Enormt problem med Skype och Micrövsoft

Medlem
Enormt problem med Skype och Micrövsoft

Ja, alla ni som känner mig, jag är tillbaks, med ett nytt problem hos en ny storlirare inom datavärlden.
Denna gången Microsoft och deras tjänst Skype.

Allt började med någon vanlig kväll så irriterade skype "kontakt online" popup mig, så jag fick spontantanken att helt enkelt logga ut, no biggie.
Jag kollade på film därför gjorde jag så, vet att man kan sätta "stör ej" men men.

Så jag stängde av datorn och startade datorn som vanligt nästa dag och då dök Skype upp som vanligt och bad mig att logga in, "ja just fan jag loggade ju ut"

Skrev in mitt lösenord och så sade den "fel lösenord" blev fundersam för jag har ett par standardlösenord på alla konton jag har, och börja gå igenom alla, nähepp det funkade ickeee

Så då började processen med att återfå sitt lösenord och jag klicka på "glömt lösenord" och skrev in min mail, och den sa att den hade skickat informationen till mailen

Vilket jag även fick, MEN... Då var det mitt "microsoft konto" den gav lösenordet till, jag testade det med Skype och det funkade att logga in men det var ett HELT annat konto, nämligen mitt gaaaaamla konto med Messengerkontakter på... Jag tänkte "wtf, nä detta var fel" så börjar jag fundera hur fan jag ens ska få tillbaks kontot...

Jag tänkte helt enkelt "fuck it, det får vara" så jag skapade ett nytt på min "syster-mail" som nästan är likadant, och då funkade det, ett par månader, och idag är vi nu här, igen, med exakt samma symptom

Jag var utloggad, tänkte logga in precis nu och jag VET mitt lösenord och användarnamn men exakt samma fenomen

Dessutom vet jag av min polare som jag har på skype att mitt gamla konto har ett helt annat visningsnamn "Richard" någonting, 99% hackat med andra ord

Och nu detta kontot, han försökte lägga till mig i samtalet innan han visste att jag inte kunde logga in, sa att jag var online men när han skulle lägga till kom felet upp att han kan inte lägga till folk som inte finns på hans kontaktlista...

WHAT-THE-FUCK?

Och självklart, ungefär för två veckor sedan drog jag igång hela härvan med Microsoft/Skypes support för att få tillbaks mitt första konto eftersom det innehåller en del privata konversationsloggar där, kom jag på i efterhand.

Och då började all den skiten med Microsofts HÄRLIGA support som ALLTID ger automatsvar som är 40% svar på det man faktiskt vill ha hjälp med.

En konversation med ungefär 10 svar nu från dom har det gått ifrån att dom ger mig en länk att återställa lösenordet, och återställa mitt konto, varje gång

Jag försöker förklara att det går inte, för när jag väl har lyckats återställa KONTOT, så när jag vill logga in, så nöter den bara i några minuter sen står det "Hoppsan! Något blev fel, prova igen" med röd text
Det är där själva grundproblemet är just nu, båda kontonen säger nu "Hoppsan! Något blev fel, prova igen" och återställa lösenordet går icke, för uppenbarligen har jag rätt lösenord men det måste vara någon jävla spärr på...

Men jag kan inte få supporten att förstå att jag kan inte logga in, dom skickar samma länkar om och om igen

Finns det telefonnummer till Microsoft, har jag självklart frågat, och då sade dom "Nej vi hanterar tyvärr detta endast via mail"

Så nu har jag blivit av med TVÅ Skype konton, vars ett är faktiskt viktigt för mig, med tanke på alla loggar...

Hur ska jag ens gå tillväga med detta?

Jag tror allt började när dom merga ihop Skype konton med Microsoft/outlook konton, iallafall med första kontot

Medlem

Vad händer om du försöker logga in från en annan dator då?


signatur

Burn in the light.

Medlem
Skrivet av redruM:

Vad händer om du försöker logga in från en annan dator då?

Faktiskt bra fråga, har inte tillgång till dator hos någon annans IP eller liknande just nu

Men är väldigt säker på att det ger samma resultat? Hmm

Medlem
Skrivet av totte1015:
Skrivet av redruM:

Vad händer om du försöker logga in från en annan dator då?

