Importera Xbone?

Medlem
Skrivet av KaptenKanel:
Skrivet av kallenalle:
Skrivet av KaptenKanel:
Skrivet av kallenalle:
Skrivet av KaptenKanel:

ifall någon är orolig för garanti på importerade xbones så kan jag lugna er. min har strulat lite och jag har nu bokat en service på den. Fungerar precis som vanligt.
Min garanti upphör feb, 2016. rätt bra garanti tid tycker jag

Vart beställde du ifrån och vet du om man beställer från en annan än microsoftstore... så kan man fortfarande ringa microsoft o be dem laga den? Dvs garantin gäller alltid hos Microsoft vart man än köper lådan? Tack på förhand:)!

Japp så är det. Jag beställde från amazon.co.uk

Tackar så mycket ska genast beställa!

Enda haken är att man får ta supporten med england nu innan den släpps här i sverige. Men så fort den släpps här så är det grönt ljus att kontakta den svenska supporten. Det fina är att man kan ta det via deras chatt så man slipper ringa dem ifall ens engelska är knackig. Sedan kan man regga boxen på hemsidan och beställa service på den och hänvisa till servicenummret i chatten. Så gjorde jag.

Man tackar och bockar för tipsen.
Bra kvalité i tråden!

Medlem

Finns det mycket Arcade och indie-spel på Xbox Live för Xbox One eller är det relativt tomt än så länge?

Medlem
Skrivet av pubisboy:

Finns det mycket Arcade och indie-spel på Xbox Live för Xbox One eller är det relativt tomt än så länge?

Det är relativt tomt vad jag sett iaf.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Tips för oss som har xbox one import .

Eftersom stödet för dlna inte är 100% klart så nedan finns det par appa för att lösa det tills ms fixat den på boxen.

"Skifta" för ios/andraoid spelar uppp musik och filmer du har på mobil/platta

För att strömma musik från windows så får man använda sig av play to funktioner samt media player . funkar i 8.0/8.1 i windows 7är det lite mer handpåläggning.

På mac just nu så är sofaplay bäst om väldigt begränsat har inget mkv stöd.

Osäker om ps3mediastreamer programmet klarar att strömma till xbox one men inte orimligt att det funkar eller kommer en update.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Notumforce:

Tips för oss som har xbox one import .

Eftersom stödet för dlna inte är 100% klart så nedan finns det par appa för att lösa det tills ms fixat den på boxen.

"Skifta" för ios/andraoid spelar uppp musik och filmer du har på mobil/platta

För att strömma musik från windows så får man använda sig av play to funktioner samt media player . funkar i 8.0/8.1 i windows 7är det lite mer handpåläggning.

På mac just nu så är sofaplay bäst om väldigt begränsat har inget mkv stöd.

Osäker om ps3mediastreamer programmet klarar att strömma till xbox one men inte orimligt att det funkar eller kommer en update.

Bubble funkar också bra på android. Men tyvärr kan man inte spela upp mkv på boxen...vilket känns lite dumt för i övrigt funkar streamingen vädigt bra.

Förresten, för er som inte vet så kan man skaffa smartglass utanför play och det funkar fint.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Xbox One import finns för övrigt att köpas på Elgiganten just nu.

Medlem

Godmorgon importbröder

Lite nya saker som jag har klurat ut.
Nu går det att hyra film i Xbox Video. Utbudet är precis lika fattigt som i iTunes. Och är enligt mig helt ointressant. Men det fungerar. Xbox Music fungerar fortfarande inte.

En annan sak som jag och mina klankompisar har kommit på. Om man ljuger ihop en billingadress i Alaska så slipper man momsen på onlineköp. Det gör att spelen man köper blir ännu lite billigare. Inte så mycket pengar det är snack om. Men vem vill betala skatt i USA om man inte behöver?
Det är några delstater som har momsfria onlineköp. Alaska är en av dom. Jag tror jag använde adressen till turistinformationen i Anchorage.

Köpte Thief igår, det slutade på 383kr vilket är rasande elegant jämfört med gamestops hutlösa 699.

Glöm inte att dela med här i tråden om ni kommer på andra fiffiga saker.

/eROkKs

Medlem

Jag "bor" i en Apple-store i New York och köpte också Thief för 380-390 spänn, alldeles lagomt

Medlem

Men är det verkligen tillåtet/lagligt att använda en annan adress på sitt kort än vad man har registrerat kortet på? Jag kommer säkert göra likadant själv när man väl hittar något man vill köpa, men jag vill inte råka ut för något bakslag senare...


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem
Skrivet av Propy:

Men är det verkligen tillåtet/lagligt att använda en annan adress på sitt kort än vad man har registrerat kortet på? Jag kommer säkert göra likadant själv när man väl hittar något man vill köpa, men jag vill inte råka ut för något bakslag senare...

Vet faktiskt inte, men man registrerar ju inte kortet i sig på den adressen utan man anger den bara som billing adress hos Microsoft.
Och jag tror väl knappast Microsoft bryr sig för de får ju inte mer pengar om jag betalar 600kr eller 300kr, den mellanskillnaden är ju bara moms och skatter och sånt som inte Microsoft får nåt av ändå, right?

