Importera Xbone?

Medlem

Har massa kompisar som förbokat på webhallen, ingen av dom har sett röken av någon konsol. Dock en hel hög med dåliga ursäkter. Men inga konsoler.

Kör amazon.de istället. Det fungerade flawless för mig. Fick mina två 26 Nov. En var fötbokad i augusti och en var förbokad 2 veckor innan release.

EDIT: För att inte tala om spelbutiken.se hutlösa 7000kr för x1 cod ghost bundle.
Som de dessutom inte ens kan garantera leverans på. "Första kvartalet 14" <- WTF?!

Medlem
Skrivet av erOkKs:

Har massa kompisar som förbokat på webhallen, ingen av dom har sett röken av någon konsol. Dock en hel hög med dåliga ursäkter. Men inga konsoler.

Kör amazon.de istället. Det fungerade flawless för mig. Fick mina två 26 Nov. En var fötbokad i augusti och en var förbokad 2 veckor innan release.

EDIT: För att inte tala om spelbutiken.se hutlösa 7000kr för x1 cod ghost bundle.
Som de dessutom inte ens kan garantera leverans på. "Första kvartalet 14" &lt;- WTF?!

Hur lång tid tog det från att de skickat tills att du hade den?


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem
Skrivet av Propy:
Skrivet av erOkKs:

Har massa kompisar som förbokat på webhallen, ingen av dom har sett röken av någon konsol. Dock en hel hög med dåliga ursäkter. Men inga konsoler.

Kör amazon.de istället. Det fungerade flawless för mig. Fick mina två 26 Nov. En var fötbokad i augusti och en var förbokad 2 veckor innan release.

EDIT: För att inte tala om spelbutiken.se hutlösa 7000kr för x1 cod ghost bundle.
Som de dessutom inte ens kan garantera leverans på. "Första kvartalet 14" &lt;- WTF?!

Hur lång tid tog det från att de skickat tills att du hade den?

Den skeppades på release 22 Nov.
Jag hade de på posten 26 Nov. Slutpris för X1, bf4 och extra handkontroll med chargekit blev 5950kr. Och då fick jag fifa14 med på köpet.

Medlem

Bokat via webhallen, orkar inte hålla på med amazon eller dyl.

Senast idag så nej tyvärr vi kan inte säga ett datum enl webhallen.
Som det är nu tror jag inte på en 2013 relase utan januari, håller ut januari ut sen avbokar jag om det inte kommit.

Känns som dom beställt av någon som inte kan leverera pgr av att dom inte fått några enheter av micrsoft.

Men att dom inte vågar säga att det inte kommer i 2013 för att inte förlora för många bokningar.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Passade på att beställa en från amazon.de, blev en kostnad på 5010kr efter amazon.de egna omvandling utav priset 538 euro, vilket var billigare än jag väntat mig.<

Beräknad leverans var 9-10 januari.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av Dumlen:

Passade på att beställa en från amazon.de, blev en kostnad på 5010kr efter amazon.de egna omvandling utav priset 538 euro, vilket var billigare än jag väntat mig.&lt;

Beräknad leverans var 9-10 januari.

samma här, men jag tog med forza också så det blev lite dyrare.

min leverans beräknas till 8/1


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Nu finns xbox one eu på lager hos siba och spelbutiken, men då kostar det 6000 och uppåt. inkl ett spel då


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Notumforce:

Nu finns xbox one eu på lager hos siba och spelbutiken, men då kostar det 6000 och uppåt. inkl ett spel då

6490kr på siba, löjligt pris.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Ja, håller med, Men folk kommer köpa dom tro mig.

Misstänker starkt att webhallen kommer få sina v1 eller v2 januari,


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

"Ihre Amazon.de Bestellung von "Xbox One Konsole" wurde versandt!" så, det blev den 9e januari som väntat datum. Förståeligt med tanke på helgdagar osv.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Inaktiv

Beställde från Microsoft store Italien natten mot lördagen och beräknar att få den nu på Torsdag.

Medlem
Skrivet av ThreeZool:

Beställde från Microsoft store Italien natten mot lördagen och beräknar att få den nu på Torsdag.

Fusk! min är i Toftanäs (bor i malmö) så jag hoppas på att den kommer fram innan den åttonde som de sagt


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Fick min box idag! Funkar hur bra som helst!

