Xbox 360 högtalare

Medlem
Xbox 360 högtalare

Hej!
Köpte en ny skärm idag och det visade sig att den inte hade några högtalare
Så nu undrar jag om det finns nån sorts högtalare man kan koppla till en xbox 360?
mvh Chrille

Medlem

Du kan ju alltid göra som jag och koppla ljudet genom datorn (antar att du använder samma skärm till datorn eller?)

Alternativt kan du ju koppla in en vanlig stereo som har Line-in kontakter.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Så om jag kopplar skärmen till datorn, så kommer ljudet från dom högtalarna samtidigt som jag spelar på xboxen?

Medlem

Du kan skaffa en sådan (fast denna har hane på RCA kontakterna, det ska vara hona på båda ändarna om du nu inte vill använda 3,5mm hane för att koppla till datorn i en ljud in kontakt, eller annat):
Bild

Det heter:

RCA hona > 3,5mm hona

Medlem

Det är bara det att skärman inte har några andra kontakter än en DVI och el uttag :/
Dfr undrade jag om det gick att koppla via xboxen?

Medlem

Jag använder DVI till xboxen från min datorskärm med ljud, funkar bra.

Det du behöver är:

- RCA-hona länk
- Adapter för optiskt ljud länk
- DVI-kabel länk
Finns också som en meter här

Väldigt simpelt och du kan köpa ett par vanliga datorhögtalare, har använt det i ungefär ett halvår nu

Inaktiv

Lite för lite info om vad du har tänkt dig eller vad du har för budget men det finns lite olika sätt du kan få ljud från din xbox.

Personligen kör jag med en 2 kanalsstärkare och till den har jag kopplat högtalare. Detta är en ganska vanlig setup, du leder ljudet till en förstärkare som sen förmedlar ljudet. Hur man leder ljudet beror då på vad du har för förstärkare, vissa tar hdmi, andra tar RCA och vissa tar optisk.
Om du inte har tillgång till en förstärkare men vill ha ljud ändå så kan man använda aktiva högtalare. Denna typ av högtalare har, enkelt uttryckt, en inbyggd förstärkare så de behöver bara en signal till sig för att spela upp ljud. Exempel på såna har du HÄR & HÄR

Det viktiga för de aktiva högtalarna är att det finns ingångar för de jag nämnde tidigare och det vanligaste för dessa system är just RCA varianten. Vet ej om Logitech variant jag länkade till fungerar men av vad jag kunde läsa så ska det gå fint. Kolla med dem i butiken eller någon annan som vet innan du köper något bara.

Liten varning bara, ska du köra bild ut via hdmi och ljud ut via RCA så måste du antingen ha tillgång till Adaptern för optiskt och rca som Wake länkade till tidigare eller modifiera orginal/inköpt valfri kabel. Orginalkabeln tillåter nämligen inte att man kör ljudet separat av någon anledning trots att det fungerar utmärkt. Jag köpte en GAME-komponentkabel och sågade lite i så fick allt plats.

MVH


signatur

äldre än dig!

1
Skriv svar