Squire till rock band 3

Medlem
Squire till rock band 3

Tjo

Kommer ju en riktig gitarr som kan användas till rock band 3..

http://www.rockband.com/blog/squier-pricing-release-date

Tydligen kommer den alltså först i mars, i nordamerika.. Jag tänker att det säkerligen kommer ta väldigt lång tid för en sådan gitarr att nå europamarknaden.

Funderade då på att man kanske skulle beställa den från USA när dollarn är så låg också.. men vet någon om tillbehör till xbox fungerar över regioner eller ifall det är kört?

Tycker den verkar grym Försökt lära mig gitarr på vanligt sätt men varit för lat och omotiverad. Lite omedelbar förstärkning och blinkande lampor borde säkert kunna ändra på det där.

Medlem
Medlem

Jag beställde den från thomann.de sedan. De skickade tydligen den igår så får hoppas att mina förväntningar införlivas

Medlem
Skrivet av rostigspik:

Jag beställde den från thomann.de sedan. De skickade tydligen den igår så får hoppas att mina förväntningar införlivas

Berätta gärna när du får den

Medlem
Skrivet av Mesmerize:
Skrivet av rostigspik:

Jag beställde den från thomann.de sedan. De skickade tydligen den igår så får hoppas att mina förväntningar införlivas

Berätta gärna när du får den

Har den hemma nu. Funkar hur bra som helst Hört om att strängar kan vara kassa på att registreras osv men jag hade inga sådana problem. Eventuellt ska jag mecka med den lite ändå mest för att få så bra upptagning som möjligt för att kunna spela med rock band 3 o förstärkare samtidigt (vilket egentligen inte är meningen).

Jag köpte även en gammal akustisk gitarr från dess att jag postade första gången till jag fick rock band gitarren. Så jag har lärt mig att spela lite grann under tiden, men det är fortfarande sjukt svårt i spelet. Dock är dom ganska pedagogiska och alla delar av låtarna går att trycka ner tempot på osv när man ska lära sig. Man blir tvungen att inte titta ner för mycket på händerna när man spelar men det är väl bra egentligen i slutändan, och det står på skärmen var man håller fingrarna.

Jobbigaste är väl priset. 2200kr för gitarren, ~2x450kr för mad catz midi adapter och rock band 3 spelet. Sedan kunde jag inte hålla mig från att dra hem någon DLC låt som jag redan kunde spela lite grann också. Tänker vidare att jag ska köpa ett midiljudkort för att leka med den som midigitarr på datorn, samt köpa en egen förstärkare istället för att låna, så det blir ju inte billigt i slutändan. Men jag är nöjd i alla fall

Medlem
Skrivet av rostigspik:
Skrivet av Mesmerize:
Skrivet av rostigspik:

Jag beställde den från thomann.de sedan. De skickade tydligen den igår så får hoppas att mina förväntningar införlivas

Berätta gärna när du får den

Har den hemma nu. Funkar hur bra som helst Hört om att strängar kan vara kassa på att registreras osv men jag hade inga sådana problem. Eventuellt ska jag mecka med den lite ändå mest för att få så bra upptagning som möjligt för att kunna spela med rock band 3 o förstärkare samtidigt (vilket egentligen inte är meningen).

Jag köpte även en gammal akustisk gitarr från dess att jag postade första gången till jag fick rock band gitarren. Så jag har lärt mig att spela lite grann under tiden, men det är fortfarande sjukt svårt i spelet. Dock är dom ganska pedagogiska och alla delar av låtarna går att trycka ner tempot på osv när man ska lära sig. Man blir tvungen att inte titta ner för mycket på händerna när man spelar men det är väl bra egentligen i slutändan, och det står på skärmen var man håller fingrarna.

Jobbigaste är väl priset. 2200kr för gitarren, ~2x450kr för mad catz midi adapter och rock band 3 spelet. Sedan kunde jag inte hålla mig från att dra hem någon DLC låt som jag redan kunde spela lite grann också. Tänker vidare att jag ska köpa ett midiljudkort för att leka med den som midigitarr på datorn, samt köpa en egen förstärkare istället för att låna, så det blir ju inte billigt i slutändan. Men jag är nöjd i alla fall

Låter ju bra att du inte upplevde några problem. Det är ju som sagt priset som är ganska saftigt men å andra sidan så får man förhoppningsvis vad man betalar för och det bidrar till ett roligt sätt att lära sig spela på.

Vet inte vad du har tänkt att köpa för midiljudkort men har du en hyffsad dator så klarar du dig antagligen lika bra med MIDI-interface så som denna http://www.ordermusic.se/web/Studio/MIDI/MIDI-Interface/MidiS...
Jag använder en sådan själv till mina trummor och det funkar kalas.

Medlem

Jo, den känns ändå välgjord och jag är imponerad över hur bra den fungerar för att vara första generationen av tekniken. Den är lite svår på var jag har fingrarna på de lägsta (högsta?) fretsen nära kroppen, men det blir ändå rätt när strängarna slås till lite grann. Det här med strängar som registreras dåligt verkar även vara enkelt löst genom inställningar på gitarren där allt kan höjas och sänkas till perfektion för den som orkar. Skulle inte förvåna mig om fender går typ +-0 på att sälja dem eftersom det var så mycket nya saker som skulle göras.

Får tacka för tipset om MIDI. Borde räcka med en sådan så länge man fixar lite mjukvara också ja. Fast jag tänker att jag får lära mig lite först nu Några ackord på min akustiska var mycket enklare än att använda fingrarna rätt och slå på rätt sträng hela tiden har jag märkt.

Medlem

Någon som sitter på info om det kommer att komma till sverige? Thomann hade tidigare men har nu tagit bort den....

1
Skriv svar