min xbox360 blev 8 månader

Medlem

^-- Ingen aning hehe antagligen inte eftersom folk whinar lika mycket nu för tiden som vid launch

Medlem
Skrivet av Zymac:

Min andra pajade just för ett par dagar sen. (Den första fick Red lights of Doom efter typ 10 månader).

Satt o lirade lite o plötsligt låter det som om DVD:n försöker äta upp skivan, det rasslar o brummar oroväckande så jag stänger av konsollen, bootar upp den igen och som tur var fanns det inte en skråma på skivan, dock vägrar den att läsa skivor nu. bara piper o surrar lite mystiskt.

Som tur är så funkar allt som inte använder DVDspelaren så jag kan ju lira mina Arcade spel och demos o se filmer via Media center tills det e dags o packa ner skiten.

Blir till o ringa UPS imorrn för upphämtning.

precis samma hände mej, sen när jag ringde supporten så behandlar dom en som om man inte visste hur man slår på tv:n. Sen blev det inte lättare att tjejen på supporten talade ganska dålig svenska men de löste sig tillslut

Medlem
Skrivet av Prime:

...sen när jag ringde supporten så behandlar dom en som om man inte visste hur man slår på tv:n. Sen blev det inte lättare att tjejen på supporten talade ganska dålig svenska men de löste sig tillslut

Jag måste faktiskt ge snubben jag snackade med på supporten lite beröm eftersom det gick väldigt smidigt för mig.

Mitt problem var att jag endast fick svartvit bild när jag kopplade in 360:n till TV-apparater (använder normalt VGA-kabel tillsammans med min datorskärm). Snubben i supportern föreslog att jag skulle testa med en annan kabel (som han skulle skicka). Någon vecka senare hade jag den nya kablen men den funkade ju självklart inte så jag blev tvungen att ringa upp supporten ännu en gång, jag fick som tur var snacka med samma snubbe igen. Efter att jag hade beskrivit problemet kände han igen mig och sa på en gång att UPS skulle komma att hämta upp boxen. Dagen efter stod UPS vid dörren och 3 veckor senare hade jag mina nya box, som har fungerat felfritt i snart 1 år.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem
Skrivet av Night Hawk:

Du kanske har bättre tur med din nästa 360

Eller den efter det, eller den efter det, eller den efter det. Jag har inte haft bättre tur än. men jag skickar in min fjärde när jag kommer tillbaka från midsommarfirandet..

Medlem

Tur att man sålde iväg sin i god tid! Tror den var 5 månader gammal, annars har jag aldrig haft problem med någon konsol jag ägt! Haft Nes, Snes, 3st N64 (NTSC + 2 Pal), PS2, Dreamcast, 2st Gamecube (NTSC + 1 Pal), 2st Xbox (Båda PAL). Nu sitter man enbart med den moddade Xboxen för filmserver och en Nintendo Wii!

Jag vågar nog inte skaffa en 360 igen! Känns to risky helt enkelt.. Däremot är både Sony och Nintendo kvalité när det gäller hållbarhet av livslängden!

Medlem

nja nintendo hade med sin n64 dålig kvalite enligt vissa, kände några som hade otroliga problem med hjandkontroller som gick sönder.

men ja 360 är ett fuskbygge


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv

jupp om man ska vara ärlig så är faktiskt 360 ett fuskbygge,
så många stackare som haft problem med den under dessa 2 år.

den perioden wii och ps3 har vart ute, cirka 6 månader så har det knappt vart nån som haft problem med själva maskinen, bara nån enstaka gång problem med nån mjukvaru update.

under dom 4 månader jag hade wii hade jag aldrig problem,
med 360 så dog 2 st på 4 månader. den tredje dom efter nåt år.

har haft ps3 nån månad nu och inte minsta tecken på problem.

Medlem

Finns inget som slår den första krysslådan, jag har haft min sen lanseringen, still going strong, står på flera timmar varje natt, kollar filmer, spel mm

X360 är något MS skulle låtit bli

När min pajjar så blir det PS3, för i dom kan man iaf byta hårddisk och uppdatera utan att skiten kukar ur.


signatur

Denon / Pioneer

Inaktiv
Skrivet av SWEDISH_-_M@SSACRE:

Finns inget som slår den första krysslådan, jag har haft min sen lanseringen, still going strong, står på flera timmar varje natt, kollar filmer, spel mm

X360 är något MS skulle låtit bli

När min pajjar så blir det PS3, för i dom kan man iaf byta hårddisk och uppdatera utan att skiten kukar ur.

Hur svårt är det att byta hårddisk på en 360 då, om man får fråga?

Inaktiv

Har läst hela tråden och blir ju minst sagt rädd.
Borde ju nästan införas ett försäljningsförbud innan MS fått ordning på den usla hårdvaran/arkitekturen.

Inaktiv

får hoppas xbox 360 elite är bättre byggd.

fast det enda dom gjort på elite är att ha en hdmi kontakt större hdd och den har svart färg ?

lite ombyggd innanför skalet också, flyttat lite grejer och så.
vad man läst.

123
Skriv svar