Dawn of War 2 - Megaproblem vid start

Medlem
Dawn of War 2 - Megaproblem vid start

Tja FZ.

Har jätteproblem med att få igång mitt Dawn Of War 2.

Spelet använder steam. Jag köpte spelet för typ 8 månader sedan och då funkade det bra. Har inte spelat på ett par månader nu men blev sugen att lira lite nu när Starcraft 2 betan la ner. Iaf här är en beskrivning av problemet:

Jag laddar ner spelet, via steam, installerar det, allt är frid och fröjd, funkar bra. Sedan när jag ska starta spelet så är det 1/4 "First time Installation" där den första filen som skall installeras är Microsoft VC Redist Package. Vilken vet jag inte men nån C++ är det. Här i ligger mitt problem.

Installationen slutförs aldrig. Tror det har hänt en gång av 20 att processen har gått vidare till 2/4 och då är det Windows Live som skall installeras. I alla fall så hakar min dator upp sig... Under installationen så börjar det med att jag inte kan öppna nya websidor. Jätteknasigt. Försöker jag öppna Mina Dokument eller liknande så hänger sig allt... Explorer.exe slutar funka, kan inte klicka på någonting, ibland stannar datorn helt till i någon minut för att sedan vakna till liv i några sekunder innan den stannar igen.

Jag har provat att låta datorn vara ifred helt under tiden installationen genomförs; stänga alla program och låta installationen arbeta. Jag väntade i 2 timmar innan jag ens rörde datorn och då var installationen fortfarande på 1/4 (VC Package).

Jag har provat att installera senaste Microsoft VC Redist package manuellt samt Games For Windows Live manuellt, men den vill fortfarande genomföra installationen och problemet kvarstår.

Jag har provat att avinstallera samtliga C++ och Games For Windows Live filer men problemet kvarstår.

Jag har vart inne på Dawn of War 2 forumet och kollat igenom trådar och FAQ men hittar inget som kan hjälpa. Jag kan heller inte göra en post på forumet där för mitt activation e-mail kommer aldrig ._.

För att sammanfatta det hela så har jag ingen aning om vad som är fel eller hur jag skall åtgärda det. Jag vänder mig till er experter på FZ! Help me FragZone - You're my only hope!

samma problem här har du löst det?

Medlem

Jag vet inte vad som kan var fel, men testa med att starta upp med administratörsbehörigheter. Kolla så att rätt version av .Net Framework och så vidare är installerade också.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

1
Skriv svar