Blocka spotify från internet?

Medlem
Blocka spotify från internet?

hej på er!

Jag och min tjej köpte precis Pre spotify för 99kr månaden.
Jag har tyvärr inte lust att lägga ut 200kr månaden så vi båda ska kunna lyssna lite på musik.
Så nu undrar jag hur man blockar spotify från min dator så jag kan köra Offline.
Det ska va enkelt o sätta på och av och det får bara va på min dator.

Några förslag?


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Avstängd

Antingen så kör du windows brandväggen och blockerar outbound.

Eller så kör du cmd, skriver netstat, kollar vilken adress spotify pratar med och blockerar den i hosts.

Vet inte något program som kan göra det behändigt faktist

Fråga: Du vill ha tillgång till all musiken i flera månader men ändå inte betala 99kr/månad? Hur hade du då tänkt efter att månaden har gått? Ifall du tillåter spotify till det stora vida Internet igen så kommer den ju synca med servrarna som ser att du inte har betalat.

Annars kan du alltid stänga av Spotify i brandväggen. Should do the trick.


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem
Skrivet av master_chrille:

Fråga: Du vill ha tillgång till all musiken i flera månader men ändå inte betala 99kr/månad? Hur hade du då tänkt efter att månaden har gått? Ifall du tillåter spotify till det stora vida Internet igen så kommer den ju synca med servrarna som ser att du inte har betalat.

Annars kan du alltid stänga av Spotify i brandväggen. Should do the trick.

nej nej! Vi kommer ha kvar spotify! men vi kan ju inte sitta båda 2 på samma acc! Och har inte lust att lägga ut 200kr för få lite musik. så hon kör online och jag offline! Redan testat o det funkar!

Jag har testat det med brandväggen men det funkar inte


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Okej, så hon kör online på sin dator samtidigt som du kör offline på din? Varför?


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem

För att slippa o betala 200 kr ? Då behöver man bara betala 100kr månaden ist. Spotify har ju en Offline grej så du kan lyssna på musiken när du är offline


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Jag fattar ingenting av vad du försöker förklara. Ger upp.


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem

Vad är det du inte förstår?

Om man spelar musik i spotify på dator 1, och sedan startar spotify på dator 2, så pausas automatiskt musiken på dator 1.
Man kan alltså bara köra en dator åt gången.

Det finns däremot något som kallas för offline playlists, där man sparar musiken lokalt på sin dator.
Om man lagrar musiken lokalt för att sedan blockera åtkomsten till internet, så kan alltså både dator 1 och 2 spela musik med hjälp av samma spotify account samtidigt.

Medlem
Skrivet av Zlampan:

Vad är det du inte förstår?

Om man spelar musik i spotify på dator 1, och sedan startar spotify på dator 2, så pausas automatiskt musiken på dator 1.
Man kan alltså bara köra en dator åt gången.

Det finns däremot något som kallas för offline playlists, där man sparar musiken lokalt på sin dator.
Om man lagrar musiken lokalt för att sedan blockera åtkomsten till internet, så kan alltså både dator 1 och 2 spela musik med hjälp av samma spotify account samtidigt.

Helt rätt! Men nu har vi bara ett litet problem kvar. Hur lyckas man att spärra så det inte får åtkomst på ett enkelt sätt och ska va rätt enkelt o avaktivera om man nu vill använda spotify på datorn "online"


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem

Kan man inte bara köra i offline mode?

Medlem

Offline mode finns inte i desktopapplikationen, endast på mobilen.
Iaf så vitt jag vet. Kanske är värt att kolla upp närmre.

Medlem
Skrivet av Zlampan:

Offline mode finns inte i desktopapplikationen, endast på mobilen.
Iaf så vitt jag vet. Kanske är värt att kolla upp närmre.

Det finns drog ur kabeln o testade att logga in och det gick

Elffors: För att kunna komma in i Offline mod måste du tappa internet. Fick inget som du kan trycka på "Offline mod"

Inte så jag kan hitta iaf.

Det värsta är ju att spotify använder flera stycken olika porter och ip adresser. p2p har jag till och med hört!


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Inaktiv

Blocka i brandväggen, det enda enkla valet

Medlem
Medlem
Skrivet av xermalk:

Skulle rekommendera Comodo Firewall
http://personalfirewall.comodo.com/free-download.html
http://www.mjukvara.se/Comodo-firewall.
Du kan också använda den inbyggda brandväggen i Windows.
http://www.trishtech.com/win7/block_a_program_in_windows_fire...

Edits: länkar.

Thanks! Windows brandväg funkade fint! Föra gången jag var inne i Windows brandväg (start<control panel< windows firewall) så såg det ju inte ut så kan jag säga!


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem

Ps: Nu sitter jag o min tjej på samma acc, jag i offline mod och hon med online mod.


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem

Skönt att du fick det att funka

1
Skriv svar