Enda problemet var posten vars servrar brann upp. Fick ingen sms-avi. Men det löste sig. Snabb leverans med tanke på att amazon sa 8/1


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem
Skrivet av Propy:

Fick min box idag! Funkar hur bra som helst!

Enda problemet var posten vars servrar brann upp. Fick ingen sms-avi. Men det löste sig. Snabb leverans med tanke på att amazon sa 8/1

Nice, får hoppas att min dyker upp imorrn eller tidigt nästa vecka då


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av Dumlen:
Skrivet av Propy:

Fick min box idag! Funkar hur bra som helst!

Enda problemet var posten vars servrar brann upp. Fick ingen sms-avi. Men det löste sig. Snabb leverans med tanke på att amazon sa 8/1

Nice, får hoppas att min dyker upp imorrn eller tidigt nästa vecka då

Om det skickas med posten så ring ditt uthämtningsställe och kolla. Fick jag göra, annars hade det nog legat där ett tag för det skickas inga avier förrän posten får igång sina servrar...


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Hallå igen.
Jag jobbar i flyget så vi hade en övernattning på Gran Canaria.
Så jag stegade in på Game i LAS Palmas och lyfte ut två stycken Xbox One.
519 euro för cod edition. Vilket blev 4650kr
Det är också ett alternativ om det är någon som ska på semester till våren. Boxarna får plats i hatthyllan.
Med tanke på att spelbutiken ska ha oförskämda 6050 för en cod edition.

Medlem

ifall någon är orolig för garanti på importerade xbones så kan jag lugna er. min har strulat lite och jag har nu bokat en service på den. Fungerar precis som vanligt.
Min garanti upphör feb, 2016. rätt bra garanti tid tycker jag

Medlem
Skrivet av Propy:
Skrivet av Dumlen:
Skrivet av Propy:

Fick min box idag! Funkar hur bra som helst!

Enda problemet var posten vars servrar brann upp. Fick ingen sms-avi. Men det löste sig. Snabb leverans med tanke på att amazon sa 8/1

Nice, får hoppas att min dyker upp imorrn eller tidigt nästa vecka då

Om det skickas med posten så ring ditt uthämtningsställe och kolla. Fick jag göra, annars hade det nog legat där ett tag för det skickas inga avier förrän posten får igång sina servrar...

Okej, kan vänta i värsta fall. Har ingen ledig dag förrän torsdag nästa vecka i vilket fall som helst. Vet i tusan vad de kommer skicka via, men valde något standardalternativ som inte var express iaf.

Enda jag vet i nuläget är att försändelsen var i Grimbergen på nyårsafton.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Inaktiv

Suttit och lekt med min Xbox One nu igår kväll och under morgonen och är väldigt imponerad av hur allt flyter på när man skiftar mellan spel/menyn/Tvn. Det enda är väl att man behöver höja rösten lite när man ska säga till den att göra saker men det är nog en vanesak.

Kopplade även mitt kort till en amerikansk adress och har inte haft några problem än med att ladda ner appar och demo-spel men får se när det väl är dags med något riktigt köp. Kontrollen är hur skön som helst och sitter bra i handen, dock irriterar de räfflade kanterna mina tummar lite men de glider i alla fall inte så tror även det är en vanesak. Är inget mot vad NES-kontrollerna gjorde mot ens fingrar. =P

Många har sagt att menyerna är röriga och ja till viss del var det de i början men man vänjer sig snabbt, har bara hållt på med den i högst 5-6 timmar och redan nu så har jag vant mig.

Nu till Kinect, den är grymt mycket bättre dels på att fånga upp vad man vill göra och har en större vy där den kan se än vad den gamla versionen kunde. Detta är enligt mig vad den första Kinect borde vara men det är en klar förbättring. Enligt mig så är det bra att den inkluderas i alla paket då det är faktiskt en del av upplevelsen att bara kunna säga/visa vad man vill om man vill.

Bara en sådan sak som att medan man spelar kan säga "Xbox, Snap Tv" så får man fram vad som går på Tv medans man väntar på att saker tex ska ladda. Dock har det inte varit mycket till laddningstider i alla fall till Assassins Creed. Man kan även använda "Xbox, Swich" för att byta fokus och sätta TVn på den större delen medan man kan se i miniatyren när det är klart.

Det är många små saker som gör att helheten är väldigt trevlig och något jag hade önskat är att MS faktiskt höll kvar den första planen de hade för Xboxen, jag tror att den hade briljerat då istället för att bli fastbunden med gamla värderingar.

