Xbox One Hype-tråd!

Inaktiv
Xbox One Hype-tråd!

Med next-gen nästan runt hörnet så tycker jag att det är dags för en Hype-tråd om Xbox One.

Jag kommer att lägga text,bilder och video på allt vi vet om alla spel som kommer att finns på Xbox One här.

Kan börja med en lista över alla launchspel!

Assassin's Creed IV Black Flag (Ubisoft, Ubisoft)
Battlefield 4 (DICE, Electronic Arts)
Call of Duty: Ghosts (Infinity Ward, Activision)
Crimson Dragon (Grounding/Land Ho!, Microsoft Studios)
Dead Rising 3 (Capcom Vancouver, Microsoft)
FIFA 14 (EA Sports, Electronic Arts)
Fighter Within (AMA Ltd., Ubisoft)
Forza Motorsport 5 (Turn 10 Studios, Microsoft Studios)
Just Dance 2014 (Ubisoft Paris, Ubisoft)
Killer Instinct (Double Helix, Microsoft Studios)
LEGO Marvel Super Heroes (TT Games, Warner Bros. Interactive)
Lococycle (Twisted Pixel, Microsoft Studios)
Madden NFL 25 (EA Sports, Electronic Arts)
NBA 2K14 (Visual Concepts, 2K Sports)
NBA Live 14 (EA Sports, Electronic Arts)
Need for Speed: Rivals (Ghost Games, Electronic Arts)
Peggle 2 (Popcap, Electronic Arts)
Powerstar Golf (Zoe Mode, Microsoft Studios)
Ryse: Son of Rome (Crytek, Microsoft Studios)
Skylanders: Swap Force (Vicarious Visions, Activision)
Watch Dogs (Ubisoft Montreal, Ubisoft)
Zoo Tycoon (Frontier Developments Ltd., Microsoft Studios)
Zumba Fitness: World Party (Zoë Mode, Majesco)

Tjock text är exklusiva spel till Xbox One.

Gällande spelen så kan vi börja med lite

Killer Instinct!
[info]Klassikern Killer Insinct återuppstår på Xbox One. Spelet utvecklas av Double Helix och Rare. Spelet kommer att skickas ut med 6 karaktärer, tidigt 2014 så kommer 2 nya. Spelet kommer vara gratis att ladda ner och kommer då med en karaktär, Jago. Man kan köpa ytterligare karaktärer för $4.99 / £3.99 / €4.99 st. Man sparar 50 % om man köper Combo Breaker Pack då får man alla 8 karaktärer, som då kostar $19.99 / £16.99 / €19.99. Ultra Edition kostar $39.99 / £34.99 / €39.99, i paketet får man alla 8 karaktärer, alla skins, extra saker och även det "original" Killer Instinct arcade game.[/info]

För spelarna som inte vill göra långa combos finns nu Ultra Enders i Killer Instinct.

Orchid!

Sadira!

Chief Thunder!

Dojo!

Andra saker om Killer Instinct

Nya soundtracket!
[https://soundcloud.com/mickgordon/killer-instinct-2013-music]

Dead Rising 3
[info]Populära zombieslaktarna kommer exklusivt till Xbox One. Dead Rising 3 utspelar sig 10 år efter händelserna i Dead Rising 2. Man spelar som mekanikern Nick Ramos. Världen kommer vara helt öppen utan laddningstider och världen kommer vara större än Dead Rising 1 och Dead Rising 2 världar tillsammans. Spelet kommer att använda både Kinect och SmartGlass. Spelet utvecklas av Capcom Vancouver.[/info]

Nya intervju med utvecklarna av Dead Rising 3. Tar upp saker som Co-Op och Kinect.

http://www.polygon.com/2013/10/7/4808480/dead-rising-3-is-a-co-op-paradise-chocked-with-kinect-enabled-taunts

Forza 5
[info]
Populära racingserien får en uppföljare på Xbox One. Spelet kommer att köras i 1080p och 60fps. Spelet kommer använda Microsofts Cloud-tjänst för funktionen Drivatar.[/info]

Ny trailer från Forza 5, riktigt cool.

