köpa 360 eller PS3 ?

Inaktiv

PS3 är fan inte den coola sidan hehe, det är den där nördiga sidan som ingen annan förstår sig på

Hur kan det vara så mycket PS fanboys här på xbox forumet, försvinn vi skiter i vad ni har å säga

Inaktiv

portningar är enbart för att speltillverkarn är lat och vill tjäna snabba stålar.

självklart ska även ett spel som släpps till alla konsoller optimeras just för den maskinen.

Inaktiv
Skrivet av BangBoomBang:

portningar är enbart för att speltillverkarn är lat och vill tjäna snabba stålar.

självklart ska även ett spel som släpps till alla konsoller optimeras just för den maskinen.

Eller så kan det vara så att PS3 är mer komplex att jobba med än 360'n...

Inaktiv

jo det också

Inaktiv

oj, 20 sidor....

Det va inte riktigt det jag trodde när jag skapade tråden i somras....

jag köpte iaf en 360 och fick mycket nöje av den i några veckor, men när jag insåg att det hyllade "Gears of War" va förbannat buggigt och att medspelar AIn e så kass att man måste spela om och om och om en bit in i spelet för att AI gubben dör.... man lessnar lixm och slängde igång Forza 2, men efter ca 30 "levels" så känns spelet väldigt repetitivt, man kör ju på samma banor hela tiden, den otroligt koola skademodellen som dom pratar sig varma om är meninglös, för om man får så mycket som en repa är man chanslös och det är bara att börja om, FM2 kändes efter ett tag som första spelet men med lite ballare grafik...

Nu, några månader senare, så är jag sugen på att sälja min 360 och köra en ps3a, det som fick mig att lessna och knappt använda konsollen är ljudet, den väsnas ju hur mycket som helst, lägger man därtill att jag VET att det är HW fel på den, för det är det på ALLA 360 (iaf uran HDMI port) ja, då går man ju bara och väntar på att den ska gå sönder, och det verkar ju som att man inte direkt får en ny på 2 dagar.... det tar lååång tid.

den nya PS3an har ny mindre teknik (65 nanometer) och låter ännu mindre än den första, drar mindre ström också, vilket är ganska viktigt för mig som bor i villa, och ger mig en Blu-ray spelare till migg biorum... jag ser bara fördelar nu när den är aningen billigare, den har till å med en handkontroll man är van vid

till alla (någon ?) som orkar läsa den här urspårade fanboi tråden och förtfarande undrar vilken konsoll man ska köpa, välj en PS3a, om du inte spelar med hörlurar eller vill spela något spel som är exlkusivt till 360, men det finns inga som är bra, iaf inte i mina ögon.

halo 3 ? fifan vilket skit.

Medlem

Vill du ha den här tidens Sega Saturn så köper du en ps3a. Btw kul fakta för de som köpt den nya varianten med 40gb hårddisk, de sänkte precis priset på 60gbaren så att den ligger drygt 700kr över. väl spenderade pengar?


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Inaktiv

Köp PS3.
Varför? Jo då jag har båda två och är mer nöjd med min PS3'a, plus att min Xbox har gått sönder 3 gånger...


signatur

I am a fanboy.. o_O

Medlem

Het tråd. Men jag säger så här. Idag är 360'n en fin go äldre sportbil med väghållning. Medans PS3'an får agera Volvo med många hästkrafter som man inte vill hamna i en kurva med

Anledningen till att 360'n låter är inte pga XXnm. Det är dvd vs blueray. En DVD snurrar 12 varv per skund. en Blueray snurrar 2. Sätt i en vanlig cd i ps3'an så låter nog den också...


signatur

Allvarligt talat!

Medlem

360 bättre spel (dom har typ samma Grafik, Ljud, allt!)


signatur

Kan Gordon Freeman tala?

Inaktiv

360 hänger inte med så länge till när ps3 lägger in högre växlar.
ps3 är bara i början på sin karriär.