Medlem
Skrivet av ThreeZool:

Suttit och lekt med min Xbox One nu igår kväll och under morgonen och är väldigt imponerad av hur allt flyter på när man skiftar mellan spel/menyn/Tvn. Det enda är väl att man behöver höja rösten lite när man ska säga till den att göra saker men det är nog en vanesak.

Kopplade även mitt kort till en amerikansk adress och har inte haft några problem än med att ladda ner appar och demo-spel men får se när det väl är dags med något riktigt köp. Kontrollen är hur skön som helst och sitter bra i handen, dock irriterar de räfflade kanterna mina tummar lite men de glider i alla fall inte så tror även det är en vanesak. Är inget mot vad NES-kontrollerna gjorde mot ens fingrar. =P

Många har sagt att menyerna är röriga och ja till viss del var det de i början men man vänjer sig snabbt, har bara hållt på med den i högst 5-6 timmar och redan nu så har jag vant mig.

Nu till Kinect, den är grymt mycket bättre dels på att fånga upp vad man vill göra och har en större vy där den kan se än vad den gamla versionen kunde. Detta är enligt mig vad den första Kinect borde vara men det är en klar förbättring. Enligt mig så är det bra att den inkluderas i alla paket då det är faktiskt en del av upplevelsen att bara kunna säga/visa vad man vill om man vill.

Bara en sådan sak som att medan man spelar kan säga "Xbox, Snap Tv" så får man fram vad som går på Tv medans man väntar på att saker tex ska ladda. Dock har det inte varit mycket till laddningstider i alla fall till Assassins Creed. Man kan även använda "Xbox, Swich" för att byta fokus och sätta TVn på den större delen medan man kan se i miniatyren när det är klart.

Det är många små saker som gör att helheten är väldigt trevlig och något jag hade önskat är att MS faktiskt höll kvar den första planen de hade för Xboxen, jag tror att den hade briljerat då istället för att bli fastbunden med gamla värderingar.

har du förresten skaffat Guld? När jag loggade in så hämtade den mina uppgifter och tydligen gäller mitt Guld från 360:n (hade köpt 1-års) även för One. Har nu guld i ett par månader utan att behöva göra något extra. Kul bonus, hade nämligen för mig att de sa att det inte skulle funka så.

En fråga bara. När du skriver in amerikans adress, var gör du det egentligen? och jag antar att det behöver vara en riktig adress och inte en låtsas-adress, eller hur?


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Inaktiv
Skrivet av Propy:
Skrivet av ThreeZool:

Suttit och lekt med min Xbox One nu igår kväll och under morgonen och är väldigt imponerad av hur allt flyter på när man skiftar mellan spel/menyn/Tvn. Det enda är väl att man behöver höja rösten lite när man ska säga till den att göra saker men det är nog en vanesak.

Kopplade även mitt kort till en amerikansk adress och har inte haft några problem än med att ladda ner appar och demo-spel men får se när det väl är dags med något riktigt köp. Kontrollen är hur skön som helst och sitter bra i handen, dock irriterar de räfflade kanterna mina tummar lite men de glider i alla fall inte så tror även det är en vanesak. Är inget mot vad NES-kontrollerna gjorde mot ens fingrar. =P

Många har sagt att menyerna är röriga och ja till viss del var det de i början men man vänjer sig snabbt, har bara hållt på med den i högst 5-6 timmar och redan nu så har jag vant mig.

Nu till Kinect, den är grymt mycket bättre dels på att fånga upp vad man vill göra och har en större vy där den kan se än vad den gamla versionen kunde. Detta är enligt mig vad den första Kinect borde vara men det är en klar förbättring. Enligt mig så är det bra att den inkluderas i alla paket då det är faktiskt en del av upplevelsen att bara kunna säga/visa vad man vill om man vill.

Bara en sådan sak som att medan man spelar kan säga "Xbox, Snap Tv" så får man fram vad som går på Tv medans man väntar på att saker tex ska ladda. Dock har det inte varit mycket till laddningstider i alla fall till Assassins Creed. Man kan även använda "Xbox, Swich" för att byta fokus och sätta TVn på den större delen medan man kan se i miniatyren när det är klart.

