungerade vilket hände i mitt fall.

Men visst... det lät kanske dumt.:$


signatur

"Jesus loves me yes I know"

Medlem
Skrivet av eDy:
Skrivet av mr.bear:
Skrivet av eDy:

Jag fick en ny "bad version" men denna tycks fungera.

Det där lät oerhört... dumt? Du fick en trasig gitarr som fungerar? Då är det väl inget fel på den?

Har du hängt med lite så hade du vetat att gitarrerna tillverkades i 2 olika modeller.

De med strömsladden bredvid pedalingången under gitarren är en s.k "bad version"
Det var iaf vad de stod på bilderna som cirkulerade för ett tag sedan.
Men alla "bad version" var inte kassa utan man kunde få en som fungerade vilket hände i mitt fall.

Men visst... det lät kanske dumt.:$

Ah, trodde bara att de tillverkade en slags gitarr. My bad. Men som sagt... det lät i alla fall lite dumt.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

Nu verkar det som om gamla låtar äntligen släppts på Live för nerladdning, och det är ju kul, men jag hade hoppats på att det var som i iTunes där man kan köpa lösa låtar. Istället handlar det om paket om tre låtar som kostar 500 poäng styck. Så om min matematik är rätt så kommer det kosta 920 kronor att köpa alla 48 låtar från det första spelet..

Extra surt för mig som endast gillar en enda låt i varje paket, och aldrig hade köpt de andra låtarna. Hade hoppats att Microsoft visat lite mer välvilja, så jag kommer förmodligen inte köpa några gamla låtar över huvud taget utan vänta tills det kommer något nytt så jag inte behöver betala mer än det dubbla priset för låtar som jag redan har på GH till PS2.

Medlem

Jo, eller bara gratis låtar eftersom spelet var tillräckligt dyrt.. Men 500mp för 3 låtar är hel sjukt!


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Jag gjorde som sas här, öppnade gitarren och skruvade, funkar mycket bättre ;-). Tog 5 minuter att fixa och det va inte svårt för fem öre, även ni med tummen i handen, ta och prova.

http://forum.guitarherogame.com/Default.aspx?g=posts&t=17898

Medlem

Det verkar hålla bra också när man väl gjort det ordentligt. Har rockat loss ordentligt under ett par dagar nu när jag varit hemma sjuk från jobbet och klockat mer timmar än jag kan räkna. Fungerar fortfarande perfekt

Medlem

Är det någon som kan valutan på M$ POINTS? jag orkar inte googla, detta är ju ett forum

Medlem

1000msp=113kr


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Hmm det innebär alltså att Microsoft vill ha 56.50 för 3 låtar? Dom kan ju suga med andra ord...
Sjukt, dyrare än att köpa en cd ju..

Medlem
Skrivet av b0bl00i:

Hmm det innebär alltså att Microsoft vill ha 56.50 för 3 låtar? Dom kan ju suga med andra ord...
Sjukt, dyrare än att köpa en cd ju..

Fyfan va sjukt!


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Hoppas det är väldigt få som köper så de fattar


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Kul nyhet, gitarrställ.


signatur

[small]Compaq Presario 425, Intel 486sx 33 MHz, 4 mb RAM, 100 mb HD[/small]

Medlem
Skrivet av bruce:

HAHA! Fan va skönt


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Allt för att mjölka oss GH-tokar på mer cash. Beställde två...


signatur

[small]Compaq Presario 425, Intel 486sx 33 MHz, 4 mb RAM, 100 mb HD[/small]

Medlem

Köper nog också två sycket vid köp av GH3.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Nice:P


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Inaktiv

Är det bara jag som gömmer undan mina plastinstrument i garderoben?

Medlem

Min hänger på en ljusstake på väggen bakom min Xbox 360/TV'n i vardagsrummet.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

12
Skriv svar