Faktiskt bra fråga, har inte tillgång till dator hos någon annans IP eller liknande just nu

Men är väldigt säker på att det ger samma resultat? Hmm

Har du en smart phone så har oftast telefonen skype installerat.


signatur

Burn in the light.

Medlem
Skrivet av redruM:
Skrivet av totte1015:
Skrivet av redruM:

Vad händer om du försöker logga in från en annan dator då?

Faktiskt bra fråga, har inte tillgång till dator hos någon annans IP eller liknande just nu

Men är väldigt säker på att det ger samma resultat? Hmm

Har du en smart phone så har oftast telefonen skype installerat.

Samma som på datorn

Med mitt "nya" konto testade jag, anger jag HELT rätt inloggningsinformation så kommer en popup på mobilen som säger "Det går inte att logga in, Skype-namnet och lösenordet känns inte igen. Kontreollera det och försök igen."

Skriver jag däremot rätt användarnamn och FEL lösenord så säger den bara "Ditt konto eller lösenord är felaktigt. Om du inte kommer ihåg ditt lösenord kan du återsätlla det nu"

Alltså när jag gör allt rätt så får jag ett annat felmeddelande än om jag vore skriva lösenordet fel...
Detta är sinnessjukt xD

Testpilot
Skrivet av totte1015:
Skrivet av redruM:
Skrivet av totte1015:
Skrivet av redruM:

Vad händer om du försöker logga in från en annan dator då?

Faktiskt bra fråga, har inte tillgång till dator hos någon annans IP eller liknande just nu

Men är väldigt säker på att det ger samma resultat? Hmm

Har du en smart phone så har oftast telefonen skype installerat.

Samma som på datorn

Med mitt "nya" konto testade jag, anger jag HELT rätt inloggningsinformation så kommer en popup på mobilen som säger "Det går inte att logga in, Skype-namnet och lösenordet känns inte igen. Kontreollera det och försök igen."

Skriver jag däremot rätt användarnamn och FEL lösenord så säger den bara "Ditt konto eller lösenord är felaktigt. Om du inte kommer ihåg ditt lösenord kan du återsätlla det nu"

Alltså när jag gör allt rätt så får jag ett annat felmeddelande än om jag vore skriva lösenordet fel...
Detta är sinnessjukt xD

Gör det från en annan ip / isp / vpn , kör tethering på telefonen el liknande.

Jag hade feta problem förut med att Microsoft hade blacklistat mitt IP och vägrade erkänna att de hade det tills jag överbevisade supporten. Då fixade de problemet men vägrade erkänna att de gjort fel.
När de gjort en sån blacklist kan man inte logga in men har man väl loggat in funkar skype , dock står den och connectar hela tiden.

Iaf svar på dina funderingar gällande kontot är såhär .. MS köpte upp skype , sen har de knutit ihop skype och ditt ms konto så du kan logga in på skype med bägge därav förvirringen.
Du kan tom få support av Skype som kör remote mot din dator och felsöker , så ge inte upp.

Medlem
Skrivet av Harakiri:
Skrivet av totte1015:
Skrivet av redruM:
Skrivet av totte1015:
Skrivet av redruM:

Vad händer om du försöker logga in från en annan dator då?

Faktiskt bra fråga, har inte tillgång till dator hos någon annans IP eller liknande just nu

Men är väldigt säker på att det ger samma resultat? Hmm

Har du en smart phone så har oftast telefonen skype installerat.

Samma som på datorn

Med mitt "nya" konto testade jag, anger jag HELT rätt inloggningsinformation så kommer en popup på mobilen som säger "Det går inte att logga in, Skype-namnet och lösenordet känns inte igen. Kontreollera det och försök igen."

Skriver jag däremot rätt användarnamn och FEL lösenord så säger den bara "Ditt konto eller lösenord är felaktigt. Om du inte kommer ihåg ditt lösenord kan du återsätlla det nu"

Alltså när jag gör allt rätt så får jag ett annat felmeddelande än om jag vore skriva lösenordet fel...
Detta är sinnessjukt xD

Gör det från en annan ip / isp / vpn , kör tethering på telefonen el liknande.

Jag hade feta problem förut med att Microsoft hade blacklistat mitt IP och vägrade erkänna att de hade det tills jag överbevisade supporten. Då fixade de problemet men vägrade erkänna att de gjort fel.
När de gjort en sån blacklist kan man inte logga in men har man väl loggat in funkar skype , dock står den och connectar hela tiden.