Det är många små saker som gör att helheten är väldigt trevlig och något jag hade önskat är att MS faktiskt höll kvar den första planen de hade för Xboxen, jag tror att den hade briljerat då istället för att bli fastbunden med gamla värderingar.

har du förresten skaffat Guld? När jag loggade in så hämtade den mina uppgifter och tydligen gäller mitt Guld från 360:n (hade köpt 1-års) även för One. Har nu guld i ett par månader utan att behöva göra något extra. Kul bonus, hade nämligen för mig att de sa att det inte skulle funka så.

En fråga bara. När du skriver in amerikans adress, var gör du det egentligen? och jag antar att det behöver vara en riktig adress och inte en låtsas-adress, eller hur?

Prenumerationen är knuten till kontot så den fungerar både på sin 360 samt på sin One så det är som det ska vara.

När det gäller kortet så tog jag bort det gamla och registrerade den på nytt, då med en amerikansk adress som jag tog fram genom Google Maps. Ett tips är att ta en delstat där internetköp är momsfria som Origon.

Medlem

Håller med threzool om kameran jissen va skarpt det var inte till en fördel för mig men iaf

Sitter väl på ca 2-3m avstånd, så trevligt om det är nån man ska skypa med.

Dock så måste jag fixa fram trådlösa lurar till recievern så man kan sitta sent på kvällarna o spela.
Alt headset till kontrollern, om ni tjackar nått hojta till vad för nått ni köper/köpt.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av ThreeZool:

Suttit och lekt med min Xbox One nu igår kväll och under morgonen och är väldigt imponerad av hur allt flyter på när man skiftar mellan spel/menyn/Tvn. Det enda är väl att man behöver höja rösten lite när man ska säga till den att göra saker men det är nog en vanesak.

Kopplade även mitt kort till en amerikansk adress och har inte haft några problem än med att ladda ner appar och demo-spel men får se när det väl är dags med något riktigt köp. Kontrollen är hur skön som helst och sitter bra i handen, dock irriterar de räfflade kanterna mina tummar lite men de glider i alla fall inte så tror även det är en vanesak. Är inget mot vad NES-kontrollerna gjorde mot ens fingrar. =P

Många har sagt att menyerna är röriga och ja till viss del var det de i början men man vänjer sig snabbt, har bara hållt på med den i högst 5-6 timmar och redan nu så har jag vant mig.

Nu till Kinect, den är grymt mycket bättre dels på att fånga upp vad man vill göra och har en större vy där den kan se än vad den gamla versionen kunde. Detta är enligt mig vad den första Kinect borde vara men det är en klar förbättring. Enligt mig så är det bra att den inkluderas i alla paket då det är faktiskt en del av upplevelsen att bara kunna säga/visa vad man vill om man vill.

Bara en sådan sak som att medan man spelar kan säga "Xbox, Snap Tv" så får man fram vad som går på Tv medans man väntar på att saker tex ska ladda. Dock har det inte varit mycket till laddningstider i alla fall till Assassins Creed. Man kan även använda "Xbox, Swich" för att byta fokus och sätta TVn på den större delen medan man kan se i miniatyren när det är klart.

Det är många små saker som gör att helheten är väldigt trevlig och något jag hade önskat är att MS faktiskt höll kvar den första planen de hade för Xboxen, jag tror att den hade briljerat då istället för att bli fastbunden med gamla värderingar.

Tjena.
Du får bara en fet 1+ på ditt inlägg.
Dock lyckades jag lura ut hur man slipper slipper sitta och skrika åt kinecten.
I kalibreringen så ber ju instruktionen dig att höja volymen mer än normalt.
Här ska du höja ganska lite jämfört med din vanliga spelvolym. Då blir kinecten känsligare och du slipper sitta och skrika dig hes. Och om möjligt. Ställ inte kinecten på centerhögtalaren om du har 5.1 ljud.
Dock hade man ju kanske önskat att den var lite mer forgiving for dialekter. Man måsten verkligen vräka på sin värsta jänkarengelska för att den ska förstå. Men som sagt efter ett par timmar tycker jag det fungerar utmärkt.

Kan någon lämna ett utlåtande hur tv-funktionen fungerar på importbox?
Jag har ingen digital-tv box så jag tryckte dit min Appletv istället.

Om någon lyckas klura ut hur man drar DVR från xboxen utan att behöva rendera filen till den här trista kvalitén som hamnar på skydrive och på profilen. Please share!

