Red Ring Of Death Fix kit!

Inaktiv
Red Ring Of Death Fix kit!

Är det någon som vet var man kan skaffa ett rrod fix kit? Måste ha hjälp! MVH FM_3

KoP
Medlem

Har du garanti kvar så skicka iväg 360'n på reparation.

Inaktiv

har ingen garanti, han som hade det innan mig har gjort så att microsoft vet at det är flashat...

Medlem

Då så lär dig av dina misstag flasha inte boxen köp spel lagligt istället.


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Medlem

RROD fix kit ?


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem

om du bor i sthlm kan du gå till psxcare, googla annars efter butiker som reparerar konsoller.

Inaktiv

jag håller helt med man ska inte ladda ner spel, jag har aldrig laddat ett spel till det men han som ahde det innan mig hade det. Visste inte att det skulle bli såhär bara... Men jag vill inte betala 800 spänn för att laga det heller.
Jag hiitade ett på tradera som jag köpte, man får alla skruvar och allting plus special-toolen för att öppna boxen och all medel och två manualer. Det kostade 200spänn, det får det vara värt. Jag har dessutom köpt ett elite nu haha ska laga detta och sälja det;) Tack för hjälpen allihopa

Inaktiv

Om din xbox är chippad och du skickar in den på lagning så kommer de inte laga den.


signatur

Waffleman, 300 meters. northwest!

Medlem
Skrivet av MiXiE:

Om din xbox är chippad och du skickar in den på lagning så kommer de inte laga den.

Fel.

Lämnar du in den till Microsoft eller annan större spelkedja som kommer skicka den vidare till microsoft så lagas den inte. Lämnar du in den till oberoende butiker som lagar själva så kommer den lagas.

Inaktiv

Jag menade om man skickar den till MS.


signatur

Waffleman, 300 meters. northwest!

Medlem

Hur går det till när garantin är slut? Priset för att låta MS laga lådan lär vara skyhög. Då kan man lika gärna be om en ny ifrån affären man köpte sin Xbox ifrån?


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Inaktiv

tror det ligger på ca 800+frakt


signatur

Waffleman, 300 meters. northwest!

Inaktiv

men jag har hört att man kan fixa det själv med ett fix kit:)

Inaktiv

Jo det är sant men om man har en helt laglig box och garantin kvar så försvinner garantin om man öppnar boxen själv har jag för mig.


signatur

Waffleman, 300 meters. northwest!

Medlem
Skrivet av fm_3:

har ingen garanti, han som hade det innan mig har gjort så att microsoft vet at det är flashat...

KÖP NY!!!


signatur

Det tar alltid längre tid än man tror, sa Kanin. Hur lång tid tror du att det tar? frågade Ru.

Inaktiv

Haha! Det straffar sig alltid i längden att vara snål!

Medlem

Lagade min första xbox360 själv med att göra en sk x-clamp fix.
konsolen höll lite över 1år efter det men sen fick den RRoD och då gick det inte att återuppliva den.
jag fick iaf sålt den för 500kr som plåster på såret, köparen var inte intresserad av själva boxen då utan endast av Samsung läsaren som fanns då.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

haha. awesome att folk tror att det är flashningen som gör att han får rrod. lol på er.
mitt 360 är flashat och fungerar fortfarande som en dröm! 2 år efter köp. gratis spel FTW!

Medlem
Skrivet av Peppeoll:

haha. awesome att folk tror att det är flashningen som gör att han får rrod. lol på er.
mitt 360 är flashat och fungerar fortfarande som en dröm! 2 år efter köp. gratis spel FTW!

Wow!! Good for you..


signatur

Det tar alltid längre tid än man tror, sa Kanin. Hur lång tid tror du att det tar? frågade Ru.

1
Skriv svar