köpa 360 eller PS3 ?

Inaktiv
Skrivet av Baze:

På Game Trailers.com så visar dom PS3 versionen av BiA:HH Och alla dom andra spelen. Titta själv.

Om det nu är PS3 versionen de visar i alla de spel som jag rabblade upp, hur kan det då komma sig att man ser 360:ns handkontroll symboler i dessa demonstrationer???

Du berättar heller inte hur du kan vara så säker på att det är PS3 versionen av BiA:HH som visas. Som sagt, han som demonstrerar spelet säger själv..."if you pull the left trigger...". Rätta mig gärna om jag har fel, men heter inte sixaxis knapparna R1,R2,L1 och L2, medans 360:ns heter just LT,LB,RT och RB...?

Inaktiv

picke borde byta namn till pickadol.
för du skjuter skarpt och ps3 tomtarna mejas ner

Inaktiv

Okej jag kolla igenom BiA: HH och MoH: airborne och dom var till 360. Men Timeshift, Haze och Unreal Tournament var alla til PS3.
Men jag säger inte att PS3 är bättre bara att jag "JAG" tycker att den verkar ett strå vassare. Men den ultimata spel maskinen är ju fortfarande PC'n.


signatur

/A.K.A seerzack

Ebn
Medlem

Timeshift kan åtminstone folk med 360 prova på sin alldeles egna maskin istället för att kolla på E3 trailers, finns demo att tanka för PS3 också?

Inaktiv

Bli medlem här och ni får ett gratis xbox360 :

http://360giveaway.co.uk/index.php?referral=209096 ..det funkar !!

finns även så man kan få ett Ps3 : http://sonyps3giveaway.co.uk/index.php?referral=440214

bli medlem där o skaffa 11 eller 10 vänner och konsolen är eran

Medlem
Skrivet av Baze:

(Okej det finns faktist 360 spel som är snyggare än Haze).

Men så ska ju Haze uppenbarligen släppas även till 360...

Dessutom är Ratchet & Clank Future: Tools of Destruction anledning nog att köpa PS3...

Inaktiv
Skrivet av kabex:
Skrivet av Baze:

(Okej det finns faktist 360 spel som är snyggare än Haze).

Men så ska ju Haze uppenbarligen släppas även till 360...

Dessutom är Ratchet & Clank Future: Tools of Destruction anledning nog att köpa PS3...

Ratchet & Clank är ju ett barn spel.

Medlem
Skrivet av kabex:

Men så ska ju Haze uppenbarligen släppas även till 360...

De va nått nytt...

Enligt Gamespot.com så säger dom;"Haze PC and 360 drop off the map
Ubisoft confirms that only the PS3 version of futuristic FPS is currently in development, no plans to bring it to any other platforms."

Källa: [http://www.gamespot.com/news/6177964.html?om_act=c]

Inaktiv
Skrivet av Bengan87:
Skrivet av kabex:

Men så ska ju Haze uppenbarligen släppas även till 360...

De va nått nytt...

Enligt Gamespot.com så säger dom;"Haze PC and 360 drop off the map
Ubisoft confirms that only the PS3 version of futuristic FPS is currently in development, no plans to bring it to any other platforms."

Källa: [http://www.gamespot.com/news/6177964.html?om_act=c]

och det gråter jag över ?
nej knappast,

behöver inget medelmåttigt haze nu när man snart har Halo 3

Medlem

Ratchet and Clank är ju hur grymma och bra spel som helst. Har du inte spelat dom så har du verkligen missat nåt.


signatur

Den som vet vet.

Inaktiv
Skrivet av Earthscum:

Ratchet and Clank är ju hur grymma och bra spel som helst. Har du inte spelat dom så har du verkligen missat nåt.

har för mig att man lirat nåt sånt på ps2.

och det var nog kul vad man minns.

Medlem
Skrivet av mr.bear:
Skrivet av ToRcH:

Det finns många saker som är till försäljning på typ samma sätt....som t.ex mobiler. 1Kr för deluxe mobilen men BARA om du köper den med abbonemang, annars kostar den 5990:-....så same same but different.