Medlem
Skrivet av pubisboy:
Skrivet av Propy:

Men är det verkligen tillåtet/lagligt att använda en annan adress på sitt kort än vad man har registrerat kortet på? Jag kommer säkert göra likadant själv när man väl hittar något man vill köpa, men jag vill inte råka ut för något bakslag senare...

Vet faktiskt inte, men man registrerar ju inte kortet i sig på den adressen utan man anger den bara som billing adress hos Microsoft.
Och jag tror väl knappast Microsoft bryr sig för de får ju inte mer pengar om jag betalar 600kr eller 300kr, den mellanskillnaden är ju bara moms och skatter och sånt som inte Microsoft får nåt av ändå, right?

nej, jag tror inte MS bryr sig. Jag tänkte mer på min bank...om de tillåter det.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem
Skrivet av Propy:
Skrivet av pubisboy:
Skrivet av Propy:

Men är det verkligen tillåtet/lagligt att använda en annan adress på sitt kort än vad man har registrerat kortet på? Jag kommer säkert göra likadant själv när man väl hittar något man vill köpa, men jag vill inte råka ut för något bakslag senare...

Vet faktiskt inte, men man registrerar ju inte kortet i sig på den adressen utan man anger den bara som billing adress hos Microsoft.
Och jag tror väl knappast Microsoft bryr sig för de får ju inte mer pengar om jag betalar 600kr eller 300kr, den mellanskillnaden är ju bara moms och skatter och sånt som inte Microsoft får nåt av ändå, right?

nej, jag tror inte MS bryr sig. Jag tänkte mer på min bank...om de tillåter det.

Har gjort så ett par ggr, Swedbank bryr sig iaf inte, men då använder jag ju e-kort och inte mitt vanliga.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av Dumlen:
Skrivet av Propy:
Skrivet av pubisboy:
Skrivet av Propy:

Men är det verkligen tillåtet/lagligt att använda en annan adress på sitt kort än vad man har registrerat kortet på? Jag kommer säkert göra likadant själv när man väl hittar något man vill köpa, men jag vill inte råka ut för något bakslag senare...

Vet faktiskt inte, men man registrerar ju inte kortet i sig på den adressen utan man anger den bara som billing adress hos Microsoft.
Och jag tror väl knappast Microsoft bryr sig för de får ju inte mer pengar om jag betalar 600kr eller 300kr, den mellanskillnaden är ju bara moms och skatter och sånt som inte Microsoft får nåt av ändå, right?

nej, jag tror inte MS bryr sig. Jag tänkte mer på min bank...om de tillåter det.

Har gjort så ett par ggr, Swedbank bryr sig iaf inte, men då använder jag ju e-kort och inte mitt vanliga.

ok. det var så jag tänkt göra och nu vet jag att e-kort funkar trevligt!


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Update ang regionbyte

Varit lite olika bud hur det kommer fungera med ominstallation av spel om man byter region pa xbox one.

Sa idag testade jag detta mer utforligt.

Mitt xbox one live guld ar knutet till svenska regionen, kor svenskt kreditkort men har fejkad billing adress i usa installd pa x1.

Region pa x1 ar saledes installd pa usa.

Sa jag avinstallerade ett spel. stallde in x1 pa uk region och startade om konsollen.

Sen kunde jag se i game and apps mitt spel som ar kopt i usa butiken,
Och det var inga problem att installera det.

Vilket betyder att som manga antytt att man maste ha x1 installda pa den region man kopt spelet/appen for att kunna installera det inte stammer.

Sa borde vara pa samma satt nar det kommer till svenska marknaden om inte spraket staller till natt extra.

Detta galler rena spel , addons och dlc kan fungera annorlunda beroende om det ar regionslast.

Utvecklare ska fortfarande kunna lasa spel per region om dom vill.

Btw skriver pa x1 med usb keyb
och saknar svenska tecken sa texten ser lite skum ut


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Om jag köper ett 400 kronors Xbox Live kort (eller vad det nu heter) och lägger in de pengarna på mitt konto för att köpa t ex BF4 Premium från USA eller UK, då behöver jag väl inte hålla på med billing adress i andra länder och dylikt? Pengarna till varan finns på mitt konto. Eller är det något jag missar?

För referens:

http://www.webhallen.com/se-sv/spel/xbox_360/187211-xbox_live...

Medlem
Skrivet av Hangman:

Om jag köper ett 400 kronors Xbox Live kort (eller vad det nu heter) och lägger in de pengarna på mitt konto för att köpa t ex BF4 Premium från USA eller UK, då behöver jag väl inte hålla på med billing adress i andra länder och dylikt? Pengarna till varan finns på mitt konto. Eller är det något jag missar?

För referens:

http://www.webhallen.com/se-sv/spel/xbox_360/187211-xbox_live...

Bra idé. Så länge kr omvandlas till dollar eller euro när man köper så borde det inte vara något problem. Eller? Har aldrig testat själv. Kanske vört att prova med en mindre summa först?


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

123
Skriv svar