köpa 360 eller PS3 ?

Inaktiv
Skrivet av Jianlian23:

WaltX=Du vet väl inte om den kmr att suga eller inte?

Skrivet av Nikie:
Skrivet av BangBoomBang:

noo, finns en ps3

medans det finns 360 och 360 elite som är samma men ms hoppas folk köper elite så att dom kan tjäna en slant. för det lär dom göra nu när dom har högre pris på elite.

Big jävla fail. Det finns flera varianter utav ps3;an. dock säljs bara den som kmr med 60gb disk etc i sverige. OJSAN mr fanboi

Det finns bara en "variant" av PS3.Dem har slutat att tillverka den med 20 GB. HAHA PWNED

20 Gb versionen säljs fortfarande i Japan. Bara i USA och i Kanada som den slutats att sälja pga att den sålde för dåligt. Dessutom så finns det även en 80Gb version. Skrattar bäst som skrattar sist?

Medlem
Skrivet av BangBoomBang:

herregud va folk är insnöade.

ps3 kostar inte 6.500 är det så svårt att fatta ?

du kan få tag på en ps3 för 5.800 på elgiganten.

jag köpte min ps3 på Game å där kosta den 6.000.

6.500 är bara priser som anti sony folk hela tiden vill folk att tro att den kostar.

Jojo men 5800 är inte direkt billigt det heller, blueray till trots...

/D

Inaktiv

fortfarande dyrt jo, men överkomligt om man har en hyfsad lön,
jag är långt ifrån rik men hade råd med en.

Medlem

Jag brukar inte skriva så mycket i det här forumet men det här är ju bara sjukt...

BBB - Jag tänker inte gå in i din profil för då får jag troligtvis nån FTD - men samtidigt måste jag fråga, hur gammal är du?
Du är säkert äldre än vad man tror men det är lite det som oroar mig. Snälla sluta bara, du kommer inte med några vettiga argument och du nämner att du skriver från din PS3:a, har den inbyggd anti-stavningskontroll?


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Inaktiv

ja för 500:- är ju suuuper stor skillnad..

Inaktiv
Skrivet av Blackeye:

ja för 500:- är ju suuuper stor skillnad..

jodå självklart är 500 kr stor skillnad.

det är väl knappast nån som skulle vilja att 360 är 500 kr dyrare än nu ?

lika lite vill knappast nån betala mer än 5.800 för en ps 3.

jag hade då inte köpt en ps3 för 6.300

men 5.800 är överkomligt, om man inte är student eller uteliggare.

Inaktiv

hehe, men allvarligt nu kan det väl inte undgå någon att han inte är helt seriös.

Medlem
Skrivet av dejvnull:

Jojo men 5800 är inte direkt billigt det heller, blueray till trots...

/D

Jasså. Tar man en titt på vad endast en Blurayspelare kostar så skulle jag säga motsatsen.

http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=v719


signatur
Inaktiv

jupp, en vanlig bluray spelare är svindyr som man kör film på.
så man kommer verkligen billigt undan med en ps3.

fast iofs hade det inte vart en bluray i ps3 och den hade haft samma grafik som nu då hade den kostat samma som en 360, eller billigare.

Medlem
Skrivet av Zelaxe:

Att ps3 har snyggast grafik är också en ren lögn, då grafikkortet inte klarar HDR och AA samtidigt, 360n har även mer RAM-minne. PS3ns exklusiva titlar är nästan bara japanska, och jag gillar inte flum-storys där alla har skeva frillor.


signatur

A warrior do not complain abou physical pain...

Medlem
Skrivet av Z4XXOR:
Skrivet av Zelaxe:

Att ps3 har snyggast grafik är också en ren lögn, då grafikkortet inte klarar HDR och AA samtidigt, 360n har även mer RAM-minne. PS3ns exklusiva titlar är nästan bara japanska, och jag gillar inte flum-storys där alla har skeva frillor.

hahahahah så sant!:D


signatur

I'm the broken one who fixed it.

Youtube-proffs

Med tanke på att PS3an har 1,5 års försprång om man jämför med 360n så är det konstigt att grafiken inte är MYCKET bättre än vad den "ska" vara nu. Med tanke på hur IT världen utvecklas så snabbt.

Xboxen har grymt större utbud än PS3an, den har bra spel och grafiken må vara lite sämre.. _LITE_ . Men om man köper en konsoll som är så dyr för att få _LITE_ bättre grafik (på vissa spel) så är man tyvärr, och ursäkta ordet, en grafikhora. Som skiter i storys och bara kör på grafik.

What the fuck liksom. Det är som Zelaxe skrev, PS3ns exklusiva titlar är nästan bara japanska, och jag gillar inte flum-storys där alla har skeva frillor.

