Snälla hjälp om xbox support

Medlem
Snälla hjälp om xbox support

Jag har nu en fråga för jag har tänkt att lämna in mitt xbox, av två anledningar. Dels så funkar inte xbox live och tro mig, vi har verkligen gått igenom alla supportrar och olika inställningar för att få det att funka så det är fel på xboxet. Jag vet att man får behålla sin hårddisk när man skickar in det, men grejen är det att det verkar även vara nåt fel på hårddisken. Mitt xbox har nämligen väldigt trögt att läsa skivor. När jag ska spela nåt så fattar den först inte att det är nån skiva i och det tar ungefär en timma innan jag kan börja spela, så jag sökte runt lite och det verkar som att det är hårddisken det är fel på. Så frågan är nu, om jag även lämnar in hårddisken, vet ni om det är garanterat att jag kommer ha kvar alla mina sparfiler och min profil, jag har nämligen trots allt väldigt mycket sparat. Om inte, vad ska jag göra för att kunna ha kvar dem?

KoP
Medlem

Vad händer om du tar bort hårddisken, startar upp xboxen och försöker starta ett spel? Tar det fortfarande 1 timme innan den hittar skivan? Isåfall kan man ju utesluta hårddisk fel.

Medlem

Om du nu skulle lämna in hårddisken och det är fel på det kan du nog säga adjö till alla dina sparade filer samt spel. Om du har möjlighet så skulle jag nog försöka göra en backup med hjälp av ett minneskort.

Medlem
Skrivet av KoP:

Vad händer om du tar bort hårddisken, startar upp xboxen och försöker starta ett spel? Tar det fortfarande 1 timme innan den hittar skivan? Isåfall kan man ju utesluta hårddisk fel.

Testade det just och känner mig väldigt dum att jag inte gjort det innan. Det är inte hårddisken som det är fel på. Så helt enkelt är det bara att skicka in konsollen till michrosoft nu och behålla hårddisken, eller?

Inaktiv

japp.


signatur

Waffleman, 300 meters. northwest!

Medlem

Fattar inte vad hdd kommer in i bilden. det är ju inte den som läser skivorna... eller?


signatur

Det tar alltid längre tid än man tror, sa Kanin. Hur lång tid tror du att det tar? frågade Ru.

1
Skriv svar