Och det är bättre än att betala hela summan på en gång? Med alla de månadskostnader och andra utgifter som du är tvungen att betala så hamnar du på samma pris, om inte mer, som du hade gjort utan abonemang. Du tjänar alltså inte ett öre på det. Jag vill ha valuta för mina pengar, punkt slut.

Så du föredrar att betala 25% MER för en produkt så länge du slipper betala allt på en gång?
Eller har vi missuppfattat varandra helt?
JAG personligen tycker det är smartare att betala hela beloppet på en gång, iom att det blir ca:25% dyrare om man avbetalar.

Medlem
Skrivet av ToRcH:
Skrivet av mr.bear:
Skrivet av ToRcH:

Det finns många saker som är till försäljning på typ samma sätt....som t.ex mobiler. 1Kr för deluxe mobilen men BARA om du köper den med abbonemang, annars kostar den 5990:-....så same same but different.

Och det är bättre än att betala hela summan på en gång? Med alla de månadskostnader och andra utgifter som du är tvungen att betala så hamnar du på samma pris, om inte mer, som du hade gjort utan abonemang. Du tjänar alltså inte ett öre på det. Jag vill ha valuta för mina pengar, punkt slut.

Så du föredrar att betala 25% MER för en produkt så länge du slipper betala allt på en gång?
Eller har vi missuppfattat varandra helt?
JAG personligen tycker det är smartare att betala hela beloppet på en gång, iom att det blir ca:25% dyrare om man avbetalar.

Det är ju exakt det jag menar. Ska du köpa produkten för 1kr blir du tvungen att betala en jädrans massa extra utgifter, vilket blir dyrare i längden. Så... betala allt på en gång eller förlora en massa pengar.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

Köp en 360 nu, en PS3 om nåt år eller två, simple as that.


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Inaktiv
Skrivet av Harpa:

Köp en 360 nu, en PS3 om nåt år eller två, simple as that.

kommer så ruskigt många bra spel till 360 nu i år, och även nästa år.
så det är en tabbe att inte ha en 360.

Medlem

Jag själv ställde mig tanken dels vad för spel jag känner att jag missat och dels vad för spel jag mest ser fram emot, eftersom jag äger en dator som jag ganska säkert klår båda konsolerna så kändes ps3 mer som ett givet val för mig. dels för alla klassiker, jag vet många kommer till xbox med fast om man vänder på det så är det inga spel som intresserar mig på xboxet som inte kommer till dator om man då bortser ifrån att vissa spel passar bättre på konsol.

även om det ser lite lömskt glest ut med bra spel till ps3, så är det nu det börjar släppas efterlängtade spel, som man ej får missa.

så... har du bra speldator så blir du lyckligare med ett ps3 också,

har du inte dator så är det svårare, fast jag skulle köpt ps3 iaf fan vad bra mgs4 kommer bli!

Medlem

och att ps3 är dyrt, vet jag inte om jag håller med om. om du ska köpa samma saker till ett xbox som ett ps3 har för 6000 kr så hamnar du absolut inte under 6000 kr så i slutändan så är blir det lika om inte ps3 billigare.

Medlem

ps3 suger , är en stor besvikelse , spelen är buggiga och dessutom kommer det knappt några. psn suger också , finns inget där. på 360 finns det skitmånga demos och sånt , på psn finns kanske 5 demos..bah , köp självklart xbox 360!

Inaktiv
Skrivet av galth:

och att ps3 är dyrt, vet jag inte om jag håller med om. om du ska köpa samma saker till ett xbox som ett ps3 har för 6000 kr så hamnar du absolut inte under 6000 kr så i slutändan så är blir det lika om inte ps3 billigare.

finns ingen anledning att köpa extern hd dvd spelare till 360.
lika lite anledning är det att köpa ps3 för att se på film.
finns faktiskt bra spelare som kan köra både blu ray och hd dvd i samma maskin.
och det är mycke billigare sätt om man vill se på både hd dvd och blu ray.

för även om blu ray har ett övertag så är fortfarande hd dvd med i matchen.