Medlem
Skrivet av BangBoomBang:

360 hänger inte med så länge till när ps3 lägger in högre växlar.
ps3 är bara i början på sin karriär.

Visst kommer den gå om men det är väl spelen som är viktigast ?

Hade gärna skaffat mig ps3 om de hade de spelen man gillar. Men eftersom 360 har de go lirren (som jag tycker) så är det 360 som gäller.

Medlem
Skrivet av BangBoomBang:

360 hänger inte med så länge till när ps3 lägger in högre växlar.
ps3 är bara i början på sin karriär.

Det är många som väntar på att den växeln ska läggas i.
imo onödigt att köpa sig en nu och sitta å vänta på denna sk "högre växel".

Det är väll Metal gear, god of war och ev final fantasy som man väntar på.
resten är inte min smak direkt och crossplattformspelen är oftast bättre på XB360.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Jag var nu och köpte ett Xbox 360 Premium igår för 1500 Kr på EbGames och undrar ifall det var ett bra köp ? Anledningen till att det var så billigt var att jag lämnade in mitt gammla PS2 och fem spel till.. också undrar jag också ifall alla dom nya Xbox 360 också går sönder hela tiden som dom gammla verkar göra ? För jag har ju sett att vissa väljer ett PS3 bara för att Xbox 360 går sönder hela tiden ... Och en sista sak Var Halo 3 ett roligt spel ?

Medlem

Det var nog ganska bra betalt för PS2 du fick.
jag tror inte dom nyare 360 går sönder på samma sätt som dom gamla.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Köp en ps3 den går inte sönder som xbox 360. jag har haft 4 st 360 på 1 år alla har gått sönder:down::evil:. och ps3 är tystare en 360:)


signatur

Just when I thought I was out... the pc pull me back in.

Inaktiv

har en känsla av att denna tråden aldrig kommer att dö

Inaktiv

För mig är det Xbox som gäller.

Skrivet av Fille game lover:

Köp en ps3 den går inte sönder som xbox 360. jag har haft 4 st 360 på 1 år alla har gått sönder:down::evil:. och ps3 är tystare en 360:)

Hur lyckas man ha sönder 4st på 1år?

Inaktiv

raderade mitt inlägg.

Inaktiv

ångrar mitt inlägg.


signatur

If I tell you I'm good, probably you will say that I'm boasting. But if I tell you I'm not good, you'll know I'm lying

Inaktiv

raderade mitt inlägg.

Medlem

Jag ska skaffa PS3 till jul. Bland annat för att kunna införskaffa ratchet o clank: ToD. Verkar grymt.


signatur

Where are we runnin'?

Medlem

...och snälla, kan inte alla fanboys bara dra(både PS3 och 360)? både PS3 och 360 är uber-maskiner. Jag skaffar PS3 eftersom det kommer massa spel till den som är uppföljare till klockrena PS2 titlar(och så HAZE förstås). Till 360 finns Halo 3 och Mass Effect(och så nya Banjo-Kazooie).


signatur

Where are we runnin'?

Inaktiv

jovisst borde alla fanboys antingen dra eller tiga,
men det är bara att inse att det aldrig kommer hända,
jag sticker ut hakan och säger att ungefär 50% av alla som skriver inlägg på FZ är fanboys. fast bara ett fåtal är riktigt jobbiga.

Medlem
Skrivet av Jo0n:

Jag var nu och köpte ett Xbox 360 Premium igår för 1500 Kr på EbGames och undrar ifall det var ett bra köp ? Anledningen till att det var så billigt var att jag lämnade in mitt gammla PS2 och fem spel till.. också undrar jag också ifall alla dom nya Xbox 360 också går sönder hela tiden som dom gammla verkar göra ? För jag har ju sett att vissa väljer ett PS3 bara för att Xbox 360 går sönder hela tiden ... Och en sista sak Var Halo 3 ett roligt spel ?