Edit: Jag efterlyser även ett sjysst headset till Xbox One. Grymt headset för FPS-spel. Och utan sladdar till tv/xbox/förstärkare. Står max ut med en sladd mellan handkontroll och headset. Tips mottages med öppna armar.

Medlem

Idag dök min xbox one upp på posten iaf, tog lite tid men nu är den här. Enda klagomålet jag har änsålänge är att amazon.de inte packat kartongen så väl så xbox one-kartongen inuti har nog flugit runt lite.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av Dumlen:

Idag dök min xbox one upp på posten iaf, tog lite tid men nu är den här. Enda klagomålet jag har änsålänge är att amazon.de inte packat kartongen så väl så xbox one-kartongen inuti har nog flugit runt lite.

Oj! Hoppas allt funkar som det ska iaf. Min var packad på rätt sätt. Stabilt och bra. Du har nog råkat ut för en extarjobbande student


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem
Skrivet av Propy:
Skrivet av Dumlen:

Idag dök min xbox one upp på posten iaf, tog lite tid men nu är den här. Enda klagomålet jag har änsålänge är att amazon.de inte packat kartongen så väl så xbox one-kartongen inuti har nog flugit runt lite.

Oj! Hoppas allt funkar som det ska iaf. Min var packad på rätt sätt. Stabilt och bra. Du har nog råkat ut för en extarjobbande student

Jo, men den verkar fungera iaf, gillar verkligen den nya handkontrollen


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av KaptenKanel:

ifall någon är orolig för garanti på importerade xbones så kan jag lugna er. min har strulat lite och jag har nu bokat en service på den. Fungerar precis som vanligt.
Min garanti upphör feb, 2016. rätt bra garanti tid tycker jag

Vart beställde du ifrån och vet du om man beställer från en annan än microsoftstore... så kan man fortfarande ringa microsoft o be dem laga den? Dvs garantin gäller alltid hos Microsoft vart man än köper lådan? Tack på förhand:)!

Medlem
Skrivet av kallenalle:
Skrivet av KaptenKanel:

ifall någon är orolig för garanti på importerade xbones så kan jag lugna er. min har strulat lite och jag har nu bokat en service på den. Fungerar precis som vanligt.
Min garanti upphör feb, 2016. rätt bra garanti tid tycker jag

Vart beställde du ifrån och vet du om man beställer från en annan än microsoftstore... så kan man fortfarande ringa microsoft o be dem laga den? Dvs garantin gäller alltid hos Microsoft vart man än köper lådan? Tack på förhand:)!

Japp så är det. Jag beställde från amazon.co.uk

Medlem
Skrivet av KaptenKanel:
Skrivet av kallenalle:
Skrivet av KaptenKanel:

ifall någon är orolig för garanti på importerade xbones så kan jag lugna er. min har strulat lite och jag har nu bokat en service på den. Fungerar precis som vanligt.
Min garanti upphör feb, 2016. rätt bra garanti tid tycker jag

Vart beställde du ifrån och vet du om man beställer från en annan än microsoftstore... så kan man fortfarande ringa microsoft o be dem laga den? Dvs garantin gäller alltid hos Microsoft vart man än köper lådan? Tack på förhand:)!

Japp så är det. Jag beställde från amazon.co.uk

Tackar så mycket ska genast beställa!

Medlem
Skrivet av kallenalle:
Skrivet av KaptenKanel:
Skrivet av kallenalle:
Skrivet av KaptenKanel:

ifall någon är orolig för garanti på importerade xbones så kan jag lugna er. min har strulat lite och jag har nu bokat en service på den. Fungerar precis som vanligt.
Min garanti upphör feb, 2016. rätt bra garanti tid tycker jag

Vart beställde du ifrån och vet du om man beställer från en annan än microsoftstore... så kan man fortfarande ringa microsoft o be dem laga den? Dvs garantin gäller alltid hos Microsoft vart man än köper lådan? Tack på förhand:)!

Japp så är det. Jag beställde från amazon.co.uk

Tackar så mycket ska genast beställa!

Enda haken är att man får ta supporten med england nu innan den släpps här i sverige. Men så fort den släpps här så är det grönt ljus att kontakta den svenska supporten. Det fina är att man kan ta det via deras chatt så man slipper ringa dem ifall ens engelska är knackig. Sedan kan man regga boxen på hemsidan och beställa service på den och hänvisa till servicenummret i chatten. Så gjorde jag.

123
Skriv svar