(2013 Audi S4)

Tillgängliga bilar för tillfället.
1954 Mercedes-Benz 300SL Gullwing Coupe
1965 Alfa Romeo Giulia Sprint GTA Stradale
1965 MINI Cooper S
1965 Shelby Cobra 427 S/C
1970 Chevrolet El Camino SS 454
1971 AMC Javelin-AMX
1971 Lotus Elan Sprint
1976 Ferrari 312-2
1976 McLaren M23
1977 Pontiac Firebird Trans Am
1985 Ford RS200 Evolution
1987 RUF CTR Yellowbird
1991 GMC Syclone
1991 Mazda #55 787B
1993 McLaren F1
1994 Mazda MX-5 Miata
1995 Mitsubishi Eclipse GSX
1998 Eagle Talon TSi Turbo
1998 Ferrari #12 Risi Competizione F333 SP
1999 Dodge Viper GTS ACR
2000 Ford Mustang Cobra R
2003 BMW M5
2003 Nissan Fairlady Z
2003 Toyota Celica SS-I
2003 Volkswagen Golf R32
2004 Subaru Impreza WRX STi
2005 Dodge SRT4 ACR
2005 TVR Sagaris
2009 Ferrari California
2009 Jeep Cherokee SRT8
2009 Zonda Cinque Roadster
2010 Audi R8 5.2 FSI Quattro
2010 Audi TT RS Coupe
2010 Maserati GranTurismo S
2010 Mazda Mazdaspeed 3
2011 Audi RS3 Sportback
2011 Bugatti Veyron Super Sport
2011 Cadillac CTS-V Coupe
2011 Ford F150 SVT Raptor
2011 Kia Cee'd
2011 Koenigsegg Agera
2011 Lamborghini Gallardo LP570-4 Superleggera
2011 McLaren MP4-12C
2011 Peugeot 308 GTI
2012 #1 Audi Team Joest R-18 e-tron quattro
2012 Aston Martin Vanquish
2012 Chrysler 300 SRT8
2012 Dallara #28 Andretti Autosport DW12
2012 Ferrari F12berlinetta
2012 Hyundai Veloster Turbo
2012 Pagani Huayra
2012 Scion TC
2012 Vauxhall Astra VXR
2013 Audi S4
2013 Dallara #12 Team Penske Dallara
2013 Dallara #15 Target Rahal Letterman Dallara DW12
2013 Dallara #9 Target Ganassi Dallara DW12
2013 Ford Focus ST
2013 Ford Mustang GT500
2013 McLaren P1™
2013 SRT Viper GTS

Banor

(Bathurst)

(Lauterbrunnen)

(Silverstone)

(Laguna Seca, CA)

Ryse: Son of Rome
[info]
Ryse: Son of Rome utvecklas av Crytek och drivs av deras nya CryEngine. Man spelar som den Romerska generalen Marius Titus. Vi vet inte så mycket utav handlingen än så länge.

ViDoc!
[/info]

Nytt gameplay!
http://www.dailymotion.com/video/x15kjfe_ryse-son-of-rome-silencing-the-barbarians-stage-demo-eb-expo-2013_videogames

Crimson Dragon
[info]
En spirituell uppföljare till Panzer Dragoon serien. Panzer Dragoon seriens skapare Yukio Futatsugi utvecklar även detta spel. Man kan spela antingen med en vanligt handkontroll eller Kinect. Spelet kommer kosta 20 dollar och kommer att släppas som digital download. Spelet kommer även att ha multiplayer.[/info]

Announce Trailer!

Trailer från TGS!

Uppdatering!!!

Nytt gameplay från Killer Instinct med b.la. Sabrewulf vs Glacius!