Inaktiv
Skrivet av galth:

och att ps3 är dyrt, vet jag inte om jag håller med om. om du ska köpa samma saker till ett xbox som ett ps3 har för 6000 kr så hamnar du absolut inte under 6000 kr så i slutändan så är blir det lika om inte ps3 billigare.

Åååh är du oxå från happy cookie rainbow land?

Medlem

Jag tor att inriktningen på tråden är lite fel...
Det borde inte betyda så mycket vilken av konsollerna vi köper. Det är ju liret som betyder något här.
Jag anser att problemet är snarare är att om man väl har investerat i ett maffigt lir så borde man kunna KRÄVA att alla lirare kunde mötas på samma arenor (servrar). Om jag gillar PS3 och min polare har en 360 - var träffas vi då?? Inte i spelvärlden iallalfall...
Ligger det inte lite i spelbolagens intresse?? Störst vinner!

Vad gäller systemen är det mest en "smaksak" mellan glass och parfait. 360 har över ett års försprång och det är klart att det ska synas, annars har MicroShit gjort bort sig...

Medlem
Skrivet av predator:

ps3 suger , är en stor besvikelse , spelen är buggiga och dessutom kommer det knappt några. psn suger också , finns inget där. på 360 finns det skitmånga demos och sånt , på psn finns kanske 5 demos..bah , köp självklart xbox 360!

när ps3 varit ute ca ett halvår mindre än xbox så är väl det inte så konstigt?

men att den buggar har jag inte märkt ennu

Medlem
Skrivet av BangBoomBang:
Skrivet av galth:

och att ps3 är dyrt, vet jag inte om jag håller med om. om du ska köpa samma saker till ett xbox som ett ps3 har för 6000 kr så hamnar du absolut inte under 6000 kr så i slutändan så är blir det lika om inte ps3 billigare.

finns ingen anledning att köpa extern hd dvd spelare till 360.
lika lite anledning är det att köpa ps3 för att se på film.
finns faktiskt bra spelare som kan köra både blu ray och hd dvd i samma maskin.
och det är mycke billigare sätt om man vill se på både hd dvd och blu ray.

för även om blu ray har ett övertag så är fortfarande hd dvd med i matchen.

inte ens då spelen sucktar efter mer plats?

Medlem
Skrivet av Dogge:
Skrivet av galth:

och att ps3 är dyrt, vet jag inte om jag håller med om. om du ska köpa samma saker till ett xbox som ett ps3 har för 6000 kr så hamnar du absolut inte under 6000 kr så i slutändan så är blir det lika om inte ps3 billigare.

Åååh är du oxå från happy cookie rainbow land?

?

Medlem

Rekomenderar Playstation 3 starkt! Helt klart värd pengarna. Även fast jag inte spelar så mycket nu eftersom det inte finns så jättemånga spel ännu, den är jätte bra och använda som media center. Kolla på blu ray filmer och surfa. Sen låter den knappt nånting heller. Är riktigt nöjd!

Medlem
Skrivet av predator:

ps3 suger , är en stor besvikelse , spelen är buggiga och dessutom kommer det knappt några. psn suger också , finns inget där. på 360 finns det skitmånga demos och sånt , på psn finns kanske 5 demos..bah , köp självklart xbox 360!

håller inte med dej alls, visst 360 har mer spel men då vet vi att ps3 släpptes senare. Och att psn skulle suga? De finns hur mkt demos som helst, de du behöver göra e ju bara ett amerikanskt konto? men de kanske e för svårt för dej hah...

BTW...

köp ps3 om du vill ha grafik, monsterprestanda och high def gaming! alltså, den ultimata konsolen heter:Playstation 3

Medlem

^-- Vad mycket troll som har börjat krypa fram på sista tiden hehe

Inaktiv

klart trollen kommer fram mer och mer,
se bara hur mycke skog som skövlas,
så nu har trollen ingenstans att vara längre förutom här..

Medlem

ja tycker mest de är herrans massa "högljudda" troll här :O, just de vi är ju i den "högljudda" delen av alla forum...shit tyckte då allt de brumma på som en 360!

Inaktiv

en 360 elite håller inte på att brumma,
dom som det tror är dumma,
men dom som har ps3 och är skumma,
vill ju tro det och fortsätta flumma.

Skriv svar