Jo det var hyffsat bra för ps2an du fick.. Halo 3 var nog bara roligt online lite halvkul i mainkampanjen kanske.


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Inaktiv

Det beror väl på vad för spel man gillar, jag har haft både platstation och Xbox innan men jag har alltid gillat spelen mer till Xbox, GoW måste vara bland de bästa spel jag någonsin spelat, sen finns ju de flesta spel till båda konsollerna

Medlem

Gran turismo är den absolut enda anledningen till att jag skulle köpa en PS3'a. Om det nu slåt FM2 på fingrarna återstår att de. Sony's val av Cell processorn var ett riktigt uselt val ur spelsynvinkel. Den är bra på annat. Coda av video & ljud tex. Så den där magiska grafiska överlägsenheten lär vi troligtvis inte se i spel... De borde ha döpt om den till multimediastation 1 istället då betoningen på spel är som bortblåst...


signatur

Allvarligt talat!

Medlem

Orkar inte läsa igenom denna låååånga tråden för att se om frågan ställts innan och jag skulle kunna skriva ett långt inlägg om varför jag är så missnöjd med mitt PS3 köp att jag starkt funderar på att köpa/byta mig till ett 360.
Skippar den biten och går direkt till mina funderingar angående 360.

Det jag stört mig på när jag läst om den är: Online kostar (för spelande) men det är ju inget att göra nåt åt, hög ljudnivå och att så många går sönder. Så till mina frågor:

1. Hur är det med ljudnivån egentligen? Jag störde mig på den första modellen av PS2 (slim-varianten hörs ju inte) så det är den jag kan använda som referens. Hur låter 360 i jämförelse med den? Jag kommer att använda den till både film och spel och PS2:an störde mycket i filmer.

2. Har läst om att de skulle släppa en ny variant med 65nm-processor och att detta (eventuellt) skulle leda till en tystare maskin. Om jag inte minns fel så var det iofs rätt länge sen det började snackas om det så frågan är ju vad som händer på den fronten. Är det på g inom en snar framtid (några månader) så kan jag ju lika gärna vänta.

3. I början tyckte jag det skrevs "överallt" om 360 som gick sönder, men jag upplever det som att det lugnat ner sig nu, mao att kvaliteten har förbättrats. Rätt eller fel?

Medlem

1. Jag upplever faktiskt ljudnivån som lägre än den första ps2ans, fast det är väl en smaksak antar jag.

2. Det finns antagligen ett par sådana någonstans, men det står inte direkt på förpackningen att det sitter en sådan i.

3. En del grejer där 360s gått sönder är självförvållade, folk som stängt in dem i trånga utrymmen, folk som vänt ett varv på boxen medan ett spel varit igång osv.

Jag har en från 05 och den fungerar fortfarande utmärkt, inte haft minsta lilla problem med den ännu.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Inaktiv

jag har nu svårt att bestämma mig för vilken konsoll som jag ska köpa . jag har hört både bra saker om ps3 och 360.

Jag har sett att 360 har lite bättre grafik just nu på alla spel osv och jag vet att det beror på att tillverkarna inte har lärt sig att optimera spelen riktig än till ps3 , jag funderar mellan 2 olika sätt,

1 köpa mig en 360 elite bara för att den är bättre än ps3an just dvs snyggare grafik osv fler spel och så , och sedan om några år nu när tillverkarna har lärt sig hur man gör allt snyggare till ps3 , men då har väl Microsoft redan släppt sin nya konsoll eller när beräknas den komma ut till marknaden?

2. eller att köpa mig en ps3 och hoppas på att de har lärt sig allt nu och snart släpper lika snygga spel som 360.

jo jag vet att skillnaden inte är så stor men man kan se skillnaden iaf , vad tycker ni jag ska göra?

Inaktiv

tycker du ska skaffa ps3, titta på unchanted och ratchet and clank, och försök säg att 360 är snyggare.


signatur

This is Living

Skriv svar