Ny Xbox360-ägare - Vilka spel måste jag ha?

Medlem
Ny Xbox360-ägare - Vilka spel måste jag ha?

Jag har inte haft TV-spel på mängder med år men nu har jag skaffat en 360.

Vilka spel måste man ha till 360n tycker ni? Jag gillar det mesta och hoppas jag kan vänja mig att spela FPS utan mus och tangentbord.

Funderar på:
GTA IV
Halo 3: ODST
Dirt 2
NFS: Shift
Gears of War 2
Mass Effect


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Kan säga att Gears of War 2 verkligen är ett spel du måste spela.
'Nuff said.

Inaktiv

Du har själv skrivit Mass Effect. Det var spelet som fick mig att skaffa 360n. Ett av de mest underhållande spel jag kört. Det enda negativa jag kan säga är att sidouppdragen är lite enformiga.

Eftersom Du tagit med Dirt 2 antar jag att Du gillar bilspel? Då måste jag rekommendera Forza. Tvåan finns ute nu (för typ 200 kr) och 3:an kommer under oktober. Näst efter Mass Effect är Forza 2 det spel jag lagt mest på. Detta handlar dock uteslutande om racing (asfalt) om det är så att det är rallyaspekten du gillar med Dirt.

Battlefield Bad Company har något år på nacken och jag har själv inte kört online på ett tag, men det är ett grymt kul spel. Har för mig att jag sett detta för runt 200 spänn. 2:an kommer ut någon gång i mars nästa år.

Om Du gillar RPG och inte kört Fallout 3 kan jag varmt rekommendera det också. Ett stort plus här är att sidouppdragen är grymt varierande.

Lycka till...

Medlem

Halo 3, sen ska du köpa Halo3 ODST
Gears of war, sen Gears of War 2
Saints Row, sen Saints Row 2

Dessa 6 är de bästa jag spelat på 360.

Följ serierna, enklare och roligare än att bara hoppa in i en serie utan en aning om vad som händer

Men kör även också
Assassins Creed
Fable 2
Fallout 3
Battlefield Bad Company


signatur

Illiud Latine dici non potest!

Inaktiv

Köp GTA 4
Köp DiRT 2
Köp Call of Duty 4
Köp Forza Motorsport 2 (finns billiga ex lite var som helst)
Köp sen Forza Motorsport 3
Köp Viva Pinata

Medlem
Skrivet av General_Toxer:

Halo 3, sen ska du köpa Halo3 ODST
Gears of war, sen Gears of War 2
Saints Row, sen Saints Row 2

Dessa 6 är de bästa jag spelat på 360.

Följ serierna, enklare och roligare än att bara hoppa in i en serie utan en aning om vad som händer

Men kör även också
Assassins Creed
Fable 2
Fallout 3
Battlefield Bad Company

Väldigt onödigt att köpa både Halo 3 och ODST för det är ju multiplayer som gör halo!


signatur

Wai

Medlem

Jag tackar för alla tips. Får se vilka det blir först, kan inte köpa alla. Men jag återkommer med vilka det blev.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Gillar du bilspel då måste du skaffa
Project Gotham Racing 3 och 4, ruskigt bra och kul racing,
Forza 2 och 3 när det kommer får ej missas,
Bioschock 1 och 2an när det kommer lär bli toppen.

Mass effect 1 och även 2 an när det kommer.

Call of duty spelen.
Battlefield 1943 på xbla.
Grid vilket är mycke bra bilspel.
Overlord 1 och 2 borde du testa demo på för dom är kul.
Scene it spelen med expansioner är kul frågesportspel.
Star Wars: The force unleashed.

Fable 2

Är bara några få spel som är riktigt bra, finns många många mer så du lär få det riktigt kul.

Medlem
Skrivet av Godnoken:
Skrivet av General_Toxer:

Halo 3, sen ska du köpa Halo3 ODST
Gears of war, sen Gears of War 2
Saints Row, sen Saints Row 2

Dessa 6 är de bästa jag spelat på 360.

