Extremt störande i Chrome

Medlem
Extremt störande i Chrome

Precis skaffat ny SSD och tänkte dra en ren installation på Windows, så började ju härvan med att installera alla program igen.

Fick ner Chrome (det första jag laddar ner) och installerade och allt var som vanligt, förutom en sådan extremt liten detalj men ack så viktig, nämligen fönsterramen:

Där jag har muspekaren(syns såklart inte på bilden, men flikskuggans övre topp menar jag), jag hade innan så drog man musen ända upp mot toppen av skärmen så valde den ändå flik, men nu är det ett störande "mellanrum" som jag blir galen på, för när jag härvar runt med flikar och så, så är det på det sätter jag "styr" val av flik, att dynga upp muspekaren längst upp, och sedan åt höger/vänster

Svårt att förklara men, något syndrom jag har antar jag.

Vet någon hur man kan ändra detta?

Medlem

Menar du att du inte kan klicka på fliken om du drar muspekaren ända upp till skärmkanten?

Medlem
Skrivet av Bennii:

Menar du att du inte kan klicka på fliken om du drar muspekaren ända upp till skärmkanten?

Preeecis, och fönstret är maximerat så det är det som är så konstigt

Medlem

Har varit så för mig i evigheter nu, kan det ha varit så att du använt en tidigare version och aldrig uppdaterade den innan du installerade om burken?

Medlem
Skrivet av Sweez:

Har varit så för mig i evigheter nu, kan det ha varit så att du använt en tidigare version och aldrig uppdaterade den innan du installerade om burken?

Jag tror faktiskt det kanske är så, men Chrome uppdaterar väl sig själv? Det är det jag klurar på

Medlem

Jag kör senaste versionen (och canary-versionen på jobbdatorn) och ingen av dom har detta fenomen. Ni har inte pillat på några DPI-inställningar eller nått sånt som kan ge ett avrundningsfel när tabbarna ska positioneras?

/ LordDaimos

Medlem
Skrivet av LordDaimos:

Jag kör senaste versionen (och canary-versionen på jobbdatorn) och ingen av dom har detta fenomen. Ni har inte pillat på några DPI-inställningar eller nått sånt som kan ge ett avrundningsfel när tabbarna ska positioneras?

/ LordDaimos

Min DPI på Windows är 150%

Eftersom jag har 2560x1440 så blir det nästan för litet med alla menyer utan att höja DPIn

Men jag ändra den till 100% och det var fortfarande så...

Medlem

Ändrade DPI till 150%, replikerade ditt problem med mellanrummet. Bytte tillbaka till 100% och startade om datorn, bra igen.

Chrome 55.0.2883.87 (Official Build) m (64-bit)


signatur

no remorse

1
Skriv svar