xbox videostreaming hjälp!

Medlem
xbox videostreaming hjälp!

Hej alla! Skulle verkligen uppskatta lite hjälp med xbox360 streaming, när jag går in på video library och sen väljer jag min pc och sen foldern filmen ligger i så fastnar xboxet på opening, och det hjälper inte att starta om den heller. Jag har försökt att stänga av media sharing och sätta på det igen via wmp ( windows media player ) men det funkade inte heller, någon som vet vad detta kan bero på? Dessutom när jag försöker stänga av konsolen med kontrollen för bilden fastnar ju som sagt på opening så går det inte heller då måste man gå till konsolen och stänga av den på knappen... Dock ibland så går det att se fillmen, eller lite av den efter en 20 min om inte mindre så fastnar det på loading, så själva stream processen går jättesegt!

.avi är det och codecs vet jag inte vad jag har, använder xbox360 trådlös adapter och xbox live funkar osv.

Kan detta bero på min trådlösa nätverksadapter jag har ? jag tror det har antagligen med det att göra eller med mitt näverk..dock så har det gott snabbt som attans att streama t.ex. igår och torsdags.

jag har testat pinga mitt xbox360s ip adress med, och får request timed out..

Medlem

Jag hade liknande problem, Ibland funkade inte filmen, ibland kunde man se halva, Men det löste sig genom att jag gjorde... Ingenting

Testa att dra en nätverkskabel imellan! Trådlöst är ju sjukt mycket segaren en fast lina.

Medlem

Det bästa tipset jag kan ge till din angående videostreamning via Windows Media Center till Xbox är att: DEN SUGER. Om du vill få det att funka bra så ska du ladda ner någon av de många plug-ins som finns. Tex. Transcode360, det gör så du kan streama alla typer av filmer t.om .iso, tar lite kraft på datorn och lite plats men fungerar alltid

Inaktiv

Tversity

Nuff said

Medlem

Varför kan dom inte göra en kopia på XBMC till 360? om ett gäng glada amatörer gjorde det för typ 8 år sen borde M$ kunna göra om det med bättre hårdvara? Älskar min gamla xbox..

Inaktiv

Jag använder WMP 11, tycker det fungerar ganska bra, i alla fall till musik. Till film går det sådär. Men som sagt tidigare, pröva med en nätverkskabel så borde det fungera bättre.


signatur

couldnt care more

Inaktiv
Skrivet av shmutt:

Det bästa tipset jag kan ge till din angående videostreamning via Windows Media Center till Xbox är att: DEN SUGER. Om du vill få det att funka bra så ska du ladda ner någon av de många plug-ins som finns. Tex. Transcode360, det gör så du kan streama alla typer av filmer t.om .iso, tar lite kraft på datorn och lite plats men fungerar alltid

Vet du om man kan föra över DLC via den från datorn till 360 spel?


signatur

Coca Cola,Candy,Bed,Computer,Xbox 360,No school is what I need ^^

Medlem

tva tips, se till att wmp file sharing e tillatet i brandvaggen. och sen se till att ditt natvark e privat och inte public. har man den pa public sa e det en massa restrictions som kan strula till det.

1
Skriv svar