Följ serierna, enklare och roligare än att bara hoppa in i en serie utan en aning om vad som händer

Men kör även också
Assassins Creed
Fable 2
Fallout 3
Battlefield Bad Company

Väldigt onödigt att köpa både Halo 3 och ODST för det är ju multiplayer som gör halo!

Man måste uppleve kampanjen som Master Chief också


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem

Äsch, den räcker i 8 timmar om man inte vill glitcha/bugga
Tror jag lagt ner över 50 timmar på att just glitcha, men bungie har förstört mycket av den upplevelsen på 3an


signatur

Wai

Medlem

Det blev till en början:
Batman
Dirt 2
GTA IV
ODST

Har kopplat till projektorn vilket fungerade riktigt bra. Men jag är ovan med handkontrollen för Halo. Och det känns konstigt att bara stänga av maskinen när man är klar. jag är ju van vid dator.

Jag sparar era listor när det är dags för mig att skaffa nya spel.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Skrivet av Jericho:
Skrivet av Godnoken:
Skrivet av General_Toxer:

Halo 3, sen ska du köpa Halo3 ODST
Gears of war, sen Gears of War 2
Saints Row, sen Saints Row 2

Dessa 6 är de bästa jag spelat på 360.

Följ serierna, enklare och roligare än att bara hoppa in i en serie utan en aning om vad som händer

Men kör även också
Assassins Creed
Fable 2
Fallout 3
Battlefield Bad Company

Väldigt onödigt att köpa både Halo 3 och ODST för det är ju multiplayer som gör halo!

Man måste uppleve kampanjen som Master Chief också

Just de, serien är inte förstörd, den är inte som den riktigt borde vara men är fortfarande kul och värd en genom gång... sen är inte halo3 så sjukt dyrt att köpa ändå 8)


signatur

Illiud Latine dici non potest!

Medlem

Enligt mig är följande bra titlar till 360:

Gears of war 1+2
Halo 3
Fable 2
Dead Space
Batman Arkham Asulym
Resident Evil 5
Mass effect
GTA IV
Prince of Persia
Fallout 3
Naruto: Broken Bond(+Rise of a Ninja) <- om man gillar serien
Ninja Gaiden 2
Dead Rising

För de som gillar sport spel:
NHL 10
FIFA 10
Forza 2
Table Tennis(kalas roligt om ni hittar de i nån rea korg)

Finns självklart många fler titlar som tex, Guitar Hero & Rockband spelen.
Och Brutal Legend som släpps inom kort lär också åka upp på listan snart.


signatur

"It aint about power, it's about balance!" InitialD

Inaktiv

Jag tror ODST är roligare för folk som känner till storyn. Annars ganska sweet att man får Halo 3 multiplayer med.

Sen skulle jag nog rekommendera Battlefield: Bad company. Roligt spel och hyffsat billigt. ca 300kr.


signatur

Waffleman, 300 meters. northwest!

Medlem

Det är väldigt enkelt! Allt du behöver är Call of Duty 4 och öva, öva och öva till Call of Duty 6 som kommer om c:a 40dagar!

Medlem

BRÜTAL LEGEND!


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

att lära sig kontrollerna för FPS tar inte så lång tid.
bara man accepterar att man måste lära sig på nytt och inte bara tänka att det är så mycket sämre än mus & tangentbord.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

att lära sig kontrollerna för FPS tar inte så lång tid.
bara man accepterar att man måste lära sig på nytt och inte bara tänka att det är så mycket sämre än mus & tangentbord.

Tänk om alla bara skulle inse de...

Medlem

CoD och Halo. Viva Piñata (neeeeeeeeee).


signatur

Övning ger träning.

Medlem

Du har ju fått bra med hjälp. Ett tips är att gå förbi en Clas Olsson, Elgiganten mf och kolla efter en Game Outlet-pall. Där hittar du spel som är 6 mån el äldre helt nya för 99-199kr/st. Kan blir riktiga fynd. Vet bla om att Bionic Commando finns för 199kr.

Och på Xbox Live Marketplace; Shadow Complex, Trials.


signatur
Medlem

Jag tar tacksamt emot alla er tips och förslag. Men just nu börjar jag med mina fyra titlar. Har kommit längst i Batman, riktigt bra spel. Sen blir det nog GTA IV och Dirt 2. Väntar lite med Halo 3 ODST.

Sen måste jag nog lägga till ett sportspel. Fifa eller NHL? Och en flygsim men det verkar inte finnas så bra...

Men det är kul att vara Xbox-ägare... (kul att vara tillbaks i spelvärlden) oc bra komplement till mina macar.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Skrivet av Pretorian24:

Jag tar tacksamt emot alla er tips och förslag. Men just nu börjar jag med mina fyra titlar. Har kommit längst i Batman, riktigt bra spel. Sen blir det nog GTA IV och Dirt 2. Väntar lite med Halo 3 ODST.

Sen måste jag nog lägga till ett sportspel. Fifa eller NHL? Och en flygsim men det verkar inte finnas så bra...

Men det är kul att vara Xbox-ägare... (kul att vara tillbaks i spelvärlden) oc bra komplement till mina macar.

Fifa 10 är klockrent, ta ner demon på fifa och pes o se va du gillar bäst. Din smak inte våran.

Flygsim, IL-2 Sturmovik Birds of Prey. Grymt andra världskriget tiden flygspel, sjukt bra ljud, grafik och känsla.

Medlem

Fable 2 rekommenderas. Riktigt kul rollspel.


signatur

"You hear about the Chinese godfather? He made them an offer they couldn't understand."

Medlem

Vill faktiskt fylla i lite mer fokus åt Arcade-spelen. Ett måste är definitivt Shadow Complex, exempelvis.


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Medlem

Mass Effect
Fable II
Gears Of War 1
Gears Of War 2

Shadow Complex (XBLA)


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Medlem

xbox live arcade... finns FÖR mycket skoj där... bara alla indie-titlarna är värt upplevelsen!

Dock är dessa guldkorn enligt mig:

Bomberman Live
Trials HD
Zombie Apocalypse
Worms

med flera, många som är sjukt roliga att lira med polare i soffan!

Medlem

Halo 3 ofc!Bästa spel som gjorts enligt mig sen är battlestation midway(alt. pacific) kul sen bf bad company och operation flashpoint dragon rising


signatur

F.E.A.R = Fuck Everything And Run

Medlem

Modern Warfare 2 är ett måste !

Medlem

Testa många demosar. Många sa till mig att GOW var nåt man måste ha. Men det föll mig inte i smaken alls.

Skrivet av Pretorian24:

Jag har inte haft TV-spel på mängder med år men nu har jag skaffat en 360.

Vilka spel måste man ha till 360n tycker ni? Jag gillar det mesta och hoppas jag kan vänja mig att spela FPS utan mus och tangentbord.

Funderar på:
GTA IV
Halo 3: ODST
Dirt 2
NFS: Shift
Gears of War 2
Mass Effect

Var i samma läge som dig för 2 år sen. Hade aldrig ägt en konsol alls. Man vänjer sig ganska snabbt faktiskt. GTA IV rekomenderas varmt! Och Batman Arkham Asylum. Och om du har pengar över Call Of Juarez 2.

Inaktiv

Jag ser att du gillar GTA IV, sjukt bra spel! För att förlänga det rekommenderar jag varmt GTA IV: Episodes from Liberty City, två helt underbara nya episoder till spelet.

Vill du skaka om hela sandlåde-genren tycker jag du ska köpa Saints Row 2 och Crackdown som är mina två favoritspel till Xbox 360. Dessa bjuder på skruvad action och timmar med spelglädje!

12
Skriv svar