Guitar hero 3 bäst på ps3 eller Xbox 360?

Medlem
Skrivet av mosoloa1:

PS3 är bättre, det flyter framför allt mer.
Bättre grafik mer låtar och mycket mer låter.
Framför allt finns det mer att köpa och framförallt mågna gitarr och drummor i backgrunden så ps3 är mycket bätre om man tnker efter

lol.. Du verkar veta mycket...Luktar lite fanboy här faktiskt.

Men du kanske lär dig med åldern :>

Medlem
Skrivet av saerbarnet:
Skrivet av mosoloa1:

PS3 är bättre, det flyter framför allt mer.
Bättre grafik mer låtar och mycket mer låter.
Framför allt finns det mer att köpa och framförallt mågna gitarr och drummor i backgrunden så ps3 är mycket bätre om man tnker efter

lol.. Du verkar veta mycket...Luktar lite fanboy här faktiskt.

Men du kanske lär dig med åldern :>

searbarnet tro mig han är typ bara 10 år eller nåt.

Medlem
Skrivet av Umanga:
Skrivet av Isaz:

För övrigt så har väl PS3 verisionen Sixaxis? Lyyft upp guran för att aktivera star power eller vad skjutsingen det heter? Wii har väl samma grej. Xbox 360 också kanske, jag har ingen aning, men det lägger ju helt klart till en touch.

Alla versioner har star power som aktivers genom att lyfta gitarren... Så har det varit genom hela serien, men det är nog inte riktigt så avancerat som sixaxis (i någon version), det är ju trots allt bara en axel

Men varför måste man trycka in Wii-moten i gitarren i Wii-verisionen av spelet? Verkar ju sjukt jobbigt. Jag har bara Wii för tillfället och är lite sugen på GH3.

Medlem

Den enda skillnaden är väl att man måste plugga in någon grej i PS3:an för att få kontakt med gitarren vilket man inte behöver göra med 360 gitarren. Var en polare som har PS3 som snackade om det. Han kanske var ute och cyklade vad vet jag?


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Inaktiv
Skrivet av Feisty:
Skrivet av Umanga:
Skrivet av Isaz:

För övrigt så har väl PS3 verisionen Sixaxis? Lyyft upp guran för att aktivera star power eller vad skjutsingen det heter? Wii har väl samma grej. Xbox 360 också kanske, jag har ingen aning, men det lägger ju helt klart till en touch.

Alla versioner har star power som aktivers genom att lyfta gitarren... Så har det varit genom hela serien, men det är nog inte riktigt så avancerat som sixaxis (i någon version), det är ju trots allt bara en axel

Men varför måste man trycka in Wii-moten i gitarren i Wii-verisionen av spelet? Verkar ju sjukt jobbigt. Jag har bara Wii för tillfället och är lite sugen på GH3.

Jag testade GH3 på Wii hos en kompis, och det var ju sjukt jobbigt med Wii-Remoten som hängde bredvid! Fattar inte varför dom gjorde så till Wii-versionen, när det inte är så till PS3 o 360:\


signatur

"The day Microsoft makes a product that doesnt suck, will be the day they make vacuum cleaner."

Medlem
Skrivet av Nicolas279:
Skrivet av Feisty:
Skrivet av Umanga:
Skrivet av Isaz:

För övrigt så har väl PS3 verisionen Sixaxis? Lyyft upp guran för att aktivera star power eller vad skjutsingen det heter? Wii har väl samma grej. Xbox 360 också kanske, jag har ingen aning, men det lägger ju helt klart till en touch.

Alla versioner har star power som aktivers genom att lyfta gitarren... Så har det varit genom hela serien, men det är nog inte riktigt så avancerat som sixaxis (i någon version), det är ju trots allt bara en axel

Men varför måste man trycka in Wii-moten i gitarren i Wii-verisionen av spelet? Verkar ju sjukt jobbigt. Jag har bara Wii för tillfället och är lite sugen på GH3.

Jag testade GH3 på Wii hos en kompis, och det var ju sjukt jobbigt med Wii-Remoten som hängde bredvid! Fattar inte varför dom gjorde så till Wii-versionen, när det inte är så till PS3 o 360:\

Vadå "hängde brevid", meningen är att man ska ha Wii-moten inuti gitarren. Finns en lucka på baksidan.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem
Skrivet av Pojii:
Skrivet av saerbarnet:
Skrivet av mosoloa1:

PS3 är bättre, det flyter framför allt mer.
Bättre grafik mer låtar och mycket mer låter.
Framför allt finns det mer att köpa och framförallt mågna gitarr och drummor i backgrunden så ps3 är mycket bätre om man tnker efter

lol.. Du verkar veta mycket...Luktar lite fanboy här faktiskt.