TRUE TRUE!


signatur

Calle säger att jag är influencer

Inaktiv

kramer har skev frilla också

Medlem

gud vad alla klagar på allt, du har valt en bra tid att välja konsol E3 är i full gång och det har visats en massa från alla konsoler, jag ser helt klart att ps3an kommer med raket fart! massor av bra spel bra samarbeten med olika utvecklare och PSN(Playstation Network) börjar bli riktigt bra, det är gratis att lira med varan och Home ser riktigt bra ut, även de psn spel som kommer ser mycket intressanta ut, speciellt LittleBig Planet! visst xbox360 har många bra spel och Liv! är riktigt bra! men det kostar så du vet. Live! Arcade har massor av bra spel som jag verkligen skulle vilja ha, och än så långe är det dåligt med sådant på psn, men ps1 spel har börjat komma tillbaka nu med möjligheten att spela på ps3an och psp vilket är trevligt. det finns så mycket att välja bland. bu får helt enkelt sätta dig och kolla upp varje konsol och se själv vad du vill ha. det gjorde jag och jag valde ps3, det är eftersom online spelandet är gratis och jag tycker att ps3 har flest exklusiva spel som jag är intresserad av.

Inaktiv

Jag skulle köpa den maskin som kunde spela upp allt. xvid/divxHD, mkv.. eller åtminstone streama. Ingen verkar kunna göra det men jag hade gärna sett PS3 göra det då den är snyggast och har blue ray.

Medlem

360n kan faktiskt streama från datorn.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Inaktiv

Men kan 360 streama allt datorn spelar upp?

Medlem

Nae, inte allt, tex .avi men det mesta.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Inaktiv

oki.. det är ju HD man vill kunna streama eftersom 360 är ju som gjord för att användas på HDTV.
.mkv 720P tex, visserligen duger divx som HR ganska bra.

Föresten jag småläste lite då jag sökte efter divx och xbox 360 och fann info om att hack krävs och att divx görs om till .wmv i realtid för att kunna skickas vidare till TV. Dessutom är kvalitén inte den bästa. Kanske gammal info?

Inaktiv

varför är dom flesta spelen på bara 720 p ?

begriper det inte...

har hrrm planer på att sälja min ps3 och skaffa 360 elite..

Medlem

Denna tråden får mig att frukta inför människans framtid...


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Inaktiv

Kolla inte på konsollen, den konsoll som har flest spel du vill ha ska du köpa, men ja rekommenderar 360:n..

Achivements, xbox live, MSN (om du använder det) etc..


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem

omg, alla 12 miljoner sålda Xbox360 är defekta, enligt självaste Microsoft, därav den nyannonserade förlängda garantitiden 3 år... http://www.sweclockers.com/nyhet/6176-alla_xbox360_ar_defekta...

Var det i juni man kunde läsa rapporter om att återförsäljare uppskattade att ~35% av Xbox360 gått sönder ?


signatur

Make a hole !

Inaktiv

går en farlig väg nu när jag överger ps3 och skaffar 360 igen.

Medlem

oj oj oj BangBoomBang jag är chockad att du skaffar en 360, welcome to the gang

Medlem
Skrivet av BangBoomBang:

går en farlig väg nu när jag överger ps3 och skaffar 360 igen.

Haha. ;D. Roligaste läsningen. Fixade min frukost och kollade upp det här forumet lite snabbt bara, helt klart roligare än att sitta och läsa tidningen tack vare BangBoomBang bl.a. ;).

Jag skulle anyhoo köpt 360, helt upp till dig, ska köpa 360 så fort jag får sommarjobbs pengarna om ett par veckor. Inte nog med att det finns bra kul spel redan nu, även på arcade (te.x Prince of Persia Classic, Small Arms, Geomerty Wars etc) så kommer juh snart titlar som Mass Effect som är 360 exklusivt, och det väger över något Ps3 exklusivt spel, dom små grejer som gör Ps3 bättre är för små för att vara värd så mycket, och jag har aldrig upplevt något problem med någon 360, 2 utav brödrarna och endel polare har 360.

Helt upp till dig anyhoo, speltitlarna som bestämmer enligt mig iaf, diggar du flum-stories och sheva frillor så kan du juh köra på en Ps3a, själv har jag aldrig varit mycket för sånna japanska spel. :/.

Satte, vad jag vill komma till med mitt onödigt långa inlägg är att du ska köpa den konsollen som du tycker spelutbudet ser mysigast ut. :).

Medlem

Senaste erbjudandet av PS3, det såkallade starterkit som finns på t.ex. webhallen är ganska lockande endå. 5990:- Konsoll +2 handkontroller + motorstorm + resistance:FoM. Eller lägg till 300:- och få HDMI samt Resident Evil på Blueray. Endå hyffsat värde för pengarna men Xbox360 känns nog endå mer aktuelt pga spelen och lite annat.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

soi
Medlem

Xbox360 jävlar så skoj de är, dock lite synn att den gick sönder idag efter 17dagar och att butiken inte hade någon som man kunde byta med, så får vänta tills de får in en ny. Nu hade man ändå önskat att man hade fått hem sitt ps3 så man kunde spela på den men ikke...

Inaktiv

360 är bäst att ha

Medlem
Skrivet av BangBoomBang:

360 är bäst att ha

Wow! BBB ftw :heart:


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Skriv svar