Ny trailer från Forza 5 med Jeremy Clarkson!

Ny storytrailer från Ryse! Ser sjukt bra ut!

Nya bilder in-game, in-engine på ett av de senaste Xbox One-builds. Ser helt jävla otroligt ut.

Vilka launchspel ser ni mest framemot? Själv tycker jag att Killer Instict och Dead Rising 3 är de mest intressanta.

Medlem

Bra initiativ. Förhoppningsvis kan vi alla FZare hålla tråden ren från flamewars.
Går ju att göra en PS4 Hype tråd ifall det finns intresse för det


signatur

Rwa?

Inaktiv

Woho, wooboodoo woop woop.

Dies ist meine wassermelone!

Meine.

Kommer följa tråden med spänning.

Medlem

Är delad. Efter Microsofts misslyckade kampanj och Halo:seriens sjunkande kvalitet om man nu vill uttrycka sig så finns det inte mycket kvar så jag håller kärt hos Xbox längre.

Vi får se vad som händer.


signatur

Everybody needs help.

Medlem
Medlem

När man kollar på spelen finns det ingenting som lockar mig till att köpa en av de nya konsolerna överhuvudtaget.
Visst Halo4 var riktigt kul, och antar uppföljaren kommer ta med mig på nya äventyr igen, men blir verkligen inte hypad eller lockad till att köpa.

Inaktiv

Jag ser väldigt mycket fram emot detta i BF4:

"...with Kinect, we’re looking into features that enhance the controls including peeking and leaning and tracking head movement as well as incorporating voice commands."

http://news.xbox.com/2013/09/games-battlefield-4-qa

Medlem

Tycker du skall uppdatera din första post med nytt material. så blir det inte utspritt (Slipper man leta sen när det blir lite fler sidor)


signatur

Rwa?

Inaktiv
Skrivet av Annanaz:

Tycker du skall uppdatera din första post med nytt material. så blir det inte utspritt (Slipper man leta sen när det blir lite fler sidor)

Your wish is my command! Har uppdaterat första posten nu! Hur tar man bort gamla inlägg då?

Medlem
Skrivet av KingenOgge:
Skrivet av Annanaz:

Tycker du skall uppdatera din första post med nytt material. så blir det inte utspritt (Slipper man leta sen när det blir lite fler sidor)

Your wish is my command! Har uppdaterat första posten nu! Hur tar man bort gamla inlägg då?

Fanns en knapp som hette radera förut, den verkar vara borta då?


signatur

Rwa?

Medlem

Ser framemot det hela mycket. Måste ta bilder imorn för att sälja mitt xbox+spel. För att ha råd med förbokning för att få D1:ED. Ser mycket framemot Ryse son of rome, forza 5, sedan titanfall all the way tycker synd om folk som köper ps4 och inte förstår förens efteråt. Sen cod:ghosts ändå får ser var det blir av det hela. Har alla spelen som jag hade på xboxen typ på pc så... Dock blir det AC4 på PC tror jag, behåller även min scuf kontroll hoppas på en adapter om inte kan man iaf använda den till pc.

Medlem

Forza verkar ju frukansvärt fint, det blir nog något det


signatur

Man måste klippa det långa strået långsamt, annars halkar man i hinken.

Inaktiv

Ska köpa mig en XBOX ONE i slutet av nästa år 2014,men ändå behålla min xbox 360 som jag verkligen älskar.Ser fram mot spelet the DIVISION til XBOX ONE.

Medlem
Skrivet av laxan96:

Ser framemot det hela mycket. Måste ta bilder imorn för att sälja mitt xbox+spel. För att ha råd med förbokning för att få D1:ED. Ser mycket framemot Ryse son of rome, forza 5, sedan titanfall all the way tycker synd om folk som köper ps4 och inte förstår förens efteråt. Sen cod:ghosts ändå får ser var det blir av det hela. Har alla spelen som jag hade på xboxen typ på pc så... Dock blir det AC4 på PC tror jag, behåller även min scuf kontroll hoppas på en adapter om inte kan man iaf använda den till pc.