Iaf svar på dina funderingar gällande kontot är såhär .. MS köpte upp skype , sen har de knutit ihop skype och ditt ms konto så du kan logga in på skype med bägge därav förvirringen.
Du kan tom få support av Skype som kör remote mot din dator och felsöker , så ge inte upp.

Efter jag har lagt värderingen på mina konvohistoriker så, nä, tänker inte ge upp

Har snabbt googlat efter fysisk adress till Microsoft i västra götaland men tänker la att det kommer inte göra någon nytta (nej inte storma in med kpist men tala med någon i person om detta)

Men jag gjorde det via 4G på telefonen, borde inte det ha räckt? Mobildata alltså?

Testpilot
Skrivet av totte1015:

Efter jag har lagt värderingen på mina konvohistoriker så, nä, tänker inte ge upp

Har snabbt googlat efter fysisk adress till Microsoft i västra götaland men tänker la att det kommer inte göra någon nytta (nej inte storma in med kpist men tala med någon i person om detta)

Men jag gjorde det via 4G på telefonen, borde inte det ha räckt? Mobildata alltså?

Ja , har du testat med mobildata utan skillnad har du iallafall uteslutit det felet jag hade. Då är det nåt annat fel.

Medlem

Jag har också bökat med Skype en del, mest med att gå det att fungera tillfredsställande tillsammans med spel, men även med inloggningsbiten. Har noterat att det går ju att logga in med både Skype-konton och Microsoft-konton. Skillnaden mellan inloggningssätten är att MS-kontot är en e-post som användarnamn, men inte Skype-kontot. Detta ställde till det för mig ett tag när jag försökte logga in med MS-kontots "username" utan @... , eller på Skype med e-post osv osv. Ännu konstigare var det för ett tag sedan då Skype-inloggningsrutan "laddades om" eller vad man skall kalla det när den märker att man skrev in en e-post i "Username". Eller så behövde man klicka på "Logga in med annat konto". Tror dom har ändrat det i senaste versionen så att man kan skriva in vilket som med en gång och sedan gå vidare.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av Harakiri:
Skrivet av totte1015:

Efter jag har lagt värderingen på mina konvohistoriker så, nä, tänker inte ge upp

Har snabbt googlat efter fysisk adress till Microsoft i västra götaland men tänker la att det kommer inte göra någon nytta (nej inte storma in med kpist men tala med någon i person om detta)

Men jag gjorde det via 4G på telefonen, borde inte det ha räckt? Mobildata alltså?

Ja , har du testat med mobildata utan skillnad har du iallafall uteslutit det felet jag hade. Då är det nåt annat fel.

Min polare påstår att varje gång jag försöker logga in, så direkt när mitt felmeddelande dyker upp för mig så säger han att jag kommer online för typ en halv sekund, sedan offline igen..

Måste ju vara kontot som är blockerat?

Testpilot
Skrivet av totte1015:

Min polare påstår att varje gång jag försöker logga in, så direkt när mitt felmeddelande dyker upp för mig så säger han att jag kommer online för typ en halv sekund, sedan offline igen..

Måste ju vara kontot som är blockerat?

Be supporten kolla ditt konto , jag felanmälde och de har en direkt-chat support man kan chatta med om detta.

Medlem
Skrivet av Harakiri:
Skrivet av totte1015:

Min polare påstår att varje gång jag försöker logga in, så direkt när mitt felmeddelande dyker upp för mig så säger han att jag kommer online för typ en halv sekund, sedan offline igen..

Måste ju vara kontot som är blockerat?

Be supporten kolla ditt konto , jag felanmälde och de har en direkt-chat support man kan chatta med om detta.

Det var det första jag hitta, CHAT-support, men dom betedde sig väldigt konstigt...
Han sa hela tiden att han skulle fixa det och tog 10-15 minuter innan han svarade och då var alltid slutsvaret "unfortunatley I cannot help you, this goes via email" blabla

Testpilot
Skrivet av totte1015:
Skrivet av Harakiri:
Skrivet av totte1015:

Min polare påstår att varje gång jag försöker logga in, så direkt när mitt felmeddelande dyker upp för mig så säger han att jag kommer online för typ en halv sekund, sedan offline igen..