Men du kanske lär dig med åldern :>

searbarnet tro mig han är typ bara 10 år eller nåt.

Mm, han hade ju lite svårt med svenskan/stavningen oxå xD


signatur

B lup

Medlem

Av vad jag har sett så är Guitar hero bäst på xboxen.

Medlem

ljudet är ju sjukt mkt bättre på ps3 , gittarre nhar nog samma kvalla

Medlem
Skrivet av Theronguard:

Av vad jag har sett så är Guitar hero bäst på xboxen.

Varför? Jag har ganska svårt att tro att det är några större skillnader mellan PS3 och 360 i detta fall. Det är ju inte som att spelet maxar maskinernas kapacitet.


signatur

I hear voices in my head. They come to me.
They understand. They talk to me.

Inaktiv

Om du ska köpa guitarhero, så skulle jag säga.

Wii - inget bra köp pga, delay.
ps3 - godkänt, men inte lika rappt som 360
360 - Bäst, men inte 100% rappt, iaf med sladdlösa gitarrer.

Jag har provat på alla 3 konsollerna, och har enorma problem när jag byter från 360. Det bli helt annan känsla :/ , synd att det ska vara så hehe. Jag vet vad jag pratar om, tar Dragonforce på expert (inget skryt:P ) bara så ni förstår att ja ginte snackar gojja. Inställningarna har jag då såklart mixtrat med, men har inte fåttt det 100% någon av konsollerna, men 360 ligger defenetivt närmast. och wii är helt borta, konstigt att man får gör det så dåligt =(. Ni som säger något annat vet inte vad ni pratar om, för det är så, tror ni mig inte så testa själva.

Medlem

Ni vet väl om att ni kan ställa in syncen så att det inte laggar? Ni tror väl inte på fullaste allvar att dom inte har testat och MÄRKT att det är något fel med syncen på de andra versionerna? Det märker man ju det första man gör. RTFM så ska ni se att det funkar bättre.

Inaktiv

jag har gh3 till ps3. det jag har märkt är att med mitt gh hänger itne gitarren riktigt med på snabba nertryckningar, utan man måste trycka varannan ner och upp vid snabba combos.
jag gissar på att det är så p.g.a. att gitarrerna till ps3 är trådlösa och att den inte riktigt hänger med då. därför är XBOX 360 bättre än ps3.
vet inte om det kan ha nåt med att göra att jag har en äldre TV som inte är av den platta generationen men det är så jag upplever det iaf. dessutom fick jag calibrera i spelat så man kunde slå i takt och inte precis innan som det var innan jag calibrerade.

Medlem

Lätt på 360


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Medlem
Skrivet av Polish:
Skrivet av WaltX:

X360 gitarren är trådlös och funkar utmärkt. Ingen skillnad alls.

Exakt, det är bara löjligt fanboy PS3 snack om att gitarren skulle vara sämre.

Man skall icke avundas sin granne, kompis, käresta, släkting som har en Tresexti.

Hörde att Tonerna man spelar ej var synkade med musiken på wii är de sant eller är de bara en jävla tomte som sprider rykten

Medlem

det finns absolut ingen som helst skillnad mellan 360'n och ps3'ans gitarr. nada zipp zero.

grafiken är den samma, inga extra fördröjningar i någon version om du inte har fel kalibrerat vill säga. den enda utgåvan man skulle vilja hålla sig borta är väl från wii'n men nu handlar det inte om det.

så helt enkelt köp det. eller köp nya GH:World tour.


signatur

God is dead

Medlem
Skrivet av xhosa:

ljudet är ju sjukt mkt bättre på ps3 , gittarre nhar nog samma kvalla

Hur kan ljudet vara "sjukt mkt bättre" ?


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem
Skrivet av Jericho:
Skrivet av xhosa:

ljudet är ju sjukt mkt bättre på ps3 , gittarre nhar nog samma kvalla

Hur kan ljudet vara "sjukt mkt bättre" ?

Jag kan tänka mig att ljudet kunde vara bättre på ps3 , men fatta de här ljudet är exakt likadant på x-box och ps3, Activison är ej intresserad av att göra spelet olika beroende på konsolen.

Medlem
Skrivet av xhosa:

ljudet är ju sjukt mkt bättre på ps3 , gittarre nhar nog samma kvalla

förklara detta snälla. nu vill jag höra denna löjliga bortförklaring.;)


signatur

God is dead

Medlem

har testat 360-versionen på felgiganten, och jag har guitar hero på ps3. Kände inte av någon skillnad.

Fast sen så säger jag inte att du ska skaffa GH på 360. Du skall ju köpa en ps3 och ta med LBP, samt Gh om du vill :heart:

12
Skriv svar