Varför valde ni Xbox?

Inaktiv

Wii pga att vi är tre killar som bor tillsammans, kul som fan och mario/zelda osv är ju alltid kul, kontrollerna är suveräna också

360 av en enda anledning, GTA IV, men köpte faktiskt Mass Effect o det är ju riktigt skoj så kanske blir man en riktig konsollare till slut..^^ PC för allt annat som är kul att lira

en avstickarfråga som någon snäll kan svara via PM kanske? Varför låter 360n som ett reaplan när jag lirar Mass Effect men är tyst som en mus när jag lirar Gears Of War

Medlem
Skrivet av Aresz:

Wii pga att vi är tre killar som bor tillsammans, kul som fan och mario/zelda osv är ju alltid kul, kontrollerna är suveräna också

360 av en enda anledning, GTA IV, men köpte faktiskt Mass Effect o det är ju riktigt skoj så kanske blir man en riktig konsollare till slut..^^ PC för allt annat som är kul att lira

en avstickarfråga som någon snäll kan svara via PM kanske? Varför låter 360n som ett reaplan när jag lirar Mass Effect men är tyst som en mus när jag lirar Gears Of War

Antagligen för att Mass Effect-skivan behöver snurras snabbare.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem
Skrivet av Aresz:

Wii pga att vi är tre killar som bor tillsammans, kul som fan och mario/zelda osv är ju alltid kul, kontrollerna är suveräna också

360 av en enda anledning, GTA IV, men köpte faktiskt Mass Effect o det är ju riktigt skoj så kanske blir man en riktig konsollare till slut..^^ PC för allt annat som är kul att lira

en avstickarfråga som någon snäll kan svara via PM kanske? Varför låter 360n som ett reaplan när jag lirar Mass Effect men är tyst som en mus när jag lirar Gears Of War

Den läser ganska mkt data i Mass effect då banorna t ex är betydligt större och det kan hända lite mer saker.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Köpte min xbox mest pga priset, 1500 kr med en extra handkontroll, crackdown och dead rising.

Medlem
Skrivet av Deragorn:

Köpte min xbox mest pga priset, 1500 kr med en extra handkontroll, crackdown och dead rising.

begagnad??

Medlem

spelutbudet, utan tvekan, och Live funktionen
xbox360 kontroll > ps3

Medlem

Fanns inga andra alternativ när jag köpte det.. (förutom PS2 men fet chans liksom >.>)

Inaktiv

Prislappen och spelutbudet.

Medlem

Jag köpte det för oblivion. Datan är för uråldrig för det.

Inaktiv

Spelen, live och kontrollen. Inget nytt under solen i denna tråd alltså. Men Xboxen har lyckats bestå hemma hos mig och får mig, likt ingen annan konsol hittills, att välja bort PCn ibland till förmån för TV-spelande. Härligt!


signatur

sibbor: [...]eller hävdar att 60GB PS3 skulle vara en svart, tung, het stekpanna...
Min Blogg: Noir

Inaktiv

valde xbox360 före ps3 pga av spelutbudet...

Inaktiv

Jag hade en gammal xbox som jag gillade starkt, så när jag fick höra om 360n så köpte jag den så klart

Har aldrig fallit för ps, tycker inte om kontrollerna osv

Medlem

var 100% inställd på att köpa en ps3 först, men spelutbudet fick bestämma,mitt bästa elektronik köp på länge.


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

orkade inte vänta på en ps3:a, sen efter ett tag så verkar de som om man gjort rätt val med tanke på spleutbuden och sånt:up:


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Medlem

Köpte precis ett Xbox 360.

Valde det framför mest av prisklassen. PS3 med Blue-ray är like attraktivt som en kackerlacka.

Sen tycker jag om spelutbuden, men skillnaden i min åsikt mellan PS3 och Xbox inte är så stora utan det handla lite åt sidan om också vad man är för lojalkund till.

Medlem

räcker väll med o säga HALO? skönaste spelen, farsan köpte en vanlig xbox för många år sen så satt vi o spela 1an o 2an sen kom 360 o nyhjeter om halo 3 så då blev de en sån o satta o lira me kompisar o fader..

sen har jag ju övervägt o köpa en ps3 oxå för att få spela dom spel som endast kommer till ps3an typ haze, gt 5 o motorstorm värkar tuffa sen kommer de ju fler ps3 xklusiva titlar så blir väll nån gång efter sommaren man köper en om de kommt fler spel

För min del så ser anledningarna ut såhär:

1. Fable 2.
2. Van vid XBOX och inte PS (speciellt handkontrollerna).
3. Priset.
4. Det något större spelutbudet.
5. Kampanj på SIBA som gjorde att jag köpte det tidigare än jag tänkt från början.

Wii fans inte ens med i frågan då jag tänkt köpa ett någon gång framöver ändå, men väntar på fler bra spel till den konsollen.


signatur
Medlem

Halo serien avgjorde det för mig, varför köpa en konsol när du inte kan uppleva det bästa?

Medlem

Köpte min för min bästa polare har det och för att Xbox ägde upp alla PS3 exklusiv titlar :D:D..och såklart har jag inte haft några problem *ta i trä*

Medlem

Köpte kexboxet för Halo 3<33333333333333333333333333333333333333333......


signatur

Wai

Inaktiv

Hade första Xboxen från början. Jag älskade spelet Halo!

Senare beställde vi i huset en Xbox 360 på komplett direkt när den släpptes

JAg skulle kunna köpa en ps3 men det är väl onödigt att använda 2 konsoler istället för en.

1 : Fable
2 : Halo 3
3 : Xbox live
4 : Billigt

Medlem

Mass Effect. Nuff said. Sen att konsolen är den absolut sämst byggda konsol som finns är en annan sak. Så otroligt ostabil så det finns inte. Gir från Invader Zim är stabilare.


signatur

Mucha shaka paka

Medlem

Spelen såklart:up:


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Inaktiv
Skrivet av WarpGuN:

var 100% inställd på att köpa en ps3 först, men spelutbudet fick bestämma,mitt bästa elektronik köp på länge.

Funderade faktiskt hur du ´kunde svängt över så plötsligt,, Minns att du försvarade PS3 rätt friskt och tyckte MS var usla etc,, Menar inget illa nu men intressant hur vinden kan vända ^_ ^

men mina punkter

* spelen
* priset
* live
* kontrollerna

samt att jag har nåt i bakhuvudet mot Playstation,, Kan inte riktigt sätta fingret på det :I

Medlem

Spelen, billigare än ps3, har första xboxen, xbox live, kontrollerna=120ggr skönare, Gratis korv, cola och stolar i kön på spel releaser:P


signatur
Inaktiv

För spelen, främst Halo såklart.. samt mjukvaran i övrigt med Live, streaming etc etc.

Även för handkontrollen, tål inte plasticfantastic PS3 kontrollen.

Medlem

Den var först. Så enkelt var det för min del.

När dom väl släpptes så valde jag Wii och PS3 också hehe. Man kan inte ha för många leksaker.


signatur
Medlem
Skrivet av Nukem:

för exbox e bäst!

Nä det är spelen till som är kul, om du bara hadde lådan men inga spel till?


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

valde den nästan men jag ändrade mig till ps3 i sista stund kanske ska köpa en när fable 2 släpps


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Jo det har ju dom bästa spelen och bästa priset. Mest och bara därför


signatur

C OL O R

123
Skriv svar