Ett nedladdningsprogram...

Medlem
Ett nedladdningsprogram...

Hej, jag har funderat lite och kommit fram till en lösning för att få bättre koll på mina nedladdningar, det jag undrar nu är om det finns ett sådant program. Har nyligen testat Download Accelerator plus, ett program som tankar filer från internet, så som en film här från fz, fast connectar flera ggr eller nått sånt till samma ställe för att få upp till 4ggr snabbare nedladdningar, och det funkar jätte bra. Men nu är det så att jag skulle vilja ha ett program som gör detta, fast också kan hantera torrents, behöver dock itne kunna göra så att dom går 4 ggr snabbare, men det är ett plus. Så vet ni något program, virusfritt och som verkligen funkar, inte buggar eller liknande som laddar hem vanligt material från internet samtidigt som det har den effekten som download acc. har, det vill säga att den tankar upp till 4 ggr snabbare, och kan hantera torrents?

tack på förhand -mattias

Medlem

Tycker µTorrent funkar utmärkt att hantera torrents med, går ju att sätta etiketter på varje torrent så man kan ha de i olika kategorier.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

nj
Medlem

Tror det är ont om program som tar hand om vanliga HTTP/FTP-nedladdningar från webbläsaren samt även torrents då det är två oerhört olika tekniker.
Getright verkar iofs säga sig stödja både och, dock inte den blekaste hur bra det är numera (Getright var dock för några år sedan en av de bättre nedladdningsklienterna, sedan blev det bloatat, fullt av reklam och började sedan kosta pengar) eller hur bra det hanterar torrents.

Medlem

Som tysonayt säger, utorrent e det enda vettiga för .torrents

Om du kör Firefox så skaffar du en plugin som heter DownThemAll för vanliga downloads, den använder flera connections samtidigt och det kan göra att det går fortare.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

1
Skriv svar