Medlem
Vilket RPG?

Vilket RPG är bäst? Vill gärna ha stora öppna landskap, och lång playtime. Gärna snygg grafik och snygga effekter.

Har funderat på Oblivion och något Fallout, kanske även Dragon age. Mass effect har jag redan spelat på pc och tyckte inte att det var så värst kul

Gärna något som är någorlunda(200kr) billigt då jag även spelar andra spel.

Medlem

Du sa det själv - Oblivion och Fallout. Jag skulle sätta slantarna på Oblivion, framförallt med tanke på att uppföljaren Skyrim kommer den 11/11. Skön uppvärmning.

Inaktiv

Morrowind och Oblivion. Om du orkar med att sitta med ett Megadrive eller emulator kan du spela Landstalker som är jävligt bra (grafiken var dock ball 1992).


signatur

Jag vill ha page....

Baldur's Gate.

Inaktiv

Neverwinter Nights.


signatur

Jag vill ha page....

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Baldur's Gate.

Låter definitivt som Baldur's Gate!


signatur

Have a good time!

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Baldur's Gate.

Tror du missade , Gärna snygg grafik och snygga effekter. BG var riktigt snyggt när det kom och designen är fortfarande grymt härlig. Men det gör sig verkligen inte i hd upplösningar :(.

Har själv försökt spela om Baldurs Gate serien flertalet gånger men ui'n får mig att ge upp varje gång.

Oh what one would do for a remake of Baldurs Gate.

Land Of Lore - Guardians Of Destiny, kom för länge, länge, länge sedan i en galax alldeles bredvid vår.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Fable kanske? Inte så "öppet" men mysigare än de flesta. Pröva annars Fallout tycker jag.

Medlem

Om du vill ha "stora, öppna landskap" och inte gillar Mass Effect så ska du nog akta dig för Dragon Age. Jag bidde grymeligen besviken på den serien.

På Xbox finns det dock lite att välja på. Oblivion och Fallout är redan nämnda. Sen har du lite mindre aktörer som Divinity 2, Two Worlds 2 (undvik ettan hehe), Arcania Gothic 4 och Sacred. Arcania, Divinity och Two Worlds ligger väl närmast Oblivion (dock i 3e person) i stil medan Sacred är i samma ven som Diablo och liknande med en bautastor värld att utforska.


signatur
1
Skriv svar