Måste ju vara kontot som är blockerat?

Be supporten kolla ditt konto , jag felanmälde och de har en direkt-chat support man kan chatta med om detta.

Det var det första jag hitta, CHAT-support, men dom betedde sig väldigt konstigt...
Han sa hela tiden att han skulle fixa det och tog 10-15 minuter innan han svarade och då var alltid slutsvaret "unfortunatley I cannot help you, this goes via email" blabla

De har en 2nd line support som man mailar , de brukar svara ganska snabbt. Vissa gånger fick jag dock pressa på för att de skulle svara på de frågor jag hade.

Medlem

skriv på deras twitter

Medlem

Detta är sinnessjukt.

"We receive your reply.

I acknowledge that you are still unable to log in to your account and I am so sorry to hear about the situation. Let me provide all the information that you need.

Since Skype is under the umbrella of Microsoft, we have completely migrated and adopt Microsoft’s terms and condition and your account is in the process of converting as a Microsoft account and Microsoft now offers a new simplified method for signing in where customer is now able to use a unified credential and password to access MS services such as Skype, OneDrive, Xbox and etc. In this case the only way for you to recover your Skype account is by logging in using your email address.

To recover your account:

Please Click here enter your Skype username and password
Once you are logged in you will be routed to Microsoft page.
Enter your Skype Name on the Microsoft account field.
For security, the system will send a code to the email address/phone number.
Enter the security code.
Once successful, you will be able to reset the password.
After the update, you will now use your Microsoft account password to sign in, even for Skype. Try signing in to Skype first using the new password.

If in the event you are still unable to access the account, please send us a screenshot of any error that will appear on your end so that we can assist you further.

I hope the above information addressed your concern. Should you have further inquiries, please do not hesitate to contact us.

Best regards,

Mayet B.

Skype Customer Service"

Detta har dom seriöst skickat exakt samma sak tre gånger, och jag skickade en bild på problemet precis innan dom svarade detta, vad i helvete är det frågan om???

Där skon klämmer nu är att JAG KAN INTE LOGGA IN PÅ KONTOT "Hoppsan, något blev fel. Prova igen.​" står det, och jag sade detta och skickade bild men dom ignorerar det totalt?

Testpilot
Skrivet av totte1015:

Detta är sinnessjukt.

"We receive your reply.

I acknowledge that you are still unable to log in to your account and I am so sorry to hear about the situation. Let me provide all the information that you need.

Since Skype is under the umbrella of Microsoft, we have completely migrated and adopt Microsoft’s terms and condition and your account is in the process of converting as a Microsoft account and Microsoft now offers a new simplified method for signing in where customer is now able to use a unified credential and password to access MS services such as Skype, OneDrive, Xbox and etc. In this case the only way for you to recover your Skype account is by logging in using your email address.

To recover your account:

Please Click here enter your Skype username and password
Once you are logged in you will be routed to Microsoft page.
Enter your Skype Name on the Microsoft account field.
For security, the system will send a code to the email address/phone number.
Enter the security code.
Once successful, you will be able to reset the password.
After the update, you will now use your Microsoft account password to sign in, even for Skype. Try signing in to Skype first using the new password.

If in the event you are still unable to access the account, please send us a screenshot of any error that will appear on your end so that we can assist you further.

I hope the above information addressed your concern. Should you have further inquiries, please do not hesitate to contact us.

Best regards,

Mayet B.

Skype Customer Service"

Detta har dom seriöst skickat exakt samma sak tre gånger, och jag skickade en bild på problemet precis innan dom svarade detta, vad i helvete är det frågan om???

Där skon klämmer nu är att JAG KAN INTE LOGGA IN PÅ KONTOT "Hoppsan, något blev fel. Prova igen.​" står det, och jag sade detta och skickade bild men dom ignorerar det totalt?

Haha jupp , svara på det mailet och säg att du inte kan logga in, jag fick samma standardsvar då jag sade att login inte funkade för mig.
Du får också ett ärendenr , du kan hänvisa till det ärendenumret då du hoppar in med deras live-chat , live-chat kan remoteköra mot din burk om du tillåter dem att felsöka.

Medlem

Finns ju inget sätt att ta kontakt med live-chat, oavsett subjekt jag väljer så är det antingen Skype Community eller Email

1
Skriv svar