Chrome har blivit elakt.

Medlem
Chrome har blivit elakt.

Hej alla!

Någon med bra hjärna som kan tipsa lite.
Jag har länge kört med Chrome. Gillar det. Eller kanske bara gammal vana.

Men nu vill det sig inte. Om jag går ut på nätet med Chrome så fungerar allt som förr. Men om jag klicker på en länk i tex ett nyhetsbrev så hinner jag fika innan sidan öppnar sig.

Funkar utmärkt med Explorer och Firefox. Det bara blev så en dag för några veckor sen eller så. Har provat allt jag kan komma på.

Har lite olika speglingar på installationer som jag provade med men icke. Provade till slut en helt färsk installation. Bara Windows Mail och Chrome. Men nix! Trögt som snorlåma i midvinterns kalla natt när Bore tar i med hela armarna.

Någon?

Jag vill köra med Chrome.

Medlem

Märkligt. Chrome har funkat skit för ett antal år sedan kommer jag ihåg men inte så kasst som du beskriver det. Låter nästan som om att du fått in något virus i burken. Du har inte lyckats installera något konstigt tillägg till Chrome som kanske segar ner?

Här hittade jag något som kan läsa:

https://productforums.google.com/forum/#!topic/chrome/kPefkeK...

Medlem

Nej inget bus. Har ju även provat med en nyinstallation. Men det var en intressant länk. Kanske det är den senaste uppdateringen av Chrome som spökar helt enkelt.

Chrome har blivit sämre med åren. De håller hela tiden på och uppdaterar. Förbättrar vissa saker, förstör andra. FZ och Chrome är ingen bra kombination längre.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Chrome har blivit sämre med åren. De håller hela tiden på och uppdaterar. Förbättrar vissa saker, förstör andra. FZ och Chrome är ingen bra kombination längre.

Chrome fungerar klockrent för mig på FZ

Skrivet av von_lidl:
Skrivet av walter_iego:

Chrome har blivit sämre med åren. De håller hela tiden på och uppdaterar. Förbättrar vissa saker, förstör andra. FZ och Chrome är ingen bra kombination längre.

Chrome fungerar klockrent för mig på FZ

I am glad för din skull


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av von_lidl:
Skrivet av walter_iego:

Chrome har blivit sämre med åren. De håller hela tiden på och uppdaterar. Förbättrar vissa saker, förstör andra. FZ och Chrome är ingen bra kombination längre.

Chrome fungerar klockrent för mig på FZ

I am glad för din skull

Då är v två!

Medlem

Tycker också Chrome har fungerat ypperligt, har endast haft ett problem när Chrome "tappade" mina inställningar, bokmärken i profilen den hade skapat - och det var åratal sedan.

Är däremot mer glad över att iCloud har fått Chrome integration så mina bokmärken synkas mellan iPhone och iPaden.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Inaktiv
Skrivet av walter_iego:

Chrome har blivit sämre med åren. De håller hela tiden på och uppdaterar. Förbättrar vissa saker, förstör andra. FZ och Chrome är ingen bra kombination längre.

Håller med!

Chrome har blivit sämre. Krascher och laggigt väldigt ofta. Tråkigt att man pumpar in skit i webbläsaren. Spel, appar och annat skit. Jag valde Chrome för att det var jävligt snabbt och enkelt. Men verkar ha gått tillbaka.

Idag kör jag IE och Firefox när det krånglar för Chrome.

Medlem

Du kör inte adblock?
Ibland blir vissa sidor galna och vägrar ladda alls eller toksegt för att man blockar en del som ska visa reklam och resten av sidan väntar på klartecken...

Medlem

Google chrome är väl den läsare som fungerar bäst för mig generellt tyvärr, olika uppleveler kan bero på dåligt uppdaterade tillägg alt. ej fungerade.

Gällande deras synkning så är den sisådär använder xmark för att synka mellan olika enheter enda gången det kan spöka är ifall du blandar synkning mellan chrome och ex firefox.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

1
Skriv svar