Är det konstigt att jag gillar den arkadiga känslan i tex CoD:MW?

Medlem
Är det konstigt att jag gillar den arkadiga känslan i tex CoD:MW?

Jag har sen en tid tillbaka gått från PC till att spela på 360. För mig passar det "enkla" spelsätten perfekt som i tex CoD: MW och Black Ops, tom Alan Wake känns lite arkadigt om man säger så.

Men jag vet att många klagar på dessa spel, för att de är för enkla eller hur jag nu ska kalla det. Men är jag ensam om att gilla det här? Jag tycker det är perfekt när man bara ska spela några minuter, att man kommer in i spelet direkt och lätt kan ta sig vidare. Jag gillar ju tom autoaim. Ska tilläggas att jag endast spelar lokalt single player.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

"Kära Bullen..."

Nä, men varför skulle det vara konstigt? Man gillar olika spelstilar och att du verkar gilla en snabb, enkel spelstil är väl inte konstigare än att någon annan gillar en mer realistisk syn på shooters? Jag personligen skiftar lite, ibland så tycker jag att CoD är det roligaste som finns i MP väg, ibland är det bara lite värre och mer taktiska saker som gäller. Mood of the day. Fast oftast beror det på om jag kan lira med kompisar eller ej, alla spelstilar blir roligare tillsammans


signatur

Videomupp

Medlem

Bara kolla på hur många som faktiskt spelar CoD så ser du nog att du inte är ensam. Sen att vissa, som jag, inte gillar CoD ska ju inte du behöva bry dig om. Har man kul är det ett bra spel och/eller spelstil och man kan vara nöjd.

Men Wildthing har helt rätt i att det är att spela med kompisar som är roligast. Enligt mig i alla fall...

Helt off topic. Kollade på några Bullens brevfilmer på youtube för något tag sen på fyllan. Det programmet var tametusan skadat... Fattar inte hur det fick sändas.

Medlem

Skaffade precis Crysis 2, coolt spel men var är autoaim? Det blir så svårt utan.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

1
Skriv svar