Haha ,ursäkta men, va??

Jag vill verkligen inte tjaffsa, men med sånt där trollande så. . .
Jag ser själv väldigt mycket fram emot Xbox One, och tänkte först importera en. Men det får bli en PS4 först nu. Men ditt uttalande om att vi som köper PS4 gör ett misstag är ju smått skrattretande, och du är ju uppenbarligen inte så påläst. Men skitsamma

Whatever floats your boat!

Skål!

Medlem
Skrivet av Vintersorg:
Skrivet av laxan96:

Ser framemot det hela mycket. Måste ta bilder imorn för att sälja mitt xbox+spel. För att ha råd med förbokning för att få D1:ED. Ser mycket framemot Ryse son of rome, forza 5, sedan titanfall all the way tycker synd om folk som köper ps4 och inte förstår förens efteråt. Sen cod:ghosts ändå får ser var det blir av det hela. Har alla spelen som jag hade på xboxen typ på pc så... Dock blir det AC4 på PC tror jag, behåller även min scuf kontroll hoppas på en adapter om inte kan man iaf använda den till pc.

Haha ,ursäkta men, va??

Jag vill verkligen inte tjaffsa, men med sånt där trollande så. . .
Jag ser själv väldigt mycket fram emot Xbox One, och tänkte först importera en. Men det får bli en PS4 först nu. Men ditt uttalande om att vi som köper PS4 gör ett misstag är ju smått skrattretande, och du är ju uppenbarligen inte så påläst. Men skitsamma

Whatever floats your boat!

Skål!

Hypen tog över min hjärna halvt om halvt. Men dock tycker jag ändå synd om de folk som blivit överumplade av hypen av PS4 på det sättet att det spelar ingen roll vad sony gör/gjort. Sedan känns det som en väldigt fattig lista med bra launch spel just nu iaf.

Inaktiv

Lite nyheter som FZ tydligen inte vill ta upp trotts tips.

Xbox One kommer att kunna köra Windows 8.1 appar:

http://www.dailytech.com/Confirmed+Windows+81+Apps+Will+Run+o...

Games with Gold blir permanent som troligen då även kommer att gälla One lite senare:

http://news.xbox.com/2013/10/xbox-360-games-with-gold

Inaktiv

THE DIVISION:up:

Inget som gör mig helt salig i den spellistan än, men det finns mycket gott att vänta i åren som kommer.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Hade väldigt svårt och bestämma mig över vilken konsol man skulle välja. Men tro att i slutändan handlar det inte om vilken konsol det är, utan vilka spel man är ute efter. O nu föredra jag dead rising 3 och forza förre killzone och knack.

Medlem

Quantum Break!

Medlem

Har varit väldigt kluven, har alltid varit ett xbox fan, men efter all skit vi här i norden har fått börjar mitt tålamod tagit slut. Men som sagt ett xbox fan som man är har jag lite frågor, OM jag nu skulle vilja importera ett xbox one från ex. Microsoft.de hur blir det med språket då när det väl släpps i Sverige, kommer jag kunna ändra till svenskt språk både på kinect och själva lådan. Tycker det är sånt här microsoft ska gå ut med direkt speciellt till oss som kanske inte har xbone lanserad där man bor än, så det underlättar om man vill importera. Ursäkta samt min sär/slarv skrivning. Mvh

Medlem

Kan inte svära på det, men ja importerar du eu versionen ska fungera med andra versioner med så kommer du kunna byta till svenska när xbox one nordic släpps i sverige men då får du vänta tills minst juli

Det man får tänka på att du får ändra region till typ uk/us så du kan ladda ner spel , ska du byta tillbaka så måste du vänta 4mån..


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Tack så mycket för hjälpen bli o importera en krysslåda lik förba**** då :)!